Nevíme, jak vy, ale my už jsme od Vánoc nedočkaví a natěšení, až "to" zase vypukne a na náměstíčka a do ulic vtrhnou Flerjarmarky. (Asi trochu i proto jsme si museli v březnu udělat Fler Offline, abychom ten absťák trochu zmírnili.. :-)). A už je to tu! V sobotu načnou sezónu v Novém Městě na Moravě a dál se na vás těší v Soběslavi, Písku, Chrástu u Plzně a také na jedné společné výstavě v Praze.

9. Novoměstský Fler trh

sobota 18. března 2017 od 9 do 17 hodin
Kulturní dům v centru Nového Města na Moravě

Je to již několik let, co se Fler trh v Novém Městě na Moravě začal organizovat. Jeho vznik je spojen s iniciativou novoměstského kulturního domu, který se chtěl podílet na kulturním rozmachu a umožnit svým obyvatelům pestrou a širokou, originální ale zároveň kvalitní nabídku výrobků, jejichž původ pochází nejen z Novoměstska, ale z různých koutů České republiky a také Slovenska.

Fler trh má opět svá dvě motta: "Máme rádi originál!" a "Buďte „Fler chic“".

Ke zhlédnutí bude originální nabídka zhruba šesti desítek prodejců s rozmanitým množstvím zajímavých rukodělných výrobků. Těšte se na různé druhy šperků, textilní tvorbu, originální oblečení, kabelky, peněženky, taštičky i šité dekorace. Nebudou chybět ani výrobky z papírů, dřeva, vlny a mnohých dalších materiálů. Přichystali jsme i pestrou nabídku origami šperků a závěsů. Chybět nebudou ani kosmetické výrobky a delikatesy v podobě marmelád a sirupů, které byly dokonce oceněny titulem Regionální potravina Jihomoravského kraje, oceněním Zlatá chuť jižní Moravy a také cenou Chuť jižní Moravy.

Vše se ponese v jarním nádechu, který budou prezentovat jarní květinové dekorace, květiny a samozřejmě kraslice.

Nejen pro tvořivé děti a dospělé budou nachystány kreativní dílny, kde se budou vyrábět originální výrobky z různých materiálů. Ti nejmenší návštěvníci si budou moci pohrát ale i odpočinout v dětském koutku. Novinkou bude speciální doprovodný program především pro mužské návštěvníky, který nese jméno „Chlapidárium“.

Stále usilujeme o to, aby byl Novoměstský Fler trh místem, kde mohou lidé nakoupit originální a kvalitní produkty. Ty mají své kouzlo a originalitu v příbězích, které mohou vyprávět prodejci i nakupující. Snažíme se vytvářet pohodové a milé místo, kde se mohou lidé setkávat, povídat si a navzájem se inspirovat. Každý Fler trh přináší něco nového a zajímavého, za což jsme velmi vděční.

K dispozici bude také občerstvení. Kávu, limonádu, zákusky a drobné občerstvení naleznete přímo v krásné Fler kavárně, jež je součástí trhu. Taktéž můžete navštívit restauraci K Club, nacházející se přímo v Kulturním domě, která bude vybavena speciálním Fler menu.

Pokud se za námi vydáte, nemusíte se bát dopravní dostupnosti. Ta je na velmi dobré úrovni, neboť můžete zaparkovat v blízkosti kulturního domu na neplacených i placených parkovištích. Návštěvu můžete spojit s příjemnou procházkou - pak zvolte parkování na malebném náměstí, které se nachází právě v blízkosti kulturního domu. Kulturní dům je vybaven bezbariérovým přístupem. Vstup pro všechny návštěvníky je zdarma. 

Větvení

VERNISÁŽ: čtvrtek 23. března 2017 v 19 hodin
VÝSTAVA: do 28. dubna 2017

Galerie Kuskovu, Biskupský dvůr 6, Praha 1

Zadívali jste se někdy do větví, kochali se nad krásou a rozmanitostí jejich tvarů? Umí šumět, pohupovat se, poskytují stín, dotváří strom či keř nenapodobitelnou jedinečností.

Svá díla představí společně Lenka Blažková, Veronika Novotná, Jitka Zajíčková, Jana Veselá, Anton Vadovič a Ondřej Holeček. Tak, jako jsou větve součástí celku, tak se autoři této výstavy rozbíhají v možnostech ztvárnění tématu, aby se sjednotili ve VĚTVENÍ.

Jednotlivé výtvarné uchopení tématu každým z účastníků je velmi zajímavě propojeno v jednotném celku a zároveň rozvětveno různými styly a použitým materiálem. Floristická instalace spojuje celou výstavu v harmonický komplex.

V průběhu výstavy se uskuteční tvořivé workshopy pro veřejnost, zúčastnit se může každý. Bližší informace o workshopech najdete na FB pod událostí.

