Další z tvůrců, kteří jsou na Fleru od úplného počátku, je Šárka Bergová. Její veselé kabelky a taštičky už potěšily na jeden a půl tisíce zákaznic. V rozhovoru vycházejícím v rámci série "po 10 letech" vypráví třeba to, jak se její tvorba posunula udržitelnějším směrem.

Co se u vás změnilo od posledního rozhovoru pro Fler magazín?
To už bude skoro těch deset let. Tak především je nás doma o jednoho víc, protože se nám před sedmi lety narodil třetí syn. Jinak se toho zas tak moc nezměnilo. Stále se snažím skloubit všední povinnosti s tvořením a stále to druhé tak nějak vyhrává, na to si rodina už zvykla. Stále mám hlavu plnou nápadů, z nichž většinu nejspíš nikdy nestihnu zrealizovat, ale s tím už jsem se dávno smířila. Nechávám vše jen tak volně plynout a užívám si to.

Baví vás vlastně ještě tvoření?
Baví mě pořád úplně stejně. Bez toho, aby mě bavilo, bych to určitě nemohla dělat a ani nechtěla. Pro mne je to závislost. Je to taková nedočkavost, napětí a zvědavost, které prožívám vždycky od prvního nápadu na nějaký výrobek až k jeho úplnému dokončení. Někdy vím hned od začátku, jak bude vypadat třeba kabelka, až bude hotová, ale někdy je to takové neurčité, nejasné, během procesu leccos měním a jsem nakonec sama překvapená výsledkem, často i velmi příjemně.

Jak se podle vás za tu dobu Fler změnil?
Mám pocit, že Fler se mění neustále a určitě to tak je. Jen ty změny už nestíhám všechny sledovat. Fler je zkrátka na mne teď už moc veliký. Ráda vzpomínám na ty první roky, kdy tu byla taková rodinná atmosféra, tvůrců tady nebylo tak moc, takže jsme se navzájem znali, komentovali si výrobky a povzbuzovali se, bylo to příjemné.

Jakou roli má Fler ve vaší tvorbě?
Naprosto zásadní. Kdyby nebylo Fleru, tak bych se asi nikdy nezačala naplno věnovat své tvorbě. Jsem mu moc vděčná za to, že díky němu se mi splnil můj sen – dělám to, co mě baví a co jsem vždycky chtěla dělat – tvořím a vlastně si hraju, naplňuje mě to a dokonce mě to i živí a jsem ráda, že už nemusím dělat to, co jsem nikdy dělat nechtěla. 

Jak se proměnila za tu dobu vaše tvorba?
To záleží na tom, z jakého úhlu se na to díváte. Stále šiju převážně kabelky, to se nezměnilo. Ale většinou už to není tak, že koupím látku a z té kabelku ušiju. Já si s tím potřebuju ještě víc pohrát, a tak různě kombinuju. A protože je mi proti mysli plýtvání a rychlá spotřeba, tak čím dál častěji přibírám k tvorbě i zajímavé materiály už použité, které většinou vybírám v second handech. Poté, co je vyperu, rozstříhám a vyberu nepoškozené části, se už nechávám unášet barvami, strukturami a různými variantami jejich kombinací. To vše pak ještě do finální podoby většinou doplňuji a dolaďuji strojovými výšivkami, do kterých jsem se zamilovala až po uši.

Co vás na Fler nalákalo a co na něm máte ráda teď?
Na Fler jsem se zaregistrovala ještě před jeho spuštěním, takže jsem vůbec neměla tušení, co to bude a jak úžasné to bude. Prostě to byla jedna z více věcí, které jsem v té době mohla vyzkoušet. A Fler to u mne vyhrál. Hlavně ta možnost, že mohu něco vymyslet, hned zrealizovat, ihned nabídnout k prodeji a vzápětí i prodat. A tohle mě asi nikdy nepřestane bavit.

Co byste doporučila jako Fler profesionál začínajícím prodejcům na Fleru?
Ať se nebojí a ať si věří. Ať se nebojí dát do výrobku kus sebe, vyrobit věc tak, jak to cítí právě oni, protože pak může vzniknout originální dílko nebo dílo, které si lehce hledá cestu ke stejně naladěnému zákazníkovi. Potom také budou potřebovat i dostatek trpělivosti, protože při tak obrovském množství zboží, které tu je, to může nějaký čas trvat, než si je zákazníci najdou. Ale i tak je Fler jedinečnou možností, kde si mohou zdarma vyzkoušet, jak jejich výrobky obstojí v konkurenci s ostatními, a také skvělou příležitostí dát o sobě vědět.

Kteří Fler tvůrci podle vás ušli s Flerem nejdelší cestu? Je někdo, kdo vás vývojem své tvorby dostal?
Pořád si pamatuji na hodně z těch, co zde byli už na samém začátku. Někteří se postupně vytratili, ale mnozí z nich se skvěle vypracovali, vybudovali si svou značku a úspěšně prodávají. Mají za sebou pořádný kus práce a já je obdivuji a mám z jejich úspěchů upřímnou radost.