Před dvěma týdny jsme vám slíbili pokračování tipů, kam za Fler tvůrci naživo - a tu je. Chrást, Cheb, Soběslav, Olomouc (ano, vrací se Moritz!), Vlašim, Radčice, Třebíč a Hradec Králové. No, máte co dělat! :-) A tipněte si: bude nabitější listopad, nebo prosinec?

3. vánoční Flerjarmark v Chrástu u Plzně

sobota 18. listopadu 2017 od 9 do 17 hodin
Chrást u Plzně, Vilová 263

Račte vstoupit dámy, páni, rukodělné zboží bude k mání.
Najdete zde Ruprťáky, lidi z Fleru samozřejmě taky.
Nakupte si dárečky, vyzkoušejte dílničky.
Pak si dejte kávičku a k ní půlku dortíčku.

Již třetím rokem se sejdeme v kulturním sále Lidového domu v Chrástu u Plzně, kde návštěvníci uvidí Fler a Ruprt v akci. Letos se o vaši přízeň bude ucházet 26 prodejců. Naší prioritou je, aby se prodávalo jen kvalitní, originální a ručně vyráběné zboží a aby byl sortiment co nejpestřejší. Držíme se Fler hesla „Buďte originál“!

Letošní novinky budou stát za to. Menší či větší dřevořezby od Lesní Chýše dřevořezby vznikají z tvrdých dřevin (ořech, akát, olše, dub, buk). Další zajímavou novinkou jsou vánoční ozdoby z vodního skla, krabičky na čaj nebo kapesníky, které jsou ručně malované nebo ozdobené metodou decoupage od Anebry. V žádné kabelce nesmí chybět maličkosti od U Jeřába - krabička na rtěnku, zrcátko či háček na kabelku, který využijete u stolu v restauraci nebo kavárně. K ručně malovaným hedvábným šálám od Avišky přibydou malované hedvábné kravaty a dětské šátky. Určitě vás potěší i vánoční přání, visačky na dárky, materiál k tvorbě, marmelády a chutné pesto.

Tradičně zde najdete vše, co k Vánocům neodmyslitelně patří – jmelí, vánoční hvězdy, vánoční věnce, dekorace (papírové, dřevěné, korálkové), ozdoby na stromeček, ubrusy či prostírky. Ženy každého věku potěší šperky z různých materiálů, kabelky či kapsičky. Naše ratolesti se mohou těšit na háčkované a šité hračky, čepice, nákrčníky a tepláky.

Součástí trhu bude výstava šitých hraček, výroba adventních věnců na přání a kreativní dílničky pro děti. Vaše děti si domů odnesou například vánoční přání, vlastnoručně vyrobené mýdlo, drátkovanou rybičku pro štěstí a mnoho dalšího, nechte se překvapit.

Jako každý rok je připraveno malé občerstvení zdarma.
Přijďte si užít příjemné odpoledne s námi. Váš zájem je naší motivací a hnací síla k dalšímu tvoření.

Chrást naleznete 10 km od Plzně a jízda vlakem z hlavního nádraží vám zabere pouze 15 minut. Pokud pojedete autem, parkování je možné před Lidovým domem nebo v okolních uličkách. 

FREE FLER MARKET

neděle 19. listopadu 2017 od 10 do 17 hodin
Kulturní centrum Svoboda Cheb, Za mostní branou 1791/5, 350 02 Cheb

Bylo by záhodno úvodem napsat, kolikátý market v pořadí už chystáme. Jenže když se ohlédneme do minulosti, už to snad ani nespočítáme - víme jen to, že jsme začínaly v roce 2012. Máme pocit, že market je prostě v Chebu od vždycky. Prý jsme dokonce zavedly tradici...

Roky pomalu běží, market se mění a trochu ho uzpůsobujeme našim i Vašim potřebám, ale to hlavní zůstává – mít možnost nakoupit si ručně dělané „všechno“ přímo od tvůrců a vyzkoušet si nové výtvarné techniky či řemesla, se kterými se jen tak nepotkáte.

Letos se osvědčená koncepce nijak výrazně nemění a chystáme se návštěvníkům nabídnout něco kolem 40 různých autorů, převážnou většinu z nich můžete znát z Fleru (ale máme samozřejmě i pár babiček, které pořádně ani neví, co to ty internety jsou).

