Fler Kluby venku a naživo - to jsou Flerjarmarky. Máme pro vás přehled těch květnových, mezi kterými určitě kromě prodejů nezapadne ani řada zajímavých doprovodných aktivit (třeba airbrush) a odměn pro návštěvníky (třeba takový let balónem!).  A POZOR: První z nich, ten českobrodský, spojený s jízdou veteránů, se koná už v pondělí!

VI. Českobrodský Fler jarmark

pondělí 1. května 2017 od 9 do 15 hodin
Farnost Český Brod, Husovo náměstí 78, vnitřní a venkovní prostory

Moc nás těší, že se Flerjarmark stal v Českém Brodě oblíbenou akcí. Nese se v duchu menší komornější akce v krásných prostorách, kde se potkávají lidé, kteří svýma rukama vytvářejí něco krásného a originálního. Kde se potkávají většinou spokojení autoři, zákazníci i my organizátorky. Jako každý jarní ročník se koná ve spojení s velmi úspěšnou akcí Okruh Českobrodský (výstava a jízda veteránů). A třešničkou na dortu je, že se najdou stále dobré duše, které neváhají přispět na dobrou věc.

Přijďte si vybrat z keramiky všeho druhu, dětského oblečení, módních doplňků, textilních dekorací pro děti i dospělé, obrázků pro děti, kabelek, šperků vyrobených z různých materiálů a různou technikou, z výborných domácích marmelád, sirupů a ovocných čajů, ručně kreslených pohledů, z přírodní kosmetiky a mýdel, dřevěných ručně vyřezávaných zvířátek a mnoho dalšího.

Na našem jarmarku nebudou chybět dílničky, které jsou vždy v obležení, a to nejen dětí. Co si takhle vyrobit vlastní dřevěné zvířátko, magnetku, sklíčko, buton či si dovytvořit zvířátko z textilu?

Občerstvení bude zajištěno místní kavárnou. Nenechte si ujít jejich delikatesní kávu. Určitě nebude chybět něco dobrého k zakousnutí.

A na závěr důležité, kvůli čemu se také Fler jarmark koná.
Jako každý ročník je vstupné pro návštěvníky dobrovolné. Výtěžek se daruje na podporu potřebným. Tento ročník podporujeme Domácí hospic Nablízku, z.ú.
Bohužel služby domácích (mobilních) hospiců nejsou zatím hrazeny zdravotní pojišťovnou a je pouze na hospicu, jak si dovede sehnat finanční prostředky na svoji prospěšnou činnost. Jejich práce je obdivuhodná. Pomáhají mnoha rodinám rozloučit se svými nejbližšími velmi důstojnou cestou.

Tak nezůstávejte doma a přijďte si s námi užít jarmarečního ruchu v první májový den!

Textilní jarmark - HEDVÁBENÍ

sobota 13. května od 13 do 19 hodin
Moravská Třebová - Náměstí TGM

Zveme vás na textilní jarmark, na kterém se můžete těšit na nejrůznější textilní výrobky, šité i pletené, ale taky háčkované, tkané, plstěné, vyšívané a nebo třeba na látku malované. Jarmark budou doprovázet divadelní představení, módní přehlídky a koncerty několika skupin.

Pro děti je připraven bohatý doprovodný program. Budou si moci vyzkoušet, jaké to je stát se módním návrhářem, malovat na hedvábí a tašky nebo si třeba utkat kobereček.

Třešničkou na pomyslném hedvábném dortu bude vyhlášení tomboly. Jako hlavní cenu můžete vyhrát let horkovzdušným balónem, který se za příznivého počasí uskuteční v podvečer konání jarmarku.

Přijďte si připomenout, že Moravská Třebová byla důležitým textilním uzlem s pestrou škálou výrobních a zpracovatelských struktur.

Neváhejte a přijeďte za námi na Hedvábení!

3. FLER – Májový jarmark v Hradci

sobota 13. května od 9 do 17 hodin
Kulturní středisko MÉDIUM, Hradec Králové – Moravské Předměstí II, tř. Jana Masaryka 605

Májový FLER - jarmark je připraven zejména jako osobní setkání členů pořádajícího Klubu a členů z ostatních Fler Klubů, hlavně k výměně poznatků z tvůrčí činnosti a z prodeje výrobků. Návštěvníci se díky tomu mohou těšit na výrobky 40 prodejců.

