Věděli jste, že i ze šnečích ulit může vzniknout krásná dekorace? Především dostanou-li se pod ruku Michale, která tvoří dekorativní vazby z různých materiálů. Pokud nemáte rádi šneky, vyrobí vám krásný věnec z hortenzií nebo kytici z voňavých levandulí. Ale teď už nechme niemes, ať se představí sama...

Řekněte nám na úvod něco o sobě. Jak jste se dostala k tvoření?
Ahoj, jmenuji se Michala, je mi 40 let a bydlím v malém městečku Kamenický Šenov. Mám jednoho manžela, čtyři děti, čtyři psy a čtyři kočky. Mám ráda přírodu, klid, staré věci, knížky, rodinu. K tvoření jsem se dostala už zhruba v 16 letech, na zahradě měla babička vždy nějaké slaměnky, levanduli… Vyráběla jsem různé kytičky a rozdávala je, později začala prodávat.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Těžko říci, kolik času mi zabere příprava a tvorba, někdy možná i 10–12 hodin denně, soboty a neděle nevyjímaje. Jsem si vědoma toho, že můj koníček je i mojí prací, a to se asi každému nepoštěstí.

Můj koníček se stal zároveň mojí prací, jsem zahradnice. Od jara do podzimu jsem na zahradě, ryju, sázím, sklízím, suším, taky třeba sbírám ulity. Potom to všechno svážu a nalepím do svých výrobků.

Nejraději vážu věnce z přírodních materiálů, miluji levanduli, růže, pivoně, a moje velká láska jsou hortenzie a šípky.

Výrobky hodnotí většinou celá rodina, už tady se ukazuje, že co člověk, to názor, a co se líbí jednomu, nemusí se líbit druhému. Velmi důležité jsou ohlasy mých milých zákaznic.

Doporučte Fler tvůrce, které máte ráda.
Vybrat konkrétní tvůrce na Fleru je velmi těžké, při takové koncentraci šikovných lidí. Jmenuji tedy určitě ha.slu a její drátované krásy, Mantegnu s úchvatnými kabelami, co unesou a pojmou jakýkoliv nákup, ololo, Kurkova P, Erisku, AMU, Venkovský styl, Metudku atd…

Nemám žádný konkrétní výrobek, který by převyšoval ostatní. Kdybych měla vybrat jeden pro sebe, byl by to určitě hortenziový věnec a levandulová kytice.

Používáte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?
Moje výrobky nám zdobí dům celoročně a ty prodané zase střídají ty nově uvázané.

Čemu se ráda věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Ve volném čase se snažím věnovat rodině, pejskům a zahradě. Ráda čtu, na to ale času moc nezbývá.

Jak vypadá váš ideální den?
Ideální den? Každý s mojí rodinou a trochou slunce.

Jaké máte pracovní plány pro příští týden a jaké pro příští rok?
Pracovní plány stále stejné, tvořit originálně a nápaditě, postupně upravit a osázet zahradu tak, aby pokryla moji spotřebu materiálu a byla jsem z větší části soběstačná.