Nejdříve si řekněme něco o tvůrcích – prodejcích, jejichž většinu jako vždy najdete na hlavním sále KC Svoboda. Z Prahy se za námi dorazí podívat Sváča, která se věnuje smaltování na ručně řezaný měděný plech, a tak tvary jejích šperků a doplňků nikdy nezaniknou mezi ostatními. Mezi nováčky přivítáme našeho přímo chebského řemeslníka a výtvarníka v jednom – říká si buff a jeho úžasné kožené kabelky a tašky můžete najít i tady na Fleru. Nebude chybět ani Almaisa se svým papírovým zbožím, pan Švec se svými přírodními mýdly a vlastním medem, tkané zboží od Etomatelier, nějaký ten patchwork, přírodní kosmetika, recyklované šperky i dekorace, šperky z materiálů opravdu rozličných, keramika k praktickému využití i na ozdobu, nějaký ten kousek oblečení na sebe a mnoho dalšího. 

Máme také dílny!
Protože je market vždy před Vánoci a nejlepší jsou dárky ručně vyráběné, tak se pravidelně snažíme o pestrou nabídku různých workshopů a dílen. Od korálkové nebo smaltovací klasiky, kterou zvládne opravdu každý, až po možnost vyzkoušet si třeba paličkování. Letos se těšíme na novinky od sikovnivytvarnici, kteří nám nabídli textilní dílnu a budete si u nich moci vyrobit originální tašku a samozřejmě přivezou i klasiku jako broušení skla, pyrografii nebo malování vánočních koulí. Na dílnách bude k vyzkoušení nejméně patnáct různých technik, které zabaví nejen děti, ale i nás dospělé.

FFMarket pomáhá
Poslední a neméně důležitou částí marketu je takový ten náš koutek – „FFMarket pomáhá“. Žádnou novinkou není tradiční Hospicový bazárek, který si v rámci marketu obstarává sám Hospic Sv. Jiří a jehož výtěžek používají na zajištění péče o umírající. Nejen, že jde o dobrou věc a přispíváte tím prověřené organizaci, která peníze využije opravdu rozumně, … ale také na bazárku mají docela super „hadříky“ a my si každý rok ulovíme něco originálního a zajímavého.

Posté a nikdy jinak – útulek pro psy v Horní Hraničné. Pomáháme chlupáčům, jak to jen jde – na market je možné dorazit s věcmi, jako jsou starší deky, různou psí výbavou nebo hračkami a my je za vás do útulku zavezeme zároveň se ziskem z prodeje výrobků, které naši tvůrci přímo za tímto účelem věnovali...

To by o marketu bylo v rychlosti všechno. Nejlepší bude, když dorazíte osobně a prohlédnete si ho hezky pomalu celý. :)

Kreativ Soběslav - číslo 12

pátek 24. - sobota 25. listopadu 2017 od 9 do 18 hodin
Kulturní dům Soběslav

V Soběslavi na návštěvníky čeká vánoční atmosféra, mnoho neuvěřitelných i běžných nápadů a inspirací pro všechny domácí tvořivce. Představí se vám více než 60 vystavovatelů (kreativní tvorba, workshopy). Nachystán je prodej přírodní kosmetiky a mýdla, najdete tu i spousty dětských dílniček či malování na obličej. Připraven je bar a domácí cukrárna či čajovna. Atmosféru dotvoří vánoční floristika a dekorace.

Na Kretivu Soběslav móda frčí
Velké oblibě se těší módní přehlídka Fashion Fler, kde své modely předvedou autorští návrháři. A nesmíme zapomenout ani na děti s přehlídkou Fler Kids. Veškeré modely a mnoho dalších módních doplňků si můžete zakoupit od autorských návrhářů po celou dobu Kreativu.

Sobota 25. listopadu 2017 ve 14.00 Módní přehlídka Fashion Fler & Fler Kids

Cílem a snahou je, aby byl Kreativ místem, kde mohou lidé nakoupit originální a kvalitní produkty. Ty mají své kouzlo a jedinečnost v příbězích, které mohou vyprávět prodejci i nakupující.