Náš prosincový jarmark byl velmi zdařilý a navštívilo jej téměř 1000 návštěvníků všeho věku. Do vedení kulturního domu docházely pochvalné recenze návštěvníků, a tak je tu jeho jarní pokračování.

Přijďte si pro nové módní kolekce, nové typy krásných šperků, dřevěné stavebnice pro děti  a mnoho dalších ručně dělaných výrobků, které návštěvníkům budou představovat a nabízet naši prodejci. Například : EM-DECOR – úpletové náhrdelníky, náramky, čelenky a šátky nejen pro kojící maminky, honza6 – drátované dekorační předměty, dřevěné stavebnice a také kurzy, Black Dahlia – šperky a různé doplňky, Bédina – keramika, Věra Večeřová – šperky z chirurgické oceli, nerezu a minerálů, Pupik´s – dekorace ze dřeva... a těší se samozřejmě i další prodejci.

Jihlavský Fler jarmark

sobota 20. května od 9 do 16 hodin
DKO Jihlava, Tolstého 2, Jihlava

Výrobci nejen z Vysočiny prodávající na portálu Fler si pro vás připravili to nejlepší ze své tvorby. K prodeji bude široká škála originálních ručních výrobků - textil, dekorace, šperky, keramika i floristické zboží.

Na své si přijdou i všichni tvořiví, pro které bude připraveno 15 tvořivých dílen, za které pak dostanete odměnu. 

Těšovická pouť
– nedělní hravé a tvořivé odpoledne pro malé i velké

neděle 21. května 2017 od 11 do 17 hodin
Kabinet výtvarky i náves, Těšovice v okrese Domažlice

Nápad zorganizovat pouťovou akci nás napadl v regionálním klubíku Domažlice sem! v době, kdy se podařilo pronajmout si od obce prostory bývalého koloniálu na návsi v malebné vísce Těšovice na Domažlicku. Hlavní myšlenka byla vytvořit z krámku místo přívětivé a otevřené... hlavám, srdcím, tvořivosti veškeré... Od nového roku se tedy v dílně provozují pravidelné výtvarné lekce pro malé návštěvníky, a protože mají chuť tvořit také dospělí, kurzy a semináře na sebe nenechaly dlouho čekat... :) Dílna dále slouží k prezentaci našich rukodělných počinů.

Nyní již máme nejen více příznivců, ale i více chuti ukázat se světu, podporovat a rozvíjet řemeslnou tvorbu a vztah k tvořivosti a umění. Proto naše výtvarná dílna připraví tvoření pro malé i velké návštěvníky na Těšovickou pouť.

Akce začne v 11 hodin v kapličce na návsi, kde se bude sloužit mše, poté se spustí pouťová veselice, pro děti bude připraven skákací hrad a soutěže. Šikovné děti se pochlubí prezentací svého výtvarničení. Boží muka na cestě mezi Těšovicemi a Srbicemi dostanou nový obraz, na kterém svoji stopu zanechají všichni malí návštěvníci pravidelných výtvarek.

Budeme rádi, pokud za námi zavítáte, bude toho nachystáno opravdu dost a určitě si odpoledne v Těšovicích náramně užijete! :)

2. Veselý Flerjarmark – májový, charitativní

neděle 28. května od 10 do 18 hodin
Kulturní dům Veselí nad Lužnicí, Třída Čs. armády 560, 391 81 Veselí nad Lužnicí
Cena vstupného: plné: 30 Kč, děti, studenti, senioři: 20 Kč

Jarmark Fler i místních prodejců s nápaditým ručně a poctivě vyrobeným zbožím
Našeho jarmarku se zúčastní celkem přes 30 prodejců z Fleru i z okolí Veselí nad Lužnicí a z nabízeného zboží si vybere opravdu každý. Bude u nás možné zakoupit: šperky, kabelky, výrobky z keramiky, ze dřeva, z proutí, háčkované, batikované, malované oděvy, výrobky z vlny, doplňky, dekorace, přáníčka, památníčky, šperkovnice, háčkované i šité hračky a mnoho dalšího.

Tvořivé dílničky a ukázky výroby po celou dobu Veselého Flerjarmarku
Děti i dospělí jistě uvítají tvořivé dílničky, kde bude možné si vyrobit či dotvořit originální výrobky, např.: výroba jednoduchých šperků, dílnička kroužkování, plstění z vlny, potisk plátěných tašek a vaků, fimo dílnička a další.

