A řeč nebude o chlapech, protože v tomhle mám překvapivě jasno. Chci si nechat svého jednoho muže už napořád, pokud to půjde. To bych byla fakt moc ráda.  Ale... nevím, co to se mnou je. Není ve mně ani špetka jistoty, když si položím otázku, jestli mám raději slané, nebo sladké. To by nebylo až tak hrozné, vždycky se to dá vyřešit u slaného oběda dezertem, případně čokoládou s mořskou solí (no vážně, nekecám, je výborná), jenže moje nerozhodnost sahá až za hranice naší republiky, mého osobního bezpečného světa a leze mi do peněz.Vy, kteří tvoříte, znáte to?

Jedno, druhé, třetí...

Jenže to není všechno. Taky jsem rozpolcená mezi ruční kresbou, grafikou a digitální kresbou. Nedokážu opustit ani jedno. Jenže na všechno najednou jaksi nemám prostor... Na "digošku" potřebujete počítač s velkým monitorem a kvalitní tiskárnu, která je samosebou veliká (protože všechno odborné je většinou veliké - včetně knih, že?). Dále je potřeba skener, který je zase široký a v ideálním případě je neustále připojen k počítači.

Originál akvatinta Loďka

Na ruční grafiku zase potřebujete lis, zvaný satynýrka, ten taky není úplně pidi a nevejde se do krabice. Navíc je strašlivě těžký a opět, v ideálním případě, je potřeba ho dát napevno na stůl. Pak potřebujete velkou dřevěnou desku, na které vám budou schnout ty grafiky, co uděláte, poněvadž se tisknou na mokrý papír. Potřebují vypnout pěkně na desku, aby uschly, aniž by se papír zkroutil.

U ruční kresby, zejména akvarelu, potřebujete zase tu desku, na které se kreslí. Pravda, vodovky tolik místa nepotřebují a pokud si vystačíte s hrníčkem vody pro namáčení štětců, tak dobrý.

Je to blázinec. Ale víte, co? Mě to hrozně baví! I když jsou dny, kdy nadávám jako dlaždič, protože se nemůžu kolem svého stolu ani hnout a nedokážu si představit, že bych si vybrala jen jeden obor, jedno zaměření.

Tak vám nevim.. znáte to??? :)

Všem rozpolceným, váhavým či nevědoucím je přístupná diskuze pod článkem :)

Redakční dovětek:
Jak jsme vám v MAGu slíbili, když budete pilně psát pěkné blogy, budeme ty nejzajímavější z nich vytahovat na oči širokému obecenstvu do MAGu. A jak jsme slíbili, plníme :-) Takže - pište blogy!