Je libo hravé jarní punčocháče? Barevná trika s potiskem nebo snad plátěnou tašku do městské džungle? Holky ze Splanch vám zvednou náladu nejen svými výrobky. Tohle je další milé čtení s fajn lidmi, kteří vědí, co dělají a proč. Jdou si za svým a sny se jim plní.

Řekněte nám na úvod něco o sobě. Jak jste se dostaly k tvoření?
Jsme dvě kamarádky, blondýna a bruneta, které se potkaly na střední umělecké škole. Vždycky nás to táhlo k samostatnému podnikání, protože jsme obě trochu komplikované duše a stále potřebujeme něco vylepšovat, vytvářet a vymýšlet.
V únoru 2016 jsme do toho praštily a pronajaly si malý krámek v Nuslích s prostorem pro dílnu. Nastaly 3 měsíce práce – od zedničiny, přes stěhování nepředstavitelného množství věcí sem a tam, až po vyřizování prvních objednávek.
Zpětně se divíme, jak jsme takové tempo a nasazení mohly vůbec vydržet. Ale vyplatilo se a snad jsme na správné cestě ke splněnému snu.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
I přes všechnu snahu máme každá ještě jednu práci, ale dá se říct, že sítotisku se věnujeme maximálně a přizpůsobujeme mu i náš volný čas, který pak občas ani nemáme. Ale mít ruce od barev, kreslit, malovat nebo tisknout nové věci nás neskutečně baví a máme to rády.

Naší hlavní doménou je sítotisk. Vyhovuje nám díky své všestrannosti, spojuje styl nás obou, a protože se neomezujeme jen na jeden materiál, můžeme ho využít i například pro tisk na dřevo, papír, vinylové desky nebo sklo.

Prvním impulzem je nápad, který zpracujeme pomocí kresby nebo grafického programu. Pak už je to poměrně rychlé, vyrobíme síto a vymyslíme barevné kombinace, nafotíme výrobek na naší skvělé modelce, nahrajeme produkt na internet a čekáme na odezvu od zákazníků.

Nejdůležitější názor je asi nás samých, kdy jde opravdu o podrobení kritickému hodnocení, v druhé fázi je pro nás důležité, co si myslí ta druhá, protože jsme si v tvorbě vzájemně „sedly“ a doplňujeme se. Na světlo světa nikdy nepustíme nic, s čím bychom byly spokojené jen napůl nebo s tím jedna z nás nesouhlasila.

Doporučte Fler tvůrce, kterého máte rády.
Máme rády krámek stříbrná žába. Tým tvoří maminka s dcerou a jejich výrobky jsou neokoukané, propracované a kvalitní.

Kdybyste měly upozornit na jeden svůj výrobek z Fleru, který by to byl a proč?
Asi by to byly naše šaty s můrou. Jsou originální, rafinované a zároveň neskutečně pohodlné.

Nosíte své výrobky, nebo jste kovářovy kobyly?
Snažíme se, ale je pravda, že jsou pro nás důležitější spokojení zákazníci a na sebe trochu kašleme. Což nám zní jako dobré předsevzetí, abychom i sobě dopřály více našich výrobků :)

Čemu se rády věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Jak už jsme nastínily výše, moc volného času nemáme, ale když už, tak procházkám v přírodě, protože jsme obě pejskařky, rády zajdeme na pivo, víno nebo dobrý kafe a když máme opravdu klid, s chutí sáhneme po knížce. Hodně nás taky baví filmy nebo poslouchání politických debat, což je trochu naše úchylka při tisknutí.

Jak vypadá váš ideální den?
Máme rády proces výroby nových kousků, když se nám pod rukama rodí něco úplně nového nebo když náhodně zahlédneme náš výrobek na někom úplně cizím a uvědomíme si, že tenhle člověk nás podpořil a je spokojený.
A kdybychom si hodně zapřeháněly, tak ideální den by byl strávený u nás v dílně s GinTonikem a okurkou, dobrým nápadem v hlavě a nejlépe ještě v létě, protože tam nemáme topení…

Jaké máte plány na příští rok?
Chtěly bychom rozšířit sortiment i o další autorské plakáty, zápisníky nebo originální kalendáře, otevřít krámek více veřejnosti a celkově do toho šlápnout!