Do tvorby wowodesign se nejde nezamilovat. Krásné dřevěné výrobky zdobené křehkými ilustracemi si získají snad každého, kdo má rád přírodní materiály. Příběh Veroniky a Tomáše, který se dočtete v dnešním rozhovoru, je příběhem, o kterém ve skrytu duše touží každý z nás. Fandíme všem, kterým to vyšlo! 

Řekněte nám na úvod něco o sobě.
Jmenujeme se Tomáš a Veronika a naše rodina čítá také 2 kočky, 1 óbr psa a 1 koně. Žijeme spolu asi tři roky, z toho poslední dva v domku u lesa, blízko přírodě a dílně. :)

Jak jste se dostali k tvoření?
Když jsme se poznali, Tom pracoval v bankovnictví od 8 do 17 a Veru zrovna ukončovala působení ve svém minulém projektu. Nějak se to stalo, že jsme oba spojili svoje talenty a nadšení a vytvořili značku wowodesign. Začínali jsme s dřevěnými šperky a postupně přidali dřevěné nádobí. Oba nás baví svoboda, možnost naplánovat si každý den přesně podle sebe a hlavně se seberealizovat skrze práci, což je přesně to, co nám podnikání umožňuje.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Ano, tvoření je pro nás jedinou prací a seberealizací zároveň, už si to ani neumíme představit jinak a moc si to užíváme. Čas, který prací trávíme, se hodně liší podle ročního období (třeba předvánoční období bývá hodně náročné), závisí i od počtu objednávek, ale také podle toho, kolik máme zrovna nápadů a chuti vytvářet novinky.

Tom už jako puberťák chodil na brigády do truhlárny a dřevo mu přirostlo k srdci. Na začátku jsme vyráběli spíše menší věci (náhrdelníky, prstýnky, …) kvůli místu a náročnosti výroby, ale jakmile jsme se přestěhovali do domku na vesnici dál od Prahy, Tom si zařídil dílnu a pustili jsme se i do výroby dřevěného nádobí, které nás začalo nesmírně bavit. Soustružení a vyřezávání jsme se učili za pochodu na prvních mísách a lžících, stejně tak techniky vypalování a způsoby ošetření dřeva, aby fungovalo jako plnohodnotné nádobí a zároveň na něm zůstávaly třeba mandaly, které Veru maluje.

To se hodně různí, někdy s novým nápadem přijde Veru, někdy Tom a jindy zase něco vymyslíme společnou debatou u oběda. Hned na začátku je pro nás důležité, aby výrobek splňoval to, proč to vůbec děláme – neškodil přírodě při výrobě ani používání a aby se líbil – tím udělá službu hned několikrát. Hodně nás inspirují i zákazníci, na našem Instagramu třeba necháváme i hlasovat a ptáme se, co by se lidem líbilo. Když pak vytvoříme úplnou novinku (teď třeba chystáme hrníčky a nože), Tom zpravidla vyrobí jeden nebo více prototypů a ty pak testujeme, abychom si byli jistí, že je výrobek nejen krásný, ale i odolný a zvládne, co zvládnout má. Jakmile máme otestováno, pustíme se do výroby ve více kusech a pak dekorujeme různými motivy, nafotíme a vypustíme do světa.

Vlastně ani ne, tvoříme spíše podle sebe a podle toho, co se líbí nám a zatím se to docela osvědčilo. :) Samozřejmě je pro nás fajn slyšet reakce lidí – třeba osobně na trzích nebo sociálních sítích, ale není to tak, že kdybychom na nějaký produkt slyšeli reakce „nelíbí”, přestali bychom s jeho tvořením. Zásadní je pro nás spíše, aby nás to bavilo, věříme, že každý výrobek má svého kupce, takže co se nelíbí jednomu, do toho se druhý zamiluje. :)

Doporučte Fler tvůrce, které máte rádi.
Doma nám visí originály od MyosotisRock, kafe pijeme z nádherných hrníčků od Hill, Veru má ráda akvarely od moie a nosí na krku šperk od RESONANS a pak spousta dalších, ale to by se sem nevešlo. Obecně obdivujeme všechny, kteří se věnují tomu, co je baví, a také se nebojí si svůj čas, práci a nápady adekvátně ohodnotit, s tím je obecně mezi tvůrci nejen na Fleru trochu problém a kazí tak tvoření nejen sobě, ale i ostatním. :)

Kdybyste měli upozornit na jeden svůj výrobek z Fleru, který by to byl a proč?
Zvolili bychom asi misku s motivem, kterému říkáme Jehličnatý horizont, Veru motiv navrhla a nakreslila už na začátku naší tvorby a od té doby patří mezi nejoblíbenější jak při online prodeji, tak na trzích, a i my sami ho máme moc rádi. :)

Používáte své výrobky, nebo jste kovářovy kobyly?
No jéje, používáme a jak! Dřevěné misky s námi procestovaly v dodávce půl Evropy, používáme je i doma na snídaně, na mlsání, stejně tak lžíce a další naše výrobky.

Čemu se rádi věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Rádi oba cestujeme, hodně po Čechách, ale i po Evropě, spíše ale jen po přírodě, města nás moc nezajímají. Veru ráda jezdí na koni a maluje, Tom hraje na saxofon a kytaru, oba pracujeme okolo domu a na zahradě, baví nás focení a taky sdílení našich pohledů na život na Instagramu. Nově jsme se začali otužovat a koupat i v ledu a hodně studené vodě v přírodě podle WimHof metody.

Jak vypadá váš ideální den?
Většinu času u nás probíhají dny podobně – ráno bez budíku (a přesto brzo) vstaneme, na pohodu si dáme snídani a pak jdeme tvořit – buď vyrábíme oba doma anebo se rozdělíme – Tom jde do dílny a Veru vyrábí z domu, popřípadě připravuje a balí objednávky pro odeslání. Odpoledne jdeme na procházku se psem nebo koněm a pak zase vyrábíme, ať už pro wowodesign a nebo tvoříme něco jiného. Ideální den je pro nás zkrátka takový, kdy děláme přesně to, na co máme chuť, bez stresu a s radostí.

Jaké máte pracovní plány pro příští rok?
Určitě dělat pořád, co nás baví, ať už to bude cokoliv. :) Aktuálně se těšíme na zařazení novinek do sortimentu, jako jsou např. kuksy (dřevěné severské hrnky) a také malby a tisky, které Veru maluje. A dál se uvidí, inspirace je pořád spousta!