  • 8. 4.  kurz broušení nožů a tvoření ze stříbrné modelovací hmoty ACS
  • 23. 4.  kurz akvarelu a floristická vazba květin

Lenka Blažková - LENKA BLAZA - se zabývá tvorbou autorského šperku a artefaktů. Do tvorby projektuje své životní prožitky, postoje a zkušenosti. Ovlivňuje ji městská industriálnost a zároveň se cítí být oslovována nekonečností hmoty a energií přírodního světa. Šperky z cínu kombinuje s korálem, perlami a drahými kameny. Jsou určeny všem ženám, které dávají přednost originálu a nebojí se vybočit z davu. Pro ženy, které jsou si vědomy své jedinečnosti, mají odvahu a potřebu se odlišit a nepodléhají módním trendům. Lenka říká: "Šperk byl možná historicky první předmět, který vytvořil člověk a který nebyl nutný k přežití. Je to fascinující."

Veronika Novotná: Zdrojem jejího zájmu, obdivu a inspirace je jí příroda a vše s ní spojené – lidová tvorba, tradice. Aby mohla intenzivně pocítit, že je její součástí, často opouští město. Vše, co potom vznikne, je v podstatě vedlejším produktem jejího zkoumání, poznávání a pozorování i zdánlivě obyčejných věcí a procesů, které v přírodě fungují tak samozřejmě. Věnuje se především autorskému šperku z bezolovnatého cínu s obsahem stříbra. Kombinuje techniky různých řemeslných oborů, ale pevným základem jsou jí znalosti získané v textilní tvorbě, zejména krajky. Vlákno, nit, drát jsou její nejoblíbenější materiály.

Jitka Zajíčková miluje a obdivuje lehkost akvarelu, plynutí barev po papíře. Sbírá přírodniny - kamínky, pírka, mušličky a snaží se zachytit lehkost okvětních plátků. Svou lásku k akvarelu, ale i jiným výtvarným technikám předává na výtvarných kurzech, které soukromě vede. Má ráda praktický přesah výtvarné tvorby, své malby a ilustrace převádí dále na předměty s praktickým a estetickým využitím - vznikají tak kolekce obsahující šifonové šátky, dekorační polštáře, limitované edice pohlednic a přáníček. Ve volném čase se věnuje vaření a domácí přípravě ekologické kosmetiky, své recepty a postupy několikrát prezentovala v České televizi.

Jana Veselá - Atelier stříbra - pracuje s modelovacími kovy, zejména s ryzím stříbrem a s klasickým šperkařským smaltem. Pravidelně vystavuje v Čechách i v zahraničí. Svým spíš sochařským pojetím šperku má nezaměnitelný rukopis. Ráda spojuje klasické materiály s těmi méně obvyklými, s kameny, dřevy, lasturami, mechy, větvičkami a sklem. Je mezinárodní instruktorkou Art Clay Silver a ve svém ateliéru pravidelně pořádá kurzy šperku jak s modelovacími kovy, tak se smaltem.

Anton Vadovič - Echtkovář - tvoří pod touto značkou již několik let. Vše naplno začalo na střední škole strojní v Brně, kde studoval obor umělecký kovář a zámečník. Se svojí tvorbou se snažil vymanit ze zažitých stereotypů. Zálibu našel v geometrii a čistých liniích, které se snaží aplikovat především na drobné předměty, jako jsou například nože nebo vývrtky. Ve své tvorbě se ale pouští i do větších kovářských prací nebo mezioborových projektů. Díky ne zcela běžnému pojetí svých výrobků a precizně zvládnutému řemeslu se jeho dílům dostává uznání jak mezi odborníky v řemesle, tak i na poli designu, který nikdy nestudoval. Jakožto student VŠCHT v Praze se snaží využít možností současné vědy a poznatků z oboru chemie, které aplikuje do řemesla.

Ondřej Holeček se floristice věnuje od roku 2009. Již jako student reprezentoval školu na soutěžích. V roce 2012 vytvořil první vlastní květinovou show Belleza Impactante, která měla velký úspěch u veřejnosti. Následovalo několik dalších prezentací, pro které byl již cíleně oslovován pro jeho originální pojetí. Ve floristice se specializuje na extravaganci a přírodní wild styl a tím si vytvořil i vlastní rukopis děl. Zákazníci ho vyhledávají pro atypičnost vazeb.

Chcete zde také mít svou akci nebo Flerjarmark?
Vezměte si k ruce pár šikovných kamarádů a přečtěte si, jak se správně vyklubat.

11. Kreativ Soběslav

pátek 24. března - sobota 25. března 2017 od 9 do 17 hodin
Kulturní dům Soběslav, Jirsíkova 34

Kreativ se pyšní návštěvností nad 2,5 tisíce lidí. Nadchne vás příjemná jarní atmosféra, mnoho neuvěřitelných i běžných nápadů a každopádně je dobrou inspirací pro všechny domácí tvořivce.

