V Předchozím kole soutěže ŠPERK PRO jsme se pokoušeli vytvořit šperky pro zrzku Elišku, měděné vlasy nás budou provázet i nadále, byť v tmavším odstínu.

Takové má totiž naše další "modelka", paní Jana:

Co nám o sobě Jana prozradila?

"Líbí se mi, když má šperk svoje kouzlo, duši, když perlička vypráví příběh řeky, v kameni je cítit srdce země...když cítím, že ruce, které šperk tvořily - snily a zhmotnily krásu."

  • Barva očí: hnědá
  • Barva oblečení: petrolejově modrá, tyrkysová, odstíny modré, zelené. Velmi málo žlutá nebo oranžová- spíše vůbec
  • Typické oblečení: práce halenky ozvláštněné právě šperkem, na volný čas džíny
  • Upřednostňuji náhrdelník do dekoltu halenky, tvar dekoltu většinou takové otevřené "V".
  • Dávám přednost řetízku nebo i kůži. Uzavřená obruč mi moc nevyhovuje - cítím se v ní stísněná - ale líbí se mi šperky na obruči, která má otevřený konec do výstřihu.
  • Nejčastěji nosím náhrdelník, poslední dobou i prstýnky. Náušnice nikoliv.
  • Průměr prstýnku na prostředníčku mám18-19mm
  • Velmi mám ráda modrozelené odlesky labradoritu (snad protože jsem kozoroh), barevně je mi příjemný svou zelenomodrou chryzokol nebo tyrkys.
  • U šperku preferuji radši oblé tvary, nemám ráda ostré hrany. 

A co o Janě říkají lidé, kteří ji dobře znají?

Vlastní děti sice nemusí být nejobjektivnějšími hodnotiteli, ale přeci jen nás znají celý život, takže jako první pohled dcery:

Moje maminka je velmi silná a sebevědomá osobnost, která se umí ozvat, když se jí něco nelíbí. Má červené mahagonové vlasy a zajímavě hnědozelené oči. Vzhledově působí velmi sympaticky a mile. Nebojím se za ní přijít a poradit se. Přirovnala bych ji ke kouzelné tetě. Taky je to taková čarodejnice- akorát bez bradavic a koštěte. Umí se velmi elegantně obléknout. Kdybych měla pojmenovat její styl byl by to bohémský vintage styl , který se promítá i do výzdoby našeho domu. Její oblíbenou barvou je modrá a tyrkysová, kterou najdete ve značné části jejího šatníku. Vím, že z kamenů ji jsou nejbližší labradorit a křišťál. Dokáže moc hezky nakombinovat a naaranžovat vše co se jí dostane do rukou.Hodně se zajímá o psychologii, filosofii, alternativní medicínu a taky historii - její velký oblíbenec je Karel IV. a jeho doba. Mezi mamčiny koníčky patří pletení, háčkování a hlavně šití - vymýšlení a realizace mých dobových kostýmů. Nedávno jsme probírali naše nejbližší "spirituální" zvířata. Ona si vybrala vlka, pumu a sokola. To by docela sedělo, ale přidala bych tam moudrou sovu. Mamka má moc ráda čistou krásnou přírodu - hluboké voňavé lesy na meditaci. Rada s ní lehávám do trávy těsně před bouřkou...a pak spolu sledujeme bouřku ze zápraží. Bouřka má pro mamku silnou energii. Moje mamka je velmi temperamentní a horkokrevný člověk se kterým se opravdu nechcete hádat. Nejen, že by jste asi určitě prohráli, ale také by vás to moc mrzelo.

Dost času s námi tráví i kolegyně a pokud jsou i kamarádkami, znají nás o to důvěrněji:

Já tě vidím tyrkysově…asi tě mám prostě uloženou v takový hezký tyrkysový halence, tak se mi přesně tak vybavíš. Pro mě jsi moudrá a veselá, z mých zážitků hezky dětsky veselá Každýmu přeješ přesně to, co si zaslouží ve smyslu se naučit, posunout se. V žádným případě nemyslím škodolibá! A rozdáváš úsměvy. A máš velkou fantazii a jsi tvořivá. Ale tvrdohlavá asi jsi A jsi upřímná a otevřená. Jsi prostě silná ženská;-) A já k tobě cítím velkou úctu, nikdy jsi mě nenechala ve štychu, vždycky sis na mě udělala čas a vyslechla mě, poslouchala, naslouchala, říkala svoje názory a jak to cítíš.

