Jak to všechno začalo? Mám tři veliké vášně. Kvalitní a originální módu, jsem závislá na šití a posedlá ekologií. Určitě si umíte představit, jak těžké je pro nadšenou ekoložku vyhodit i ten sebemenší kousíček látky. Odstřižky proto pečlivě skladuji. Když je hodně práce, tak je skladuji s pečlivostí menší a končí prostě na hromadě.

Myslím, že tohle zná moc dobře každá švadlena. I když promýšlíte střihy sebelíp, tak se odstřižky stejně kupí rychleji, než je zvládnete všechny upotřebit.

V záři červánků

V záři červánků-biobavlna - Dmaniia

A tak se při pohledu na mou látkokupu zrodil nápad a založila jsem soutěžně - recyklační klub Společně využijeme i poslední centimetr.

První látkokupa

Napsala jsem několika šikulkám z Fleru a naše EKO komando bylo na světě. Můj nápad byl přijat s nadšením a já se za necelý měsíc nestačila divit, co za krásy může vzniknout z kupy odstřižků.

Nebe plné červánků..., panence i holčičce - LaTonka
a
Daleko, vysoko - recy kapsička od Zuzi - tvoří

Odstřižky nejsou odpad, je to poklad!

Na čí jste straně, pane B.? - HyCHyKyRy

Tenhle malý flérovský počin mě velmi inspiroval. Často přemýšlím, jak tvořit co nejvíc EKO. Používám biomateriály, protože konvenčně pěstovaná bavlna je jednou z nejvíce chemicky závislých plodin a aby vůbec vyrostla, je potřeba až 25 různých druhů pesticidů a hnojiv, z nichž většina je toxická pro člověka i pro přírodu. Navíc módní průmysl produkuje ročně nepředstavitelné množství v podstatě zbytečného odpadu.

Pojďte s námi tedy také bojovat za udržitelnou módu a za zdravější přírodu! I ta troška, kterou můžeme společně změnit, má smysl. Říkáme STOP plýtvání! Využijme i ty nejmenší zbytky materiálu k tvorbě.

Sponky: Mým domovem je celé nebe - HančaHa

Pošli to dál...

Kupí se vám doma odstřižky a nevíte, co s nimi? A nebo byste naopak rádi nějaké získali? Na tvorbu drobností, šperků a kapsiček na poklady... Tak se k nám přidejte! Fler klub Společně využijeme i poslední centimetr má pro vás otevřená vrátka.

Zveme všechny švadleny, které chtějí poslat své odstřižky dál. Drobné tvůrce, co šijí oblečky pro panenky, brože a další drobnosti. Vás, kteří chcete tvořit jen tak pro radost nebo si s námi v dalším kole zasoutěžit. Všechny milovníky látek i EKO nadšence. Pojďme poslat odstřižky dál do světa. Věřím, že budete stejně jako já překvapeni, co za nádheru může vzniknout z kupy vašich odpadků.

V prázdninovém (už třetím) kole naší recyklační mánie jsme si udělali výlet za odstřižky Kláry B. 

Klara Blahová: "Vzhledem k tomu, že používám především kvalitní a tedy i dražší materiály, snažím se pracovat s látkami šetrně a produkovat co nejméně odpadu. Tvořím si polohové plány, jak jednotlivé střihy umístím na látku, kde budou rukávy, jaké velikosti lze nejefektivněji umístit vedle sebe, abych vyprodukovala co nejméně odpadu."

"Samozřejmě vždy nějaký odpad vzniká, ale i ten se snažím upotřebit. Jsou to třeba dlouhé srolované okraje látek, které se odřezávají a které používám na svazování rolí, aby mi látky držely pěkně v řadě. Nebo různé odřezky a prostřihy, které s radostí spotřebovávají mé kamarádky na své textilní výrobky, aplikace, záplaty apod.
Jsou to i zákaznice, které používají mé odstřižky, když doma tvoří se svými dětmi a nebo je využívají v zaměstnání, především ve školkách, výtvarných kroužcích.
Vzhledem k tomu, že se šití věnuji poměrně aktivně, tak i množství "odpadu", který vyprodukuji, je poměrně velké, určitě to budou pořádně nadité dvě igelitové tašky měsíčně. Ale vše putuje dál a vyhazuji skutečně jen nepoužitelné centimetrové kousíčky."

"Jsem velice ráda, že jsem byla oslovena a mohla se zúčastnit tohoto celoflerového projektu, protože výrobky, které dámy z mých "zbyťourů", jak jim familiérně říkáme, vytvořily, jsou úžasné a jdou napříč řemesly od šperků, přes malbu, užitný textil, dekorace. Je tu nádherně vidět, že to, co je pro jednoho odpad, může být pro druhého poklad."

Od Kláry jsme dostali tři kupy "zbyťourů". Jak se nám je podařilo využít k další tvorbě, se podívejte v anketách.

Na vás je vybrat pět nejzdařilejších výrobků v každé z nich.

1. Letní podvečer s puncem elegance

Paisley - MAXI šaty - Klara Blahova

#fler-anketa:2862#

2. Léto hraje barvami:

Mentolové kvítky II- tričko - Klara Blahova

 #fler-anketa:2863#

3. Léto na vsi:

Léto na vsi - dlouhé šaty - Klara Blahova

Za odstřižky na téma "Léto na vsi" jsou předem čestnými vítězkami teruber a LaTonka - za odvahu a skvělý nápad, jak odstřižek ze šatů využít. Odstřižky byly totiž skutečně velmi malé a pouze dva :) Gratulujeme!

Nákupka - Cesta z města - teruber

Cesta z města.... Mikina, šaty, tunika - LaTonka

A příště se naše recyklační komando pustí do odstřižků od Theresicky.

Nůžky