Vytvářet zde pohodové a milé místo, kde se mohou lidé setkávat, povídat si a navzájem se inspirovat. Najít vždy nějakou novinku a zajímavost, která přivede návštěvníky i vystavovatele opět k nám do Soběslavi na Kreativ.

Velký vánoční Flerjarmark v Olomouci

od pátku 24. listopadu do soboty 23. prosince 2017
Nákupní galerie Moritz, Olomouc

Obnovujeme tradici trhů v nákupním centru Galerie Moritz, kde na nás byli zákazníci zvyklí několik let.

V příjemném prostředí přímo v centru Olomouce se na dvou patrech galerie vystřídá více než padesát prodejců!

Na stáncích najdete šperky, brože, oblečení, háčkované i hedvábné šály, papírová přání, svíčky, kabelky a tašky, kváskovou kuchařku, kožené doplňky, hračky a spoustu dalších rukodělných výrobků. Sledujte na našem Facebooku.

Přijďte si k nám vybrat originální dárečky pro vaše blízké!

6. Podblanický kreativní jarmark
aneb 6. narozeniny Fakt-Umu

sobota 25. listopadu 2017 od 9 do 15.30 hodin
KD Blaník, Komenského 22, Vlašim
Vstupné dobrovolné

Spolek Fakt-Um vlastně vznikl díky Podblanickému kreativnímu jarmarku. Díky Fleru jsme se jednoho krásného odpoledne sešli ve Vlašimi, slovo dalo slovo a hned jsme začali organizovat malou komorní prodejní akci pro ty, co se sešli. Abychom pak vyplnili vybraný prostor, nabídli jsme prodejní místo dál a z malé akcičky se stala obr akce a díky tomu jsme založili neziskovou organizaci Fakt-Um. To jsme ještě netušili, že jarmark bude mít velký ohlas a bude se od té doby konat před Vánoci každý rok.

Bohužel kvůli EET to s největší pravděpodobností bude i jarmark poslední, protože většina našich prodejců tvoří pro radost po večerech...

Stejně jako loni, i letos věnujeme výtěžek z dobrovolného vstupného z jarmarku dětem, které mají nemocná srdíčka. Podpoříme občanské sdružení Dětské srdíčko, které pomáhá rodičům a jejich dětem postiženým srdeční vadou. Finanční prostředky budou využity na pomoc dětem se srdeční vadou a jejich rodičům tak, aby pomohly co největší skupině.

Každý rok se snažíme o co nejpestřejší nabídku výrobků, letos to budou:
 • šité, háčkované a pletené oděvy • šité dárky a dekorace • šperky - skleněné, kožené, origami, plstěné, fimo, cínované, drátované • dekorace z černého i měděného drátu • bytové dekorace tvořené technikou patchwork • decoupage • keramika • dřevěné hračky, hlavolamy a dekorace • suchá vazba • dekorace z pedigu • vázaná alba, knihy a deníky • vánoční ozdoby - a mnoho dalšího...

Spousta technik bude také předváděna přímo na místě prodejci samotnými. Naši členové vám připraví občerstvení a bude i doprovodný program.

Vánoční Flerjarmark Radčice

sobota 25. listopadu 2017 od 13 do 17 hodin
v prostorách Úřadu městského obvodu Plzeň 7 - Radčice

Nejsme žádný obrovský jarmark. Jsme taková komorní akce s velice přátelskou atmosférou, která na vás dýchne už od dveří. Zde nejen nakoupíte krásné a kvalitní věci vyrobené s láskou, ale i si osobně popovídáte s tvůrci a nakupujícími. Potkáte zde spoustu zajímavých lidí a možná získáte i nové přátele. Určitě si tuto kouzelnou atmosféru nenechte ujít ;-)

Na jarmarku můžete nakoupit spoustu krásných věcí od zlatých českých ručiček, vyřešit vánoční dárky, udělat radost svým blízkým nějakou originální drobností nebo se jen inspirovat tvorbou šikovných lidí z Plzeňského kraje a okolí.

