Řežu, hraním, děruji, voskuji, leštím, nýtuji, … Kdo by to o sobě mohl říct? :) Své řemeslo opravdu ovládá, to dokazují kromě tradičních řemeslných výrazů právě krásné a kvalitní tašky a kabelky. O nich, o řemesle i o životě – s LÁSKOU

Řekněte nám na úvod něco o sobě. Jak jste se dostala k tvoření?
Ahoj všem!
Úvodem ze srdce děkuji redakci Fleru za pozvání k tomuto rozhovoru. Velice ráda vzdávám hold tomuto „internetovému tržišti” - jak zní jeho anotace, neboť je opravdu místem, které je lidem blízké.
Tržiště se vším, co k němu patří, neboť nejde jenom o nákup a prodej, ale slyšíte zde vřavu, rozhovory, smích a radost z nových přátelství, je to místo, kam se lidi neustále vracejí, neboť je jim tady mile a dobře.
Jak se povedlo zakladatelům Fleru vytvořit tak výjimečné prostředí? Zajisté nejenom tím, že byl vytvořen program, stránka, systém. Vložili sem svoje nadšení, pracovitost, poctivost a lidskost.
Podobně je to s tvorbou mé dílny, ale bezesporu i mnoha, mnoha dalších tvůrců.
Jak jsme se dostali k tvoření? Byl to moment, kdy jsme poprvé uviděli sluníčko? Nebo mušličku na pláži či starou krásnou vidličku? Nebo to vše začalo, když jsme potkali zajímavou neznámou bytost, zaslechli tóny nádherné hudby? Kdy nás zasáhlo něco tak silně, že jsme pocítili nevyhnutelnou nutnost tento silný pocit uchopit.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Toto je zřejmě ta cesta, která dovedla mě k mé životní Lásce. Moje tvorba je odrazem mé duše, schopností, cítění i chtění. Vyplňuje i naplňuje můj život.

Heslem dílny je "tašky s tradicí do moderního prostředí" a už z tohoto názvu je zřejmé, co tvoří základní linii tvorby. Jednotlivé kolekce jsou inspirované tradičními nadčasovými vzory, u výroby jsou dodržované autentické výrobní postupy mistrů řemesla z minulého století. Poctivá ruční práce se snoubí s nápaditou kreativitou a autentickým rukopisem.

Je to úplná paráda, krása, nádhera! Když beru do rukou přírodu ve formě látek, kůží, vosků. Když se mi v hlavě objevují obrazy nových krásek. Látky v regálech se na mě usmívají a říkají, ano, v tomto pojetí budu krásná, nebo třeba řeknou ne, na toto se nehodím, musíš to vzít odjinud.

Nebo když beru do rukou své milované nářadí a stříhám, žehlím, skládám a pak odevzdávám k šití pilným včeličkám – mým švadlenkám vše nachystané. Pak na textilní korpusy instaluji kožené části. Ručně opracovávám sedlářskou useň, řežu, hraním, děruji, voskuji, leštím, nýtuji. Kdy celé dny bouchám kladivem a raduji se :)

Jak je možné, že tato opravdu, opravdu těžká a fyzicky náročná práce má v sobě tolik radosti. Nu, je to řemeslo, je to pohádka, vzájemné souznění a úcta. Láska.

A až je celý tvůrčí proces u konce, vstupuje do děje další postava, bytost, která tašku uvidí, zatouží po ní, pak ji bere do rukou, přivoní. A pak se podělí o svoji radost. Nesmírně si cením všech milých nakupujících a jejich četných reakcí na mou tvorbu. Tato krásná slova jsou pro naši dílnu doslova Živou vodou. Děkujeme za ně!

Doporučte Fler tvůrce, které máte ráda.
Můj obdiv směruje k práci mnoha tvůrců. Oblečení od Petite Fraise je nejenom krásné a originální, ale je vytvářené s velice jemným citem pro ženskou siluetu a bezvadně padne opravdu každé ženě v každém věku.
Pod značkou Atelier MATE vystupuje krásná Žena Tereza, která svoji nesmírnou energii vkládá nejen do výroby origami, ale stala se MAMÁ mnoha tvůrcům organizací Dyzajn marketů.
Obdivuji KERTAGBODLINEONDRUŠKOVIC, SMILING SUN… A mnoho dalších…

V mé dílně vznikají tašky v minikolekcích 2 – 3 kusů tašek, dokonce i pouze v jediném exempláři. Radši bych tedy chtěla upozornit na materiály. Cítím nesmírný obdiv k českým textilkám. Šili jsme z látek z dnes již zaniklých fabrik Jitka Jindřichův Hradec, Moravolen Šumperk, Samson Lysice a jiných. Ve snaze najít perly ve světě textilu vykročili jsme až k oceánu a rozšířili tak nabídku o další tradiční materiál s vepsanou historií. Z různých modifikací voskovaných pláten ateliér zůstal věrný svému zaměření a tak nakupujeme světově ceněný anglický voskovaný materiál vyráběný tradičním způsobem již 150 let. Tento klenot nese název Waxed cotton antique barbour type. Má specifický starobylý vzhled, je lehký, prodyšný, nepromokavý, je neskutečně příjemný na omak. Díky těmto jedinečným vlastnostem se stal srdcovým esem dílny.

Nosíte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?
Ano, samozřejmě nosím. V hlavě, v srdci i na sobě :)

Čemu se ráda věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Plavání, jóga, divadlo.

Jak vypadá váš ideální den?
Miluji, když se ranní rozhodnutí, co budu v ten den dělat, plní hladce, hravě a přirozeně. A je úplně jedno, jestli rozhodnutím je být celý den v dílně nebo si jen tak hvízdat.

Jaké máte pracovní plány pro příští rok?
Udržet si spontaneitu, volnost. A konkrétněji? Už jsou na stole nové střihy dámských kabelek, ty se objeví tak za měsíc – dva. A čemu se nedá odolat – voskované plátno nás doslova nutí k výrobě pánských vzorů, neboť se na ně hodí perfektně.
Takže milé dámy a páni – užívejte své dny s Láskou :)