V září jsme vám poprvé ukázali novou iniciativu Fler tvůrců, kterým hodně vadily odstřižky z jejich módní tvorby. Můžete se snažit, jak chcete, stejně pokaždé něco zbyde. A tak se v klubu Společně využijeme i poslední centimetr upcykluje a ze zbytků vznikají krásné nové věci...

Nedávno se v klubu rozhořela zajímavá diskuze na téma recyklace a upcyklace. Ukázalo se, že tyto pojmy jsou často chápány špatně a jsou vzájemně zaměňovány. Ano, i já jsem udělala chybu. Nazvala jsem členky našeho Fler klubu v minulém soutěžním kole recyklačním komandem. A ejhle! My totiž nerecyklujeme.

My upcyklujeme!

Zjednodušeně řečeno je upcyklace proces, kdy z potenciálního odpadu či vedlejšího produktu vytváříme něco nového a hodnotnějšího, a tím daný materiál povyšujeme na vyšší úroveň. Upcyklace je zhodnocování za daných okolností jinak nevyužitelného materiálu. Zmenšuje hromadění odpadů a tím pomáhá ochraně životního prostředí. Pokud tedy tvoříte například kabelky z již vyřazených džínových kalhot, je vaše tvorba zářným příkladem upcyklace. 

Upcyklace získává v posledních letech na popularitě. Nábytek z palet, vázy ze starých lahví, stará trička, kterým vdechnete nový život třeba namalovaným obrázkem a novým knoflíkem - a v neposlední řadě i šperky z odstřižků. 

Při upcyklaci je hlavní kreativita, a ta Fler tvůrcům rozhodně nechybí. Pojďte s námi na nedělní výlet za odstřižky od Theresicky i ode mě. A třeba i vás náš malý eko projekt inspiruje, přidáte se k nám a příště vdechneme nový život i těm nejmenším odstřižkům společně.

ther sukne

"Gaudí"...dlouhá sukně M/L od theresicka

theresicka:

Při své tvorbě se snažím co nejvíce zužitkovat veškerý materiál - přestože šiji originály po jednom, dvou či třech kusech, vždy se snažím nakombinovat vše tak, aby mi zbývalo co nejméně prostřihů. A i ty dále zpracovávám na menší díly např. při dětském oblečení, ty ještě menší na aplikace, kapsy, zdobení, poutka, lemy atd. Ty nejmenší kousky občas použiji při výrobě fusekláčků jako recy výplň, společně s voňavou levandulí nebo třešňovými peckami. A samozřejmě na jejich "oblečky".

Přes veškerou tuto snahu je moje produkce "zbytečků" stále velkoobjemová - každý měsíc mám plnou jednu či dvě banánové bedny či velké tašky. Občas podělím školku, tvořivé maminky, kamarádky - a v poslední době také kolegyně z Fleru :-).

Saty Theresicka

"Gaudí...Žena jako katedrála"...maxi šaty od theresicka

Od Theresičky jsme dostali mozaikovou látkokupu odstřižků. Jak se nám její zbyťoury podařilo upcyklovat, si prosím prohlédněte v naší anketě. Je na vás vybrat pět nejzdařilejších výrobků a za hlasování vám předem děkujeme.

látkokupa od Theresičky

#fler-anketa:2990#

A protože nás upcyklace doopravdy baví, tak jsme se pustili i do druhé látkokupy, tentokrát od Dmaniia. Tyto zbyťoury si o upcyklaci vyloženě říkaly a výsledek stojí za to.

A opět je na vás vybrat pět nejzdařilejších výrobků.

My za vaše hlasy a za pozornost tématu opět moc děkujeme.

Sukně od dmaniia

Ptačí zpěv od Dmanii

sukne topp

Ptačí zpěv II-EKO sukýnka-cca 6-9let a Puzzle - Slož si EKO triko - Rukávy Ptačí zpěv II od Dmaniia

#fler-anketa:2991#

A samozřejmě pro vás máme ještě výsledky prázdninového hlasování.

Absolutním vítězem minulého kola se stala Pandass. GRATULUJEME! :)

Dáma letního osvěžení

Dáma letního osvěžení od Pandass

Letní podvečer 

Letní podvečer od Pandass

Ke krásnému druhému místu gratulujeme HančaHa a LaTonka.

naramek panenky

Od HančaHa a Paisley na modré..., panence i holčičce od LaTonka.

A ke třetímu místu gratulujeme a děkujeme za krásné zpracování odstřižků jari.ticha a slapota.

pasek triko

Bouří - pásek od jari.ticha a Těším se do školky - vel. 104 od slapota

Těšíte se na příště? ;)

Úvodní foto: Motýlí brož od pandass