Nemám potřebu násilně se prodírat k vaší pozornosti. Nehodlám své blogy nikomu nutit. Naopak. Jsem ráda, že jim někdo věnuje pozornost jen tak. Jen pro tu chvilku u kafe, jen pro krátký moment úniku z reality... A tak žádné kapitálky v nadpisu. Jen tady uvnitř, abyste věděli, kde končí předmluva a začíná vyprávění. Blog No. 18:

AMERIKA OBRAZEM VI

stále sobota, stále 4. týden
Posléze jsme se jali brouzdat "hlavní muzejní" ulicí.

Míjíme slavné muzeum letectví a kosmonautiky. Je u něj narváno jako obvykle.
image

Ještě ohlédnutí zpět na Capitol (aneb Capitolu není nikdy dost!)
image

Raghú se dožaduje návštěvy přírodopisného muzea, tak jdeme. Muzeum patří ke klenotům Washingtonu (nepočítáme-li památky a památníky). Je veliké a je opravdu skvělé (bylo tam ale hodně lidí, takže jsem nefotila), hodně interaktivní a najdete v něm od brouků, přes savce až po horniny a minerály, vývoj člověka a další. Navíc, jako velká většina místních muzeí, je zdarma - žije z darů a prodeje upomínkových předmětů. Světe div se, prosperuje velmi dobře.

Jediné mínus muzea je pro fotky mizerné osvětlení. A tak z něj mám spoustu zážitků a jen tuto jednu fotku:
image

Vypadá to jako katedrála, ale je to taky muzeum.
image

Raghú se už cítil velmi unaven, já jsem naopak chytla "druhou mízu". Petr byl taky ještě svěží a tak jsme se vydali na okruh s památníky, protože jsem jich ještě dobrou polovinu neviděla.

Je konec září, čtvrt na šest odpoledne, sluníčko pomalu zachází. Teplota prudce klesá, země už rozhodně nehřeje. Některým to ovšem nevadí ani v nejmenším:
image

Vyfoceno pod dohledem pana Jeffersona:
image

Dostáváme se k válečným památníkům. Pokud se dobře pamatuju, tak tento památník, určený i pro slepce a z toho důvodu i adekvátně patinovaný časem a rukama kolemjdoucích se vztahoval ke světlové válce.
image

Tento patří k válce druhé.
image

Ještě Jeffersonův památník v západu slunce
image

a vzhůru ku Arlingtonu:
image

Ne že bychom spěchali. Stejně tušíme, že Arlingtonský hřbitov už bude zavřený. Vlastně máme štěstí, že ještě stíháme metro jezdící v rozumných intervalech.

Potřebuju ještě něco málo nakoupit a tak vystupujeme o stanici dříve. Zbytek dojdeme pěšky. Bližší obchod není. Zastávka však dává důvod ještě k jedné návštěvě. A protože mají opravdu dobré pivo, nelze odolat. Jdeme na jedno.

_____________

pozn.: Titulní fotografie z památníku F. D. Roosevelta. Při bližším pohledu si určitě všimnete jedné zvláštnosti (pokud jste o ní nevěděli). Nápověda: Kolik let je jedno funkční období prezidenta?