Když se mi tento úžasný lněný materiál dostal poprvé do ruky, hned jsem věděla, že z něj musím mít letní šaty. A nové soutěžní zadání pro klub Společně využijeme i poslední centimetr bylo také jasné. Tyhle výjimečně krásné odstřižky nesmí přijít nazmar!

len

 Za foto látky děkuju Šárce Klimánkové.

Tahle nádherná lněná košilovina od Šárky Klimánkové se vzorem by Myyna totiž téměř dokonale splňuje mé požadavky na materiál. Je EKO, je fairtrade, co nejvíc local a jako bonus ji vdechla uměleckou duši Myyna.

Vzor se jmenuje "Od soumraku do úsvitu" a vůbec mě nepřekvapilo, že si ho zamilovalo mnoho tvůrců napříč Flerem:

Rozkvetlé - Len

  Rozkvetlé - Len od Dmaniia

caldero

 Luční kvítí od by Caldero

momodomo

Body se sukýnkou BIO Letní louka od MOMODOMO

maringotka

Dívčí šaty z biobavlny od Z maringotky

Lněný čepec / Bonnet Wind of the Spring od LOS ČELENKOS

A tentýž vzor na papíře:

Album rozkvetlá louka II od celulloza

A co o tomto výjimečném materiálu říká autorka?

"Len je nejvíce respektující přírodní vlákno pro životní prostředí. Nepotřebuje vodu, stačí mu déšť, žádné herbicidy, hnojiva ani žádné jiné ochranné postřiky. Len nevytváří odpad, vše se dá spotřebovat, semena, stonky...
Jeho přirozené vlastnosti? Termoregulace - chrání jak před zimou, tak i před přehřátím, odolává bakteriím i plísním. 80 % světové produkce pochází z Evropy. Len je rostlinka mírného pásu, patří k nám. Škoda, že zmizel z našich polí. 
Jaká je cesta této košiloviny? Na začátku stojí francouzská rodinná přádelna, která má pobočky jak v severní Francii, tak i v Polsku. Vždy tam, kde se len i pěstuje. Česká tkalcovna poté zpracovává přízi do nádherné košiloviny měkoučké a jemné. Nakonec putuje košilovina na Slovensko, kde ji šetrně potisknou."

Od Dmaniia jsme tedy dostali kupičku odstřižků. Jak se nám její zbyťoury podařilo upcyklovat a jestli z nich mohou vzniknout další užitečné věci, si prohlédněte v naší anketě.

Je na vás vybrat 7 nejzdařilejších výrobků a za hlasování vám předem děkujeme.

#fler-anketa:3350#

A jak si naše upcyklační komando vedlo v minulém kole, ve kterém jsme zpracovávali vyřazené zkušební tisky od Ateliéru Zaky

Jak jsme upcyklovali vyřazené zkušební tisky 

První místo pro vážky v ostružinách. Gratulujeme k vítězství naší milé LaTonce!

vážky

Zasloužené druhé místo pro nákupku od HančaHa.

nákupka

Ke krásnému třetímu místu gratulujeme Trumpetce!

taštička

Recyklační Fler klub

Společně využijeme i poslední centimetr

Náš klub funguje už nějakou dobu a zabývá se využíváním malých, již nepotřebných kousků látek. Vyplývá to i z našeho názvu, nechceme zkrátka, aby ani centimetr látky přišel nazmar. A proto je využíváme dál. Většinou se jedná o odstřižky rozličných tvarů, které zbývají švadlenkám po šití jejich krásných výrobků. Často jsou to kousíčky opravdu malé, má-li však člověk v sobě kreativního ducha, tak i malé zbytečky dokáže hravě upcyklovat. A my kreativního ducha rozhodně máme! :)

Máte i vy nějaké zajímavé zbytečky, které už jsou pro vaši tvorbu nevyužitelné? Napište mi zprávu na profil dmaniia a naše upcyklační komando z nich vykouzlí krásy v některém z příštích soutěžních kol.

Úvodní foto: pepadana