Červencové akce, na které vás dnes chceme pozvat, mají nezaměnitelnou a unikátní atmosféru. Proč? Dozvíte se v pozvánce. ;-)

Šternberský jarmark 2019

sobota 6. července 2019 od 9 do 17 hodin
v podhradí na náměstí Českého Šternberka

Středověký jarmark s ukázkami tradičních řemesel a dílničkami pro děti, letos na téma třicetiletá válka. Součástí doprovodného programu bude kat, tanečnice, šermíři a jiné kratochvíle :)

Oživlý Josefov

sobota 13. července od 9 do 16 hodin
pevnost Josefov (Jaroměř - Josefov)

Letos podruhé ožije pevnostní město dobovým životem.
Program zahájí v 9:45 příchod vojsk a v 10 hodin příjezd císaře Josefa II., zakladatele pevnosti a jeho družiny. Poté se císařská milost i družina jeho hrabat a knížat rozejde mezi prostý lid a úklony se očekávají. Za odměnu se můžete nechat s jeho císařskou milostí vyfotit:)

Těšit se můžete také na další postavy v dobovém kostýmu, dobový jarmark na náměstí, josefovské pivo, dobovou hudbu, loutkové divadlo BOĎI Jaroměř a další bohatý program.

V Josefově naleznete pouze ruční práci a opravdu od každého myslitelného – i nemyslitelného – řemesla něco, ale také „domácí“ potraviny, místní pivo, dobrůtky od skvělých kuchařek. Nelze vyjmenovat všechna řemesla, ale můžete zakoupit i vidět výrobu hrnčířů a keramiků, švadlenek, krajkářek, výrobky ze skla, šperky, domácí i venkovní dekorace, tiskařské umění, přadlenky a jejich výrobky z vlny jistě potěší hebkostí doma zpracovaných materiálů. Samozřejmostí každé pevnostní slavnosti je i cínař se svými vojáčky, puškař a zbrojíř nebo kovář.  

Opět se můžete nechat povozit městem na povozech tažených koňmi, vyslechnout si vyprávění a přednášky o časech minulých, léčitelství, o zbraních lehčích i těžších. Muzea a turistické areály v Josefově budou otevřená a čekat také na vaši návštěvu.

Na Ravelinu XIV uvidíte dobový tábor, od 14 hodin proběhne bitevní ukázka vojsk a dělostřelectva 18. století. Od 12 hodin se ukáže novodobější vojsko 20.-21. st., které bude mít zázemí na Bastionu X.

Na náměstí bude k dispozici informační stánek, kde bude uveřejněn jízdní řád projížděk po městě a další informace o programu a otevírací době jednotlivých muzeí a areálů.

Akcí se snažíme oživit lehce ospalé městečko, které se probouzí pouze při nejmenovaném metalovém festivalu a jiných drobnějších akcích. Chceme dovést lidi a život nejenom mezi vymezené turistické budovy, podzemí a umělecké kolonie, ale také ven do ulic mezi běžné obyvatele. Náhodným kolemjdoucím a projíždějícím rádi představíme městečko v jiné atmosféře, než znají běžně. Těšíme se na návštěvníky a chceme jim co nejvíce takovou dobu přiblížit, a i proto budou řemeslníci v dobovém oděvu. Rozhodně u nás nenajdete přeprodejní zboží, ručíme za řemeslnou, ruční a tradiční výrobu, milé prodávající a skvělou atmosféru. 

