Konečně nám to na náměstích a v parcích růžoví! Tedy - rozjíždí se podzimní Flerjarmarky. V Olomouci spojené se Dny kulturního dědictví, v Bohunicích s hody, již tradičně lákají v září Rudolfovy trhy nebo Osek a poprvé tu máme pěknou VOSTROVNÍ akcičku. Mrkněte. Máme se na co těšit. ;-)

Dny evropského dědictví - FLERJARMARK

2. - 8. září 2019 od 9 do 18 hodin (Flerjarmark v pátek a sobotu od 10 do 18)
Horní náměstí, Olomouc

Flerjarmark bude i letos součástí olomouckých Dnů evropského dědictví!

První zářijový týden bude v Olomouci již tradičně patřit Dnům evropského dědictví. Od 2. do 8. září budou napříč celým městem probíhat různé společenské a kulturní akce a mezi nimi samozřejmě nebude chybět ani Flerjarmark. Po oba jeho dny budete mít možnost si nakoupit originální handmade výrobky, kterými uděláte radost nejen sobě, ale třeba i dětem, přátelům či kolegům. Výběr bude jako vždy rozmanitý. Od šitých či háčkovaných doplňků a hraček přes šperky a ozdoby až po přírodní kosmetiku nebo domácí potraviny. Pro děti budou po oba dny připraveny kreativní dílničky.

Dny evropského dědictví každoročně umožňují veřejnosti navštívit i běžně nepřístupné památky. Kromě olomouckých kostelů, chrámů a klášterů budou zpřístupněny i vojenské pevnosti – forty. Olomoucký fortifikační systém patří v naší zemi mezi jeden z nejrozsáhlejších a nejzachovalejších a rozhodně by tak neměl uniknout pozornosti nejen milovníků vojenské historie.

K vidění bude například také nedávno zrekonstruovaný freskový sál v Základní škole Komenium. Díky jeho unikátní výzdobě, pocházející z roku 1892, se mu začalo zcela oprávněně přezdívat olomoucká Sixtinská kaple.

Z hlavních bodů programu určitě stojí za zmínku open air představení Moravského divadla Olomouc, které v pátek 6. 9. zahraje na Horním náměstí francouzské drama Cyrano z Bergeracu. Anebo hudební vystoupení, která jsou plánována na sobotu 7. 9. Ze všech vystupujících jmenujme aspoň zpěvačku Lenku Dusilovou nebo kapelu The Gardeners.

Nenechte si ujít olomoucké oslavy Dnů evropského dědictví a stavte se i za námi na Flerjarmark. Zaručujeme vám krásné zážitky z města a radost z originálních, ručně vyráběných dárků. Celý program najdete na ded.olomouc.eu.

Rudolfovy trhy

7. září 2019 od 10 hodin
Farská louka vedle kostela, Rudolfov

Poctivý řemeslný trh, dětské dílničky, dobré jídlo, pití a skvělá hudba. Ano, 4. ročník Rudolfových trhů je tady. V minulých ročnících jsme se zabývali přírodou, nyní jsme zvolili jako ústřední téma SPORT A POHYB.

Máme připravený zajímavý program, kde si každý najde to své. Kluci všeho věku mohou vyzkoušet parkour, holčičky taneční workshop, rodiče ocení retro hry jejich mládí. Chceme totiž mladší generaci ukázat, jak jsme se bavili v dětství my - skákání gumy, přebíračka z provázku aj. A co pro nejmenší děti? Ty samozřejmě nepřijdou o dvě pohádky v podání Téměř divadelní společnosti.

Budeme s dětmi i tvořit? Určitě! Bude nejen obvyklá tvořivá dílnička, ale i workshop domácí kosmetiky, kde si děti budou moci vyrobit voňavou sůl do koupele a maminky třeba domácí, přírodní deodorant. Těšte se zkrátka na poctivý řemeslný trh, výborné občerstvení a živou hudbu. Celý den bude velmi pestrý :)

Těší se na vás váš Spolek Rudolfovský UM.

Flérové Babí léto v Oseku

7. září 2019 od 10 do 17 hodin
nádvoří Cisterciáckého kláštera Osek a ITC Osek
vstupné: 10,- Kč

Osek je naše srdcovka a tak zde pořádáme během roku májový a podzimní jarmark. Letos vás zveme na druhý ročník Babího léta. ♥ Jarmarku se zúčastní okolo třiceti prodejců a připraveny budou i tvořivé dílničky pro malé i velké.

Návštěvníci si budou moci zakoupit od dekorací, textilních výrobků, kožených výrobků, přes šperky, přáníčka, doplňky a dekorace do bytu či módní doplňky na sebe, ale třeba i hračky a další úžasné výrobky. K vidění bude i výroba některých prodávaných kousků.

Dostanete se k nám v pohodlí autem, k dispozici jsou parkoviště v Oseku, parkovat lze v okolních ulicích. Dále je možnost jet příměstskou hromadnou dopravou z Teplic, Duchcova, Litvínova atd.

A jaké máme další plány?

