Roselike šije změkčovací, zkrášlovací a zahřívací domácí nezbytnosti. Zkrátka nejrůznější polštáře a polštářky, i ty nahřívací, deky a povlaky. Svalit se na pohovku plnou měkoučkých polštářků s knížkou a vstát, až zima skončí… Pokud vás takové představy lákají, nakoukněte do jejího obchůdku. Nejspíš neodejdete s prázdnou.

Řekněte nám na úvod něco o sobě. Jak jste se dostala k tvoření?
Touha něco tvořit mě poháněla vždy. Háčkovala jsem, pletla a šila již od svých 13 let. Šila jsem pro sebe, pak dětem, bavil mě patchwork. Zlom nastal před pěti lety, když mě popostrčila kamarádka, že bych měla zkusit ušít i něco pro radost ostatním, že mám výrobky pečlivě ušité a cit pro kombinaci látek. Obdivovala deky a polštáře, které jsem měla na terase. Pro prodej poradila Fler, o kterém jsem věděla, ale zatím jen občas nakoukla a obdivovala. Navíc jsem šití mohla lehce připojit ke své dosavadní práci a s prostory, kam dát vše potřebné, nebyl problém. Bylo tedy rozhodnuto, nakoupila jsem šicí stroje a pustila se do toho a myslím, že to bylo správné rozhodnutí.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Šiji pod značkou Roselike a původní koníček se stal mou hlavní pracovní činností před 5 lety. Baví mě celý proces výroby. Od výběru a nákupu látky až po vyžehlený a zabalený finální výrobek. Snažím se práci věnovat co nejvíce času, ale skloubit běžné povinnosti v domácnosti s prací bývá někdy dost náročné. Ten čas se mezi domácnost a práci musí dělit spravedlivě, zanedbávat neumím a nejde ani jedno.

Nejvíce mě baví šití z bavlněného plátna. Nepřeberné množství barev a vzorů látek mě fascinuje. Nejraději mám jednodušší drobnější vzory, puntíky, proužky, hvězdičky. Na veselých polštářcích pro děti vypadají dobře a snadno se kombinují. Snažím se sledovat poslední barevné trendy, ale nejraději kombinuji barvy a vzory podle sebe. Výběr zajímavé látky na povlak na polštář, kombinace a pestrost látek na veselých polštářcích pro děti či ta správná barevná kombinace látek na girlandách je pro mě vždy velkou výzvou a dobrodružstvím. 

Nad úplně novými výrobky moc nepřemýšlím, ten nápad prostě přijde sám od sebe. Za ty roky jsem přišla na to, že nic nejde lámat přes koleno a pokud budu sedět s tužkou v ruce u stolu, moc toho nevymyslím, tak to u mě nefunguje. Nechávám to plynout, čekám a vím, že to přijde. Pak je na řadě papír, tužka, nůžky a první zkušební výrobek. Pokud se podaří na první pokus, vím, že je to přesně ono. Pak již jen minimálně upravuji a už vymýšlím, v jakých barevných kombinacích bude výrobek ten nejhezčí, aby se líbil zákazníkům. Pokud se nepovede, odkládám na neurčito. Ten první dojem je pro mě hodně důležitý.

S veselými polštářky chodím za dcerou a podle první reakce vím, zda je to ono. Důležitý je ale hlavně názor zákazníka. Když dostanu email plný nadšení, chvály a poděkování, vím, že to je ono a jdu správným směrem.

Doporučte Fler tvůrce, které máte ráda.
Oceňuji nápady a precizní provedení mnoha tvůrců Fleru, ale pokud musím jmenovat, tak se mi líbí trika od PP STYLE, jsou krásně dlouhá a netáhne v nich na záda, háčkované věci od Krocanda, chodím obdivovat obrázky od dv.klaster a nebo třeba věnce od joyous.

Tak to je opravdu těžké, ale asi bych vybrala jeden z veselých polštářků - Šiškouna. Jeho roztomilá šišatost a nepravidelnost má své kouzlo. Je pokaždé jiný. Kombinací barev a vzorů látek jsou jeho možnosti nekonečné a navíc má srdíčko na správném šiškouním místě.

Používáte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?
Ano, používáme, i když na tvorbu pro sebe již moc času nezbývá. Ale někdy je to nutnost. Třeba pokud chcete mít v ložnici přesně ten odstín povlečení a nenacházíte, tak si koupíte látku a ušijete. Používáme nahřívací polštářky. Polštáře, povlaky a deky najdete po celém domě. Když je příležitost, obdarovávám rodinu.

Čemu se ráda věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Ve volném čase mám ráda práci na zahradě. Je to takový odpočinek na čerstvém vzduchu, kdy si protáhnu tělo po dni prosezeném u šicího stroje. Když je vše hotovo, tak lenoším s knížkou. Ráda také fotím, ale poslední dobou není dostatek času vše stihnout, tak je větším nadšencem focení dcera.

Jak vypadá váš ideální den?
Ideální den je den strávený s rodinou a pejskem, třeba v přírodě na výletě. Čas, kdy se nemusíme koukat na hodinky a nikam spěchat, vezmeme si svačinu a pití a užíváme volný čas spojený s návštěvou nějakého zajímavého místa, naše výlety musí mít nějaký cíl.

Jaké máte pracovní plány pro příští rok?
Chtěla bych pokračovat v tom, co dělám. Polštářky se líbí, takže ať dělají radost dál, určitě ale přibude nějaký nový, aktuálně mám něco rozpracované. Chtěla bych také zrealizovat nápad, který mám v hlavě již asi rok. Opět to souvisí se šitím a dosud nebyl čas, tak snad se to co nejdříve povede.