Velkým lákadlem májového Flerjarmarku bude bezesporu malování na obličej a tetování airbrushem.

Veselý Fler Klub chce prostřednictvím Veselých Flerjarmarků přinášet radost potřebným a doufáme, že se nám to společně s vámi bude dařit. Letos podpoříme Útulek pro nalezené psy v Táboře. Ten bude na akci přítomen se svým stánkem, kde se dozvíte více – o jeho vzniku, fungování, s čím můžou dobrovolníci útulku pomoct, jaká je úspěšnost navracení ztracených pejsků zpět jejich majitelům či nalezení nových rodin.

Městská knihovna má pro návštěvníky připravené různé deskové hry, které bude možné si na místě zkusit zahrát – věříme, že této možnosti využijí jak děti, tak dospělí.

Veselé Flerjarmarky se konají v Kulturním domě Veselí nad Lužnicí, samozřejmostí je bezbariérový přístup, nekuřácké prostředí a možnost parkování hned vedle budovy, neboť v bezprostřední blízkosti se nacházejí dvě velkokapacitní parkoviště. Pokud se k nám vydáte hromadnou dopravou, autobusová zastávka nese přímo název – Veselí nad Lužnicí, Kulturní dům. 

KVĚTINOVÝ DEN

neděle 28. května 2017 od 10 do 16 hodin
Sázava, Klášter Sázava, 285 06 Sázava čp. 72

Akce Květinový den v Sázavě je spojení řemeslného jarmarku Spolku Fakt-Um, dětských dílniček, dětské výstavy malovaných obrázků, umění vázaní kytic a tvorby floristických objektů mistryně floristky Kláry Vavříkové, a to vše na téma "Polem, loukou, lesem".

Přijďte si prohlédnout Sázavský klášter, na věži najděte tři kouzelné hvězdy. Na nádvoří kláštera se pokochejte výtvory šikovných řemeslníků – kupte si dáreček pro potěšení. Na jarmarku najdete výrobky ze všech možných materiálů a originální zboží, např. keramiku, šité výrobky, skleněné nebo drátované dekorace, šperky, suché vazby, vlasové doplňky, koření, medovinu i marmeládové dobroty.

Navštivte tvořivé kreativní dílny a prodejní výstavu obrázků dětí ze ZŠ a MŠ Sázava, děti malovaly na téma "Polem, loukou, lesem". Výtěžek z prodeje těchto dětských výtvorů i z dobrovolného vstupného bude věnován na obnovu fresek v křížové chodbě Sázavského kláštera.

Dále uvidíte floristickou show v Severní zahradě a zjistíte, jak vznikají květinové objekty přímo pod rukama mistrů floristů a jejich studentů. Floristická dílna vás naučí vázat kytice. 

PROGRAM:
Téma pro rok 2017: Polem, loukou, lesem

SEVERNÍ ZAHRADA
10-13 hodin - Floristické tvoření aneb dívejte se, ptejte se, inspirujte se - studenti českých středních zahradnických škol budou vytvářet tři královny z přírodního materiálu v Severní zahradě.
14-16 hodin - Smotni to! aneb poučte se a vyzkoušejte si - ve floristické dílničce pod širým nebem vám předvedou přední čeští mistři floristé Klára Franz Vavříková a Jaromír Kokeš vázané kytice, sami si budete moci pod jejich vedením vytvořit dárkovou vázanou kytici.

NÁDVOŘÍ
10-16 hodin - Řemeslný jarmark Spolku Fakt-Um s tvořivými kreativními dílničkami, drobné občerstvení – uvidíte například tyto techniky: rytí skla, zdobení perníčků, výrobu trdelníků, drátovanou keramiku, malované polštářky, plstění, kované šperky a mnoho dalších.

VSTUPNÍ VESTIBUL KONVENTU
10-16 hodin - Výstava obrázků – prodejní výstava dětských obrázků na téma "Louka, pole, les" - výtěžek z prodeje bude věnován na obnovu fresek v křížové chodbě a podporu dalších kulturních aktivit Sázavského kláštera.

KOMENTOVANÉ PROHLÍDKY KLÁŠTERA v průběhu celého dne. Výjimečně budou otevřená místa, kam běžně není umožněn vstup.

PARKING PRO NÁVŠTĚVNÍKY: u mostu přes řeku Sázavu po obou stranách silnice (cca 250 metrů od kláštera).

Užijte si květnové Flerjarmarky!

Květ