Čtyři dny plné inovací, trendů a designu přináší i letos mezinárodní podzimní veletrh spotřebního zboží Tendence 2013 ve Frankfurtu nad Mohanem. Veletrh Tendence je ukazatelem trendů pro druhou polovinu roku.

Tendence 24.–27. srpna 2013

Představuje to nejlepší pro nadcházející podzim, zimu a Vánoce a nabízí první přehled kolekcí pro jaro a léto příštího roku.

Living a Giving

Ve dvou hlavních produktových sekcích – Living a Giving – nabídne veletrh Tendence exkluzivní designové produkty: nábytek a zařízení, bytové doplňky, domácí a bytový textil, floristické potřeby a slavnostní dekorace, ale i celou řadu dárkového portfolia od individuálních dárkových předmětů přes moderní lifestylové produkty k prvotřídním šperkům. Nováčkem v produktovém spektru je sekce hodinek v trendovém designu.

Ecostyle a Webchance

Souběžně s veletrhem Tendence budou na frankfurtském výstavišti letos probíhat dvě nové akce – veletrh Ecostyle a veletrh Webchance.

Maloobchodní trh se zbožím, které je přátelské vůči životnímu prostředí, podporuje odpovědný přístup a šetří zdroje, stále sílí a dávno již přerostl tradiční sortiment nabízený v obchodech s biopotravinami a zdravou výživou. I velcí značkoví výrobci a maloobchodní řetězce nabízejí svým zákazníkům stále širší nabídku ekologických výrobků. Podle průzkumu provedeného firmou IFH Retail Consultant GmbH v září 2010 již 60 procent spotřebitelů změnilo nákupní návyky ve prospěch trvalé udržitelnosti. Dále 74 procent respondentů deklarovalo svoji ochotu platit za ekologické zboží vyšší ceny. Ve své publikaci „Handel in Zahlen aktuell 2012” (Aktuální obchodní čísla 2012) odhaduje konzultační firma IFH, že obrat prodeje ekologických produktů dosáhl v roce 2010 10 až 12 miliard €, a předpokládá další nárůst v tomto segmentu.

Více informací o veletrhu Ecostyle najdete zde.

Veletrh Ecostyle je tedy logickým vyústěním vývoje. Jde o nový veletrh pro udržitelné lifestylové a designové produkty. Tímto veletrhem rozšiřuje Messe Frankfurt své portfolio veletrhů spotřebního zboží. Důležitým aspektem tohoto veletrhu je dohled speciálně sestaveného poradního sboru nezávislých a mezinárodně uznávaných expertů, který má za úkol zajistit vysokou ekologičnost vystavených produktů. Ecostyle je evropský veletrh ilustrující dnešní atraktivitu a rozsah ekologických výrobků.

Veletrh Webchance pak dává velkou příležitost malým a středním obchodníkům získat podrobnější informace o efektivních způsobech internetové inzerce a podpory prodeje.

Obě akce budou pro návštěvníky Tendence nejen velkým přínosem a zdrojem dalších výhod, ale zároveň shrnou a představí produkty z Tendence zcela novým, futuristicky orientovaným způsobem.

Bohatý doprovodný program s přednáškami a semináři

Velkou přidanou hodnotu nabízí i rozsáhlý doprovodný program Tendence. V sekci Carat v hale 9.3 najdou prodejci šperků novou edici „Karát! Na scénu“ s přednáškami na velmi zajímavá témata. Produktové spektrum obohatí i hodinková zóna, umístěná viditelně v hale se šperky. V rámci promočního programu Talents dostanou mladí designéři opět šanci ukázat mezinárodnímu publiku své prototypy a malosériové produkty a uzavřít důležité smlouvy v sektoru spotřebního zboží.

