Máte se na podzim čím ozdobit? Probuďte svou ženskou stránku a nechte šperky, ať na vás působí. Miroslava z profilu SOULjewellery je přesvědčená, že toto šperky umí. Chcete se dozvědět víc? Stačí číst dál…

Řekněte nám na úvod něco o sobě. Jak jste se dostala k tvoření?
Jsem velmi tvůrčí žena… V dětství to bylo malování, kreslení, hra na kytaru, zpívání, tanec, ale nejsilnější byl ten výtvarný projev. K němu jsem tíhla nejvíc. Při výběru školy vyhrálo tehdy nad návrhářstvím oděvů právě šperkařství. A i když škála mých životních rolí je už daleko širší, jsem ženou, matkou, partnerkou, kamarádkou, učitelkou, terapeutkou, zahradnicí a čím vším, šperkařská vášeň je tu pořád. :)

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Věnuji se tvorbě profesionálně, ale mám to trochu jako Indiáni, co tvoří jen asi tři hodiny denně a nebo jak si tvorba žádá a volá, a rodina umožní. Trávím víc času s mými dvěma dcerami, které mají domácí školu, takže pracovně nejedu naplno jako jiní a ani bych to nechtěla… Udolalo by mě to. Potřebuji v žití pestrost, svobodu a radost, abych ji mohla posílat dál v mé tvorbě.

Každá z kolekcí si řekne o tu svoji techniku. Ráda tvořím šperky technikou odlévání do ztraceného vosku. Dovoluje mi to velkou svobodu vyjádření formy, taková malá sochařina. Pro tvoření organických tvarů, které v mojí tvorbě vidíte, je to ideální a živelné zároveň. Potřebuji tu živelnost, tu klasická šperkařina neumožňuje, ale používám ji také. Například kolekce JOY a Proměna je celá dělaná ruční montovanou technikou a s ručně broušenými kameny. Speciálně Proměna má velké nároky na přesný atypický tvar kamenů, v tom mi výborně plní moje přání dva čeští mistři brusiči. Jsem za spolupráci s nimi opravdu vděčná.

Základem je moje dobré vnitřní vyladění a příjemná nálada. Zapálím si rituálně svíčku. Zavřu oči pro naladění se a uvidění obrazu nového šperku. Přijde sám, nijak to neřídím. A pak už to jede. Někdy tvořím v tichosti, někdy potřebuji muziku.

Tím poradcem je moje intuice a moje dvě dcery, které mají ve svém, poměrně malém věku, vytříbený vkus. Takže když se sem tam ocitnu v nerozhodnosti, zeptám se některé z nich a ony mi spolehlivě ukážou cestu.

Doporučte Fler tvůrce, které máte ráda.
U mě vyhrávají tvůrci, kteří tvoří z čistě přírodních materiálů, jako je hedvábí, čistá vlna (oblečení z ní mám opravdu ráda), čajové keramické mističky, obdivuji dřevěné předměty a nábytek v minimalistickém, ráda říkám zenovém provedení.

Nemusela jsem přemýšlet dlouho. Byl by to náramek z kolekce Universe s typickými hvězdami. Tato kolekce nese totiž velmi silné poselství o žití vlastního života, o plnění si svých snů, o odvaze a naději. No a tento náramek toho má v sobě nejvíc. Je to také jeden z mých osobních šperků. :)

Nosíte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?
Ano, už několik let nosím svoje šperky a velmi si to užívám. Dříve jsem byla spíše takovým „médiem“, přinášela jsem krásu, ale sama jsem šperky nenosila. Před několika lety se to změnilo. Díky životním změnám a proměnám jsem si uvědomila více svoji ženskost a tímto ji oslavuji a různě s vlivem šperků na moji duši pracuji a nechám se tím, co v sobě nesou, podporovat. To ony umí. :)

Čemu se ráda věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Jsem člověk, co si užívá vše, co zrovna dělá. Ráda trávím čas s mými dcerami, malování, čas s partnerem, povídání u čaje, přátelé, vaření, sázení stromů, tanec, zpívání, procházky přírodou, samota a ticho, všechno.

Jak vypadá váš ideální den?
Když se dějou věci v souladu, v harmonii, v lásce… To je ideál.

Jaké máte pracovní plány pro příští rok?
Je to jediný plán… Tvoření v radosti a lásce pro podporu a radost ostatních.