Lucia je módní designérka tělem i duší, celý svůj profesní život se věnuje pouze tvorbě a kromě vlastní značky miestni provozuje také obchod s designovými produkty. A její oděvy? Jsou jednoduché a stylové, třeba pohodlné úpletové šaty. Jak se vám líbí?

Řekněte nám na úvod něco o sobě. Jak jste se dostala k tvoření?
Moje meno je Lucia, pochádzam z malej dedinky Hronec v srdci Slovenska, spod Nízkych Tatier. Odkedy si pamätám, vždy som chcela niečo tvoriť, inklinovala som k odevnej tvorbe, navrhovala som šaty bábikám. Všetko, čo sa otestovalo na nich, som skúšala potom na sebe. :) Potom, pri výbere školy, už som si ani nevedela predstaviť nič iné, ako ísť týmto smerom. Najzásadnejší krok, ktorý som potom urobila a posunul ma až tam, kde som dnes, bol vznik značky MIESTNI, ktorú sme s kolegom vytvorili.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?

Řekněte nám něco o technice, kterou tvoříte. Proč to u vás vyhrála?
Je to najmä strojové šitie, šitie z úpletov. Mám rada, keď sa môžem vyhrať so strihom a zbožňujem úplety. Sú krásne prispôsobivé, pohodlné. Vždy chcem, aby všetko presne sedelo ako má. Aby sa každá zákazníčka cítila, že tento kúsok odevu bol vytvorený priamo pre ňu.

Popište nám typický průběh tvůrčího procesu, kteý vede ke vzniku nového výrobku.
Tvorivý proces samozrejme prebieha priebežne a neustále. V podstate čokoľvek, čo sa vám v živote stane, čo dokážete vnímať svojimi zmyslami, môže viesť k nápadu, ktorý sa následne pokúšam pretvoriť do konkrétneho výrobku. Potom sú to súčasné trendy, ktorých je potrebné sa do určitej miery pridŕžať. Ale snažím sa vytvárať čo najjednoduchšie a čo najviac nadčasové odevy. Štandardne skicujem návrhy na papier, vytváram strih, testujem, nosím, tancujem v nich, hrám sa s látkami, farbami… je to asi tá najpríjemnejšia časť tejto práce. :)

Čí názor na vaši tvorbu je pro vás důležitý? Máte někoho takového?
Predovšetkým sama musím byť so svojím výrobkom spokojná, či už čo sa týka samotného dizajnu, materiálnu, kvality výroby… Samozrejme, v každej fáze tvorivého procesu „otravujem“ aj ľudí vo svojom okolí, vnímam ich spätnú väzbu.

Doporučte Fler tvůrce, které máte ráda.
Zbožňujem značku PART, sama vlastním množstvo kúskov od tejto návrhárky. PokoLoko pančuchy, ktoré oživia, omladia, okrášlia každé nohy. Acid-designs náušnice, ktoré sú jednoduché a pritom originálne.

Kdybyste měla upozornit na jeden svůj výrobek z Fleru, který by to byl a proč?
Dlhé kvetované spoločenské šaty patria k mojim najobľúbenejším kúskom a som veľmi rada, že sa páčia aj mojim zákazníčkam. Samotný strih som sama testovala už dávno. Chcela som niečo rafinované a zároveň pohodlné. Niečo nie prvoplánové.

Nosíte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?

Čemu se ráda věnujete ve volném čase, když netvoříte?

Jak vypadá váš ideální den?
Predstáv o ideálnom dni mám samozrejme viac… Ideálny deň by bol taký, čo by mal aspoň 36 hodín… i keď by zrejme aj to bolo málo. :) Ale zbožňujem dni, keď dorazí nový materiál, ja sa s ním zatvorím do ateliéru a strihám, dotýkam sa, skúšam, špendlím, šijem.

Jaké máte pracovní plány pro příští rok?