Michal Gerža má na Fleru profil Přírodní zahrada naplněný hmyzími domečky, budkami pro ptáčky nebo třeba veverky, protože nemá rád "hřbitovní" zahrady a anglické trávníky. Řekne vám, proč je potřeba hmyzu pomáhat, poradí, kam hmyzí domeček dát a co je u něj důležité.

"Hmyzí domečky jsou u nás novinka, zaregistroval jsem je asi před čtyřmi lety a na Fleru jsem s nimi byl druhý."

"Proč hmyzí domečky? Protože dnešní krajina je taková sterilní a hmyzákům, ale i ostatním zvířatům, chybí takový ten ´venkovský čurbes´."

"Hmyzí domečky jsou určené především pro blanokřídlý hmyz, ale rádi ho osídlí brouci, škvoři, slunéčka sedmitečná... slouží široké škále hmyzu."

"Dělám malé domečky, i velikánské hmyzí hotely, třeba 2 x 2 metry. Hlavně musí být různorodý v materiálu..."

"Občas používám i nepřírodní materiály, tomu hmyzákovi je to jedno, do čeho nalítne. A čím větší pestrost má na výběr, tím je to pro něj lepší."

"Zajímavostí jsou brčka průhledná, která dávám do šuplíků, a tak se lidi mohou podívat, jak je hmyzí domeček osídlený."

"O hmyzí domečky není potřeba se starat vůbec, budky pro ptáčky chtějí tak jednou za dva - tři roky vyčistit, třeba ale o čmelíny se člověk musí starat mnohem více."

"Z toho hobby už teď nevím kudy kam a na Fleru se mi daří. A jak to sleduju, hmyzí domečky jdou na odbyt :-)"

"Baví mě, že se tím zároveň zabavím a zároveň vím, že to má smysl."