Tak samozřejmě už se připravujeme na vánoční akce v průběhu adventu: Rozsvěcení vánočního stromečku v Duchcově a v Jílovém u Děčína, které proběhne 1. prosince, a na jarmark „Půvabné Vánoce, aneb s Flerem v kostele“, který připravujeme na víkend 14. - 15. prosince v Teplickém kostele Bartholomeus.

Úplnou novinkou je "Halloweenský jarmark" s tematickými tvořivými dílničkami, který chystáme na 12. září v Teplickém kostele Bartholomeus.

VOSTROVNÍ FLER JARMARK

sobota 21. září 2019 od 9 do 17 hodin
Vostrov, Mnichovo Hradiště, 295 01

Jarmark jsme se rozhodli uspořádat na krásném místě, které je obklopeno řekou Jizerou. Vostrov open air klub je přírodní amfiteátr v městečku Mnichovo Hradiště v okrese Mladá Boleslav. Na Vostrově je kompletní zázemí i s barem, na kterém budou k mání nějaké dobroty k jídlu a samozřejmě i k pití.

Na jarmarku bude k vidění 30 stánků s originálními výrobky, které jejich tvůrci vytvořili s láskou a pečlivostí. Ke koupi zde najdete pro každého něco... Ať už pro děti, rodiče a také babičky, dědy, tety, strejdy, kamarády. Prostě každý si zde určitě něco najde. Budou tu různé šité kousky od oblečení až po všelijaké drobnosti jako kapsičky, kapsáře, sponkovníky. Potom zde najdete krásnou keramiku, peněženky, šperky, doplňky do svých domovů a spoustu dalších zajímavých kousků.

Také se snažíme podpořit lokální tvůrce a sdružení. Bude zde možnost vyzkoušet moštování z místního sadu a jablka si přímo nakoupit. Nebudou chybět ani dílničky pro děti a samozřejmě bude i loutková pohádka. U té se pobaví nejen děti, ale i rodiče. To vám slibujeme.

Tak pokud chcete strávit zářijovou sobotu na zajímavém a příjemném místě, určitě přijďte. Rozhodně nebudete litovat. A k tomu nakoupíte třeba už i nějaké vánoční dárky a nebo třeba maličkost jen tak pro sebe, pro radost.

Na všechny se moc těšíme a doufáme, že si první Vostrovní Flerjarmark užijeme! :)

Olomoucký Flerjarmark na Dolním náměstí

pátek 27. a sobota 28. září od 10 do 18 hodin
na Dolním náměstí, Olomouc

Nakoupit a obdivovat můžete výrobky regionálních tvůrců jako třeba šité či háčkované hračky a oblečení, šperky a ozdoby z různých materiálů, dekorace a další doplňky do domácnosti i do šatníku. Pro děti budou navíc připraveny kreativní dílničky.

Pokud jste příznivci památek a historie, pak si v Olomouci přijdete na své. Dolní náměstí, které se po tento rok stalo hlavním místem olomouckých Flerjarmarků, vytváří stánkům s ručními pracemi krásnou barokní kulisu. Najdete zde barokní kašny, Mariánský sloup a Panskou ulicí je to jen pár kroků ke kostelu svatého Michala. Ten se pyšní bohatou sochařskou a malířskou výzdobou. Kousek dál se vám potom bude tajit dech nad novobarokní kaplí svatého Jana Sarkandra.

Až do konce září si navíc můžete s dětmi zahrát rodinnou hru S kočičkou Olou po Olomouci. V celém historickém centru je rozmístěno celkem 10 „kočičích stanovišť“, na kterých se dozvíte zajímavosti o jednotlivých olomouckých památkách. Herní mapa je k vyzvednutí v olomouckém informačním centru (v podloubí radnice) a pokud absolvujete celý 3,5 km dlouhý okruh, můžete si do informačního centra přijít pro malý dárek.

Udělejte si výlet do Olomouce, ze kterého si odnesete nejen originální handmade výrobky z Flerjarmarku, ale také spoustu krásných momentů z historie města. Těšíme se na vás! 

Bohunický hodový Flerjarmark

sobota 28. září 2019 od 10 do 17 hodin
u radnice městské části Brno-Bohunice, Dlouhá 3

Jarmareční stánky plné ruční práce vlněné, šité, drátované, keramické i dřevěné, voňavé, hebké i režné, vyprávění řemeslníků o práci i o životě a k tomu lidové písně, tance, nazdobené kroje, barevný kolotoč i vůně burčáku a hodových buchtiček … Cítíte to? Zastavte se aspoň na chvíli, stojí to za to!

Svatováclavské hody jsou letos už potřetí spojené s jarmarkem ruční práce prodejců z Fleru. Přijďte si prohlídnout nebo nakoupit originální ruční výrobky, setkat se s tvůrci nebo si vyzkoušet vlastní šikovnost a kreativitu v dílničkách pro děti i dospělé.

Hodový program je jistý – vystoupení Bohunické chasy, dětské Chasičky a milých hostů, udělení hodového práva. A kolotoče pro radost dětí. A stánky s občerstvením. Doprovodný program ještě ladíme, aktuální informace včetně seznamu prodejců jsou dostupné na Facebooku.

Jak to bylo poprvé, si můžete přečíst zde.

Na vše se pečlivě připravujeme a už se na vás moc těšíme!!

Úvodní foto je z olomouckých Flerjarmarků.