Nově bude na jarmarku prodávat i Sekce na ochranu koček Plzeň, takže nejen, že uděláte radost třeba sobě nějakou marmeládou nebo své kočce hračkou, ale ještě tím přispějete na dobrou věc. Tak s námi přijďte strávit odpoledne a nasát vánoční atmosférou :-) Bylo by krásné, kdyby se právě tento jarmark stal oblíbenou a každoročně vyhledávanou tradicí na Plzeňsku.

Doprava MHD - pro ty, co se k nám chystají autobusem: z CAN Husova se k nám dostanete autobusem č. 35 nebo 57. Vystoupíte na zastávce Náves Radčice, je to hned naproti úřadu, kde se jarmark koná. Cesta autobusem z CAN Husova trvá pouhých 7 minut.

13. předvánoční Třebíčská FlerPARÁDA

sobota 25. listopadu 2017 od 10 do 17 hodin
v prostorách Hotelu ATOM a restaurace MOLEKULA, Třebíč - Nové Dvory, Velkomeziříčská 640/15

Vánoce nám klepou na dveře a tak je pomalu na čase se porozhlédnout po nějaké drobnosti či malém potěšení pro své blízké. Nabídka je pro vás připravena opět velice pestrá.

Můžete vybírat od malých drobnůstek, jako jsou knoflíky pro štěstí, magnetky z fima, filcové ozdůbky, brože a čelenky, papírová přáníčka, mýdla různých tvarů, barev i vůní, výborné čaje a domácí marmelády. Velký výběr šperků z drahých kamenů, korálků a dalších materiálů od jednoduchých až po velmi složité. Různé svícny, misky, hrnečky, vázy a ostatní dekorační keramika. Krásná přáníčka, zdobené vánoční baňky, látkové andělíčky i andělky, kočičky a různá jiná zvířátka. Šité taštičky, peněženky a kabelky. Šité, pletené, háčkované oblečky pro prťata i větší děti. Bytové dekorace šité, drátované i pletené z papíru. No a ten, kdo si rád zamlsá, jistě nepohrdne pečeným domácím cukrovím, jako jsou zázvorky, perníčky, kokosky. Výrobky z pedigu a dalších přírodních materiálů.

Pro ty z vás, kteří přijdou s dětmi, máme připraveny různé tvořivé dílničky, do kterých dítko odložíte a v klidu nakoupíte. Děti si procvičí jemnou motoriku u sypání, malování, razítkování, vystřihování, lepení atd.
Dostanete-li hlad, můžete se naobědvat v restauraci Molekula, kde výborně vaří a velmi rádi vás obslouží.
Přijďte spolu s námi prožít úžasnou předvánoční atmosféru.

Přijďte si vyzkoušet i nakoupit originální dárky pro radost sobě i druhým.

Upside Market - Vánoční trh v Artičoku

sobota 25. listopadu od 10 do 18 hodin
v ateliérech galerie a kavárny Artičok v samém centru města Hradec Králové

Vánoční trh už v listopadu? Proč ne. Přivoňte k předvánoční náladě, punči a krásným originálním výrobkům již poslední listopadovou sobotu tohoto roku. Přijďte si udělat radost, nebo udělat radost druhým nákupem originálního a jedinečného dárku.

Oslovili jsme tvůrce napříč světem hand made tvorby a jsme rádi, že se v Artičoku sejdou šikovní návrháři a autoři tradičních i netradičních výrobků z látky, papíru, porcelánu, betonu a mnoha dalších materiálů. Jsou přihlášeni tvůrci, kteří nám představí skvěle propracované šperky, módní oblečení i doplňky, papírové dekorace, oblečení pro děti a hračky.

Své místo tu budou mít i výrobci delikates a dobrůtek, ti kteří pěstují, sklidí, uvaří a přivezou tu lásku k poctivému a dobrému jídlu na náš market i s malou ochutnávkou. Nebude chybět výborná káva, hudební podkres, relaxační zóna i dětský koutek.

Pevně věříme a doufáme, že se z Upside Marketu stane příjemná tradice, jelikož pro nás je jedním z fenoménů poslední doby drobná originální tvorba, a tak jsme rádi, že autorům dáváme prostor k prezentaci svých výrobků a našemu regionu můžeme představit jedinečné výrobky, řemeslo a tvůrčí proces.

Úvodní foto: Věneček "chmelové království" od vagabondlady