Začátek školního roku je úspěšně za námi. Dětem jste aktovky a batůžky dávno pořídili, co takhle obstarat teď nějaký krásný czechmade batoh i sobě? Ty od značky You&You jsou minimalistické, proužkované – a nemusí zůstat jen u batohů. Příběh značky i jejího názvu vám v dnešním rozhovoru představí Veronika.

Řekněte nám na úvod něco o sobě.
Jmenuji se Veronika a tvořím pod značkou You&You bags. Narodila jsem se jako jednovaječné dvojče. A toto spojení mě provází celý život. Odjakživa jsme se sestrou k nerozeznání. A tak i vlastně vznikl název You&You. Žiju a tvořím v malém městě kousek od Ostravy. V kraji, který je mi svým svérázným způsobem velmi blízký. Mou rodinu tvoří manžel, šestiletá dcera Nikolka a naše psí holčička Chelsea. Momentálně dostavujeme nový dům, jehož součástí bude i má vysněná pracovní dílna. Už se moc těším, až si ji vymazlím k obrazu svému.

Jak jste se dostala k tvoření?
Myslím, že tvoření si mě našlo samo. :-) Je s podivem, že na základní škole jsem měla k předmětu výtvarná výchova spíše negativní vztah. Dokonce mi moje sestra kreslila do tohoto předmětu obrázky. :-) K překvapení všech jsem si vybrala umělecký obor se zaměřením na navrhování a modelování oděvů na Střední uměleckoprůmyslové škole. Od té chvíle jsem již k tvoření přirozeně tíhla. Během mateřské dovolené jsem stále cítila potřebu něco vytvářet. Začala jsem šít kabelky pro malé holčičky. Téměř ihned se objevil zájem také u maminek malých zákaznic. A od té doby šiji a navrhuji výhradně pro ně. Postupem času jsem začala hledat způsob, jak a kde své výrobky dále prezentovat. Fler byl pro mě jasnou volbou.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Ano, profesionálně a je to můj splněný sen. Jsem vděčná, že se můžu živit tím, co mě doopravdy baví a naplňuje, protože když slyším zvuk stříhání nůžek a šicího stroje, jsem nejšťastnější. Ve chvílích, kdy tvořím, nevnímám čas ani okolní realitu. Stává se, že prošiji i celou noc.

Mé tvůrčí osobnosti je blízký především minimalismus. Snažím se vyrábět jednoduché kousky, které se snadno kombinují se zbytkem outfitu a přirozeně podtrhnou svou majitelku. Pracuji také s nadčasovými vzory, jako jsou proužky, kohoutí stopa a puntíky, které se nikdy neomrzí.

Někdy bych si přála, aby měl den 36 hodin! :-) Nejdůležitější je pro mě střih. Tomu věnuji největší část svého tvůrčího procesu. Jednou ze základních vlastností je pro mě to, aby hotový produkt držel svůj tvar, čehož docílím tím, že každý díl vyztužuji vysokogramážním podlepem v tepelném lisu. Mám ráda, pokud výrobek nejen lahodí oku, ale je i praktický. Někdy ušiji i několik prototypů, než jsem s konečným výsledkem spokojená. Dalším důležitým krokem v procesu je výběr materiálů a barevných kombinací. Někdy vznikají velmi náhodně, třeba když procházím kolem stojanu s uloženými koženkami a vedle sebe leží barvy, které mě osloví. Všechny připravené díly sešívám na průmyslovém stroji pevnostními nitěmi. Tím se snažím udělat maximum pro to, aby můj výrobek dělal radost své majitelce po dlouhou dobu.

Tak trochu neskromně musím říct, že střihy a barevné kombinace jsou skoro vždy v mé režii! Důležitým kritikem po technické stránce je můj manžel, který je lehce ovlivněn svou profesí. Jeho "kritické oko" je pro mě někdy velkou výzvou, ale zároveň mě vždy posune o kousek dál. V neposlední řadě jsou pro mě velkou inspirací samotné zákaznice, které si u mě nechávají šít batůžky i kabelky na zakázku. A tak i díky nim vznikají nové modely a barevné kombinace. Několik takových modelů na přání se stalo naším bestselerem.