18. Svatoanenské zahradní slavnosti aneb slavnosti bez bariér

sobota 27. června od 10 maximálně do 22 hodin :-)
Domov sv. Josefa, Žireč 1, Dvůr Králové nad Labem

Svatoanenské zahradní slavnosti, to je den plný pohody a rodinného sdílení uprostřed léta, kde si každý člen rodiny najde to své. Akce se pořádá v parku a celém areálu Domova sv. Josefa - nádherné bývalé jezuitské rezidence, jejíž součástí byl i pivovar, sýpka a fara, bylinková zahrada a prostranství okolo s hospodářským dvorem. Naší hlavní myšlenkou je odstranění bariér mezi světem lidí zdravých a hendikepovaných. Návštěvníci mohou nahlédnout do prostředí života klientů Domova, nemocných roztroušenou sklerózou mozkomíšní, prostřednictvím komentovaných prohlídek a vidět, jak je o ně postaráno. Mezi našimi klienty je i mnoho lidí, kteří zde žijí trvale a rádi se seznámí s novými lidmi „z venku“, pohovoří s nimi, a nejen oni rozdávají pozitivní náladu a úsměvy.

Setkávání lidí je jedním z nejdůležitějšího cíle naší akce a … ano, celý výtěžek poputuje na rozvoj a provoz celého Domova sv. Josefa. Návštěvníci se mohou těšit na velmi bohatý program na třech scénách, atrakce pro děti i dospělé, řemeslný jarmark, letos poprvé také pod záštitou Fleru. ♥

Program začne mší svatou v 10 hodin v kostele sv. Anny, v kostele poté bude probíhat koncert Evy Henychové a Slávka Klecandry, vystoupí barokní orchestr Sempre Rubato z Německa a také Václav Uhlíř.

Na hlavní scéně v parku nám zahraje kapela Poslední lež, folková kapela Malina Brothers, Klapeto, Sníh v džungli a David Deyl.

A nezapomínáme ani na naše malé návštěvníky – na nádvoří vystoupí tradičně se svými taškařicemi pimprlata a loutky Víti Marčíka a také přijde kouzelník!

Po celý den bude možno nahlédnout pod pokličku tvůrcům a výrobcům na řemeslném jarmarku. Uvidíte zde ukázku lidové zručnosti a tvorby z dílen místních i vzdálenějších tvůrců, tvůrců Fleru i neziskových chráněných dílen.

Ochutnat bude možno dobroty a lahůdky nejen z naší kuchyně, ale i dalších kuchtíků domácích dobrot, posedět v naší kavárně Damián třeba nad limonádou ze sirupů Camellus, ve vinotéce Kutná Hora nebo u jiných stánků s občerstvením různého zaměření.

Mnoho z řemesel bude možno osobně vyzkoušet v rozličných dílnách řemeslníků, např. malování na perníčky, malování kamínků, tvorba drobných šperků, malování na sklo.

A co se bude na jarmarku nabízet? Zcela jistě krásná keramika chráněných dílen i jiných milců hlíny, bohaté šperky z minerálů, korálků a dalších materiálů, výrobky ze dřeva, nádherné oděvy nové i recyklované, nezbytné klobouky dámské, pánské i rozkošné dětské, novinkou budou krasohledy i kaleidoskopy, obrázky i výrobky z papíru. No a nebudeme zapomínat ani na děti, které se ne vždy nadchnou pro „dospělácké“ věci – krom zmíněných dílen budou k dispozici i atrakce jako dřevěný kolotoč, vláček, skákací hrad, jízda na konících nebo si můžou prohlédnout zvířátka v ekokaravanu Záchranné stanice Jaroměř. Na slavnostech budete mít jedinečnou příležitost dostat se do cyklomuzea za pouhých 10,- Kč jako symbolického vstupného. V naší bylinkové zahrádce můžete zakoupit rostlinky, posedět a očichat voňavé květy a třeba si i vyslechnout přednášku našich zahradníků.

Tak nezapomeňte doma dobrou náladu, deku na poležení v trávě a hlavně – vezměte celou rodinu!!! Budeme se těšit.

Vstupné na akci dospělí 130,-
Děti 4-15 let, důchodci, studenti 70,-
Rodinné 270,-
OZP + doprovod dobrovolné

Parkování ve vyhrazených prostorách, na akci je také možno dostat se vlakem či autobusem.