Představí se vám více než 60 vystavovatelů (kreativní tvorba, workshopy). Nachystán je prodej od autorských módních návrhářů, módní doplňky, přírodní kosmetika a mýdla, pokud budete mít hlad či žízeň, připraven je bar a domácí cukrárna či čajovna a samozřejmě i my máme dětské dílničky či malování na obličej.

Atmosféru dotvoří jarní a velikonoční floristika.

Doprovodný program:

  • pátek:
    10:30 - 17:00 - cukrářské workshopy s mléčným marcipánem MONTANA
    16:30 - dětské taneční vystoupení Roztleskávaček a Mažoretek ze Soběslavi
  • sobota:
    14:00 – módní přehlídka pro děti FLER Kids a pro dámy Fashion FLER!
    Své autorské návrhy předvedou návrháři, prezentující se hlavně na handmade portálu Fler.cz. Jejich nápadité modely si budete moci zakoupit přímo na místě, nebo následně na Fleru.
    14:30 - následuje přehlídka šitých šperků značky Katyma 

2. písecký Flerjarmark

sobota 25. března 2017 od 9 do 17 hodin
Kulturní dům, nabř. 1. máje 1605, Písek

Minulý rok se v Písku poprvé konal Fler Jarmark s kreativními dílnami pro děti i dospělé. Zájem o něj byl obrovský, což nás mile překvapilo a poučilo do dalšího roku. Proto jsme se tento rok poohlédli po nových větších prostorech a spolupracujeme s Centrem Kultury Písek o.p.s., které se stalo pořadatelem akce. Díky tomu můžeme do Písku pozvat více originálních tvůrců, vlastně dvakrát více, než minule! Začíná jaro, a tak i náš jarmark bude barevný.

Chceme, aby byl jarmark rozmanitý, a proto jsme oslovili výrobce s kvalitním a zajímavým zbožím. Svou tvorbu vám nabídne více než 40 prodejců a někteří z nich povedou po celou dobu jarmarku malé kreativní dílničky. Můžete si zde zakoupit šperky, skleněné dekorace, hračky, domácí kosmetiku, kreativní materiál, japonské kokedamy, keramiku, plstěné dekorace a mnohem, mnohem více.

Z nabídky kreativních dílen prozradíme třeba dílnu na výrobu domácí kosmetiky, na vinuté perly, polytechnické dílny, razítkovací dílničku, plstění, práce se sklem... a na zbytek se musíte přijít sami podívat. :)

Připraveno je i něco k zakousnutí, tedy vegetariánské občerstvení od Tří slepic. Vstup zdarma, parkování na parkovišti vedle Kulturního domu, bezbariérový přístup.

Přijďte s námi oslavit malý písecký svátek kreativity!

2. velikonoční Flerjarmark v Chrástu u Plzně

neděle 26. března 2017 od 10 do 17 hodin
kulturní sál Lidového domu, Chrást u Plzně

O jarmark byl loni velký zájem, a tak jsme prodejní prostor rozšířili. Proto se můžete těšit na takřka 30 prodejců. Doufáme, že rozmanitostí zboží nadchneme i ty nejnáročnější návštěvníky.

Velkou novinkou budou proutěné košíky a pomlázky od pana Zdeňka Pikala, který své řemeslo bude zároveň na jarmarku předvádět. Zastavte se a podívejte se, jak se taková pomlázka plete. Jeho manželka vám nabídne med a svíčky ze včelího vosku.

Na jarmarku dále nakoupíte velikonoční dekorace z různých materiálů, zápichy z papíru či filcu, keramiku, šperky, svíčky, šité oblečení a doplňky. Mnoho z nás se před Velikonocemi začíná probírat dekoracemi a přemýšlí, jak si vyzdobí byt. Proto zveme všechny na náš rukodělný jarmark ve znamení Fleru, který bude plný originálů. Přijďte se inspirovat a příjemně se velikonočně naladit. Každý si určitě odnese domů něco pro radost svou nebo svých blízkých.

Nezapomněli jsme ani na dětské návštěvníky, kteří mohou na jarmarku využít nabídku rukodělných dílniček. Malí návštěvníci si vyzkouší výrobu mýdel, techniku patchwork, decoupage či mramorování na vajíčka a mnoho dalšího. Maminky určitě ocení, že se jejich ratolest zabaví, než si v klidu obejdou všechna prodejní místa.

Nebude chybět ani malé občerstvení, sladké a slané dobroty, káva a čaj.

A nezapomeňte - akce, o kterých víme, průběžně zapisujeme do Fler kalendáře.

Úvodní foto: Novoměstský trh