Vítejte u dalšího dílu o medvídcích a ne jen těch plyšových. Po delší odmlce pokračujeme v našem medvídkovém seriálu.

Náš medvídek již kouká na svět, má kukadla správné velikosti a správně umístěná. A k tomu, jaký bude výsledný výraz tváře medvídka, také přispívají čumáček a ouška.

NOS - ČUMÁK

Správný "klasičák medvídkový" by měl mít svůj čumáček hezky vyšitý. Vyšívá se taktéž úsměv, tlamička.

Při vyšívání čumáčku si dejte na čas, je potřeba klást nitku za nitkou a každou stejně přitáhnout. Vyšívat můžeme čumáčkovou bavlnkou, která se prodává ve speciálních obchodech s materiálem na medvídky v Německu nebo v Anglii. Můžeme použít látací bavlnku (štupovačku) - tu už ovšem také neseženeme v každé galanterii. 

Podívejte se na obrázek s postupem, jak se jednotlivé stehy krásně ukládají a jak medvídek vypadá pokaždé trochu jinak.

zdroj pinterest

TLAMIČKA

Vyšívané čumáčky tedy mohou mít různé tvary. Po nich vyšijeme tlamičku. Máme pro vás máme pár postupů, jak je nutno vpichovat jehlu (in) a kudy ji vytáhnout (out).

zdroj pinterest

Přidávám názorný obrázek pro inspiraci, jak kombinovat tvar nosíku a úsměvu - vyberte si pro svého medvídka sami. Která kombinace je ta nejlepší? Určitě ta, kterou vyšijete sami ;-)

zdroj pinterest

MATERIÁLY

FILCOVÝ ČUMÁČEK

Bývá ušitý z filcu. Používal se u průmyslově vyráběných medvídků. Filcové nosy dělala i česká firma HAMIRO. Vyšívaný čumáček můžete také pro zpevnění nejdříve podložit filcem a pak vyšít.

PLSTĚNÝ ČUMÁČEK 

Ten je vyrobený suchým plstěním plsticí jehlou. Kousky vlny postupně vypichujeme do čumáčku, až vznikne požadovaný tvar a velikost. 

POLYMEROVÝ ČUMÁČEK

Takový čumáček se můžete pokusit udělat, návodů existuje mnoho. Také na Fleru je můžete najít, třeba tu.

Stejně jako očička se vyrábí i bezpečnostní nosíky s pojistkou. Vhodné jsou i pro ty menší, protože nejdou vytáhnout. Najdete je v různých tvarech a velikostech, zkuste pohledat i na Fleru.

 zdroj pinterest a kaleideascope.blogspot.fr

OUŠKA

Také postavení oušek změní celkový zjev tvářičky medvídka. Podíváme se na to v procesu tvorby, proto ty špendlíky. Nosík je bezpečnostní a všude stejný, abychom věnovali pozornost jen ouškům. Fotky pochází z archivu autorky tercisch.

Nejdříve snad taková klasika.

Teď se podíváme na tažení čísel MATESu - teda jestli si ještě někteří vzpomenou :-)

A pak ještě nastraženě vypadající méďa, nebo je to výraz překvapení?

Ouška můžete také udělat mnohem větší nebo delší a zkuste si, co to s medvídkem udělá.

Buďte k němu šetrní!

Vrátíme se ještě ke kloubům, připomenu vám totiž jedno důležité pravidlo, co rozhodně s medvídkem nedělat.

Nikdy netahejte kloubového medvídka za tlapky! Materiál kolem kloubů se může přetrhnout a medvídek bude muset do medvědí nemocnice.

zdroj pixels autora @skitterphoto

Jak tedy správně chytat medvídka?

Naučte to malé i velké, jak se chovat k velkým i malým kloubovým medvídkům.

Kolem krku, kolem bříška nebo pod pažemi na bříšku, hlavně ne za tlapku!

Autor fotky: RAFAEL RUSSANO SILVA na Pexels

Autor fotky: Hassan OUAJBIR na Pexels

Autor fotky: Саша Лазарев na Pexels

A kdopak nás tohle všechno naučil?

Představíme si další z šikovných medvědářek, kterou je Mima.

O její práci projevila zájem také Česká televize - Toulavá kamera, podívejte se na výrobu nejen medvídka, ale také panenek a na zachráněné medvídky v medvědí nemocnici. Něco z její tvorby si ukážeme i zde:

Nu a v příštích dílech se podíváme:

  • na medvídkův šatník
  • na jiné materiály k tvorbě medvídka
  • na kamarády medvídka Teddyho
  • výstavy a soutěže tvůrců

Těšíme se na vás!

Vaše medvědářky

Článek zkompletovala tercisch.