Doporučte Fler tvůrce, které máte ráda.
Jééé, těch je spousta, ale zmíním zde tvůrce, které znám osobně a kromě jejich krásné tvorby jsou mi blízcí i jako lidé. Patří mezi ně moje kamarádka, která tvoří pod značkou My rainbow. Dále nepřekonatelné čepice od IceDress, kterými zásobuji celou rodinu a všechny své kamarádky. Miluji voňavá mýdla od Kouzelnahajovna. Nesmím zapomenout na krásné a originální kousky od Lucky z CoCat a v neposlední řadě je mojí srdeční záležitostí tvorba wooden moment. Obdivuji všechny tvůrce, kterým se podobně jako mně stal koníček prací. Ono to ne vždy bývá jednoduché, ale plnit si sny prostě stojí za to!

Určitě bych zde zmínila naši letošní novinku MUM 4v1. Je to kabelka, kterou velice snadno proměníte na batůžek nebo kabelku na kočárek. Navrhla jsem ji pro svou kamarádku, která má dvě děti a nutně potřebovala mít vše při ruce. Pracovala jsem na ní skoro rok, dlouho mi trvalo, než jsem jí dokázala vdechnout vše, co jsem si na ní vysnila. S výsledkem a reakcí na ni jsem maximálně spokojená. Teď pracuji na jejích dalších barevných podobách a do Vánoc bych je všechny chtěla představit svým zákaznicím.

Nosíte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?
Skoro pokaždé, když ušiju nový střih kabelky nebo batůžku, si řeknu, že si ho ušiju i pro sebe. Ale málokdy k tomu dojde. Raději udělám radost mojí mamince nebo sestře, které pro mě testují nové střihy. I když teď o letních prázdninách jsem si udělala radost a jeden batůžek jsem si "dovolila" vzít i pro sebe. Potřebovala jsem nutně nového parťáka na výlety s dcerou.

Čemu se ráda věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Upřímně, volného času moc nemám, pokud je zajištěn chod mé rodiny, utíkám do dílny a tvořím. Nemám v té chvíli pocit, že bych pracovala, spíš naopak, je to můj způsob relaxace. Pokud ale nějaký čas vyjde, ráda si zajdu na skleničku dobrého vína s kamarádkou nebo na procházku s naší malou psí královnou. V zimě si zase užívám voňavou koupel s dobrou knížkou.

Jak vypadá váš ideální den?
Mám ráda, když se ráno probudím a všichni ještě spí. Uvařím si dobrou kávu a v hlavě si poskládám plán na celý den. Pak si zalezu do dílny a tvořím. Vše jde podle plánu a já mám do oběda splněno. Vracím se s dobrým pocitem zpátky ke své rodině a vyrážíme všichni společně na nějaký báječný výlet do neznáma. Večer si s přáteli zajdeme na dobrou večeři a sklenku vychlazeného prosecca. Lehce unavená se vracím domů a na Fleru mě čeká blikající vykřičník ohlašující novou objednávku. Usínám se skvělým pocitem, že jsem stihla vše, co jsem si ráno naplánovala, a těším se na další ideální den!

Jaké máte pracovní plány pro příští rok?
Plánů mám v hlavě tolik, že mám někdy pocit, že na ně bude můj život krátký. Ráda sním a plánuji. Momentálně pracuji na novém ekologičtějším balení pro své produkty a taky přemýšlím nad novými štítky s logem. Mám v plánu navštívit kurz o fotografování, ve kterém se chci více zdokonalit. Velkou výzvou je pro mě i práce s kůží, která mě láká už delší dobu. Tak uvidíme, co nám další rok přinese. Hlavně chci šít a svojí prací dělat radost svým zákaznicím.