A kamarádek není nikdy dost, takže ještě jeden pohled:

Janču bych charakterizovala jako strom. Takový ten strom s pevnými kořeny až někde hluboko v zemi a krásnou bohatou korunou, která vám poskytne úlevu a bezpečí kdykoliv přijdete se svým problémem. Dodá vám sílu, ukáže vám minimálně další tři různé pohledy na věc s tím, že každý problém má své řešení. Ale zároveň si vůbec nebere servítky a předloží vám holou pravdu bez příkras až vás ta upřímnost někdy zaskočí. Je to velmi silná osobnost plná energie, optimismu a neustálé zvídavosti, která je v mnoha věcech jiná než ostatní – je prostě svá, jedinečná. Ať už je to v pohledu na život, kdy tvrdí, že vždy máme možnost volby, tak není třeba fňukat, protože je to naše volba; že štěstí je stav mysli a když se tedy člověk rozhodne, že bude šťastný, tak bude a vše kolem něj se pak tvoří podle jeho myšlenek; že problémy jsou výzvy, které nás posouvají a není třeba se jimi stresovat. Někdy mám pocit, že se umí číst v lidech a že když se vám podívá do očí vidí až na vaše dno. Je ale taky pěkně tvrdohlavá a paličatá. Ale když si člověk představí kozoroha někde v horách jak se s jeho urputností pohybuje po zmrzlých skalách, kde skoro nic neroste, tak vám ta tvrdohlavost a paličatost u Jany sedí. A pokud ji něco výjimečně v práci vyvede z rovnováhy (protože jinak je to neskutečný kliďas), tak to bych Janu přirovnala k bouři, k velké vodě, po které nezůstane pomalu kámen na kameni. V každém případě je to ženská s velkým „Ž“. Má takové to ženské kouzlo, co vychází zevnitř – neřeší kila, vrásky, věk. Vždycky jenom konstatuje, že má na sobě ráda každý svůj špíček, každý ďolíček celulitidy, protože to je její tělo a spolu musí „vydržet“ celý život. Rozhodně přátelství s Janou na vás zanechá stopy, její filozofie, postoje, názory, energie vás nezanechají v původním stavu.

Pokud jste dostali chuť vytvořit šperk, který se pro Janu podle vás ideálně hodí, zde jsou nyní

Pravidla soutěže:

  •  Vytvořte šperk, který by se podle vás nejlépe hodil k Janě. 
  • Druh šperku, materiál i technika jsou libovolné.
  •  Šperk vložte do svého obchodu na Fleru a odkaz pošlete do 3.5. do Zpráv profilu ŠPERK PRO. 
  • Šperk nesmí být do shopu vložen před datem vyhlášení tohoto kola.
  • Šperk se smí účastnit jiné soutěže, ale nesmí být do ní přihlášen dříve než do ŠPERK PRO.
  • Účelem soutěže je zkusit vyrobit šperk pro Janu na základě informací, které jste dostali, proto šperk nesmí být prokazatelně vyroben z jiného důvodu, čili mělo by jít o nový nápad a ne o použítí nápadu nebo rovnou celého výrobku, který vznikl už dříve.
  • Souprava se počítá jako jeden výrobek - pokud je v shopu nabízena jako jedna položka zboží.
  • Šperk musí být určen k prodeji - rezervujte ho do 10.5. na uživatele ŠPERK PRO (Jana sice není povina žádný výrobek koupit, ale pokud se jí nějaký šperk, který vznikl jí "na míru", zalíbí, měla by mít možnost si ho zakoupit.).
  • Přihlášené šperky budou prezentovány v Blogu formou Fler ankety. 
  • Vyhodnocení bude dvojí - jednak vítěze vyhodnotí sama Jana, jednak budou vyhodnoceni na základě veřejné ankety.
  • Fotografie z tohoto článku nejsou k volnému užití, nepoužívejte je tedy bez janina vědomí a svolení (např. v koláži se šperkem). Pokud budete chtít nějakou fotografii použít, je to možné pouze s Janiným svolením, který ŠPERK PRO může zprostředkovat, nebo o něj můžete požádat Janu v diskuzi pod článkem. Počítejte prosím s tím, že ŠPERK PRO i Jana mohou reagovat se zpožděním.
  • Výhrou v akci je "pouze" vlastní uspokojení z dobře odvedené práce a vědomí, že jste Janu vystihli nejlépe - což není málo.

Nyní víte vše potřebné - tak šup šup ke svým šperkařským stolkům!

     POKUD CHCETE MÍT PŘEHLED O TÉTO SOUTĚŽI, SLEDUJTE PROFIL "ŠPERK PRO" NEBO SI NA NĚM NASTAVTE HLÍDÁNÍ NOVINEK - upozornění na nové blogy, vyhlášení nových kol a vyhodnocení vám budou chodit do Událostí (pozor - ne do Zpráv, ale do Událostí!).

Předchozí kola:

https://www.fler.cz/blog/sperk-pro