Představuji vám poválečnou papírovou záložku do knihy, která byla zároveň reklamním kouskem. Taková byla reklama v ČSSR v minulém století. Krom toho, že tato reklama je neobratným trikem, je záložka milým "uměleckým" dílkem.
Rozměry: 20,4 cm x 7,9 cm.
Povšimněte si čísla normy v patě textu - za socialismu byl pořádek i v tisku tiskovin, ba i takovým letáčků, promo záložek a podobných drobností.
Povšimněte si "školení" v textu na záložce. Já jen dodám, že tehdy, co bylo spořitelnou slíbeno, to se také vyplnilo, neboť se nemohlo stát, že by spořitelna nechala úspory klientů vysublimovat do daňových rájů a managery odeslala i s jejich tučnými konty tamtéž.
Povšimněte si i názvu spořitelny, pro kterou promo bylo. nebyla tehdy jediná, ale byla jediná nejmocnější - Československá státní spořitelna. Honosila se dobrou pověstí, které jsme si tehdy až tak nevážili a brali ji za samozřejmost, a jednoduchým logem, které dnes přetrumfne i logo na obalu pro tavený sýr.
Ale obrázky, ty teda "píšou".
K textu dodejme, že po válce si Česká spořitelna vzala jako stěžejní úkol shromáždit finance od občanů, což bylo potřeba nějak citlivě a se správně cíleným úderem do hlavy jim sdělit. Sděluje se jim proto význam spoření po všechna roční období.
Výborný vintage stav, sběratelský kousek na krásně starobyle zažloutlém papíru. Obrázky s jarní velikonoční, letní vodní, podzimní "dračí" a zimní sáňkařskou a předvánoční stromečkovou tématikou života na vsi, za humny, za městem, či v podhůří, ty tedy pohladí oko divákovo i dnes.