Talents

Ani letos nebudou na veletrhu Tendence chybět speciální doprovodné akce jako program pro mladé talenty s názvem „Talents“. Tento program umožňuje mladým designérům z celého světa představit veřejnosti na mezinárodním veletrhu výsledky svých kreativních snah v oblasti spotřebního zboží, nábytku a bižuterie. Je to skvělá příležitost, jak navázat kontakty pro budoucí profesionální kariéru a rozšířit si databázi případných klientů.

Kromě sekce Carat a Talents v hale 9.3 budou návštěvníci moci poznat další nadějné návrháře i v zóně Modern Crafts, kteří ve dvou propagačních zónách v halách 9.2 a 9.3 budou mít neopakovatelnou příležitost ukázat, co dovedou.

Window Dressing Live

Cenné tipy na téma vizuální podpory prodeje nabídne workshop s názvem „Window Dressing Live“ v hale 9.2. Tady se obchodníci mohou naučit, jak ze svých výkladních skříní učinit skutečné magnety na zákazníky a působivé vizitky.

A nakonec musíme zmínit významnou iniciativu v rámci veletrhu Tendence s názvem LifeCare Initiative, která spotřebním výrobkům s největší vstřícností vůči spotřebitelům udělí cenu Home&Trend Award. Vítězné produkty budou k vidění na speciální výstavě v hale 9.0.



Arts & Crafts na veletrhu Tendence

Tendence je také významnou platformou pro umělecká řemesla. Výstava „Formy“ představí průmyslově i ručně vyráběné exponáty od vystavovatelů z Tendence, které vybrala odborná porota pro jejich výjimečně vysokou kvalitu a nápaditost. Stejně jako v předchozích letech bude na veletrhu Tendence udělena státní cena spolkové země Hesensko za nejlepší německé umělecké předměty. Tuto nejstarší německou cenu udělil poprvé hesenský předseda vlády Georg August Zinn na podnět Hesenské asociace uměleckých řemesel (Kunsthandwerk Hessen e. V.) v roce 1951. Letos bude tato významná cena udělena výrobkům s mimořádnou uměleckou a zpracovatelskou hodnotou již po třiašedesáté.

Platforma pro objednávky pro druhou polovinu roku

Správný výběr produktů ve správný čas – jakožto nejvýznamnější objednávková výstava spotřebního zboží pro druhou polovinu roku představuje veletrh Tendence letošní podzimní, zimní a vánoční trendy a nabízí první přehled kolekcí pro nadcházející jaro a léto. Díky tomu není Tendence jen významnou objednávkovou platformou na trhu, ale také ukazatelem trendů a zdrojem inspirace.

„Národní a mezinárodní trh se spotřebním zbožím potřebuje a vyžaduje Tendenci, protože je to místo, kde obchodníci mohou uceleně představit nové kolekce, kde najdou inovace, nové trendy a designy a kde se sejdou všichni aktéři tohoto sektoru. Proto je na tomto evropském výstavišti Tendence pevně etablovanou a neodmyslitelnou veličinou,” říká Nicolette Naumann, viceprezidentka veletrhů Ambiente a Tendence.

Tendence 2013 ve čtyřech dnech

V souladu s potřebami a přáními vystavovatelů a mezinárodních obchodníků trvá Tendence čtyři dny – od soboty do úterý.

Různé produktové segmenty zaplní 6 výstavních hal:

  • segment bydlení s novými kolekcemi stolního nádobí a jiných potřeb do domácnosti bude v halách 8.0, 9.0 a 11.1
  • dárkové předměty a šperky najdete v halách 9.1, 9.2, 9.3 a 11.1.

Na veletrh se již zaregistrovala řada významných společností, např. ASA Selection, Blomus, Boltze, Drescher, Exotica Cor Mulder, Fink, Henry Dean, Hoff Interieur, Kare Design, Mono/Seibel Designpartner, Reisenthel, Stelton, Top Team a Zoeppritz.

Další podrobnosti a ukázky předchozích ročníků najdete na www.tendence.messefrankfurt.com.