Milé dámy, následující blog je určen otrlejším z Vás. Ukazuje totiž v plné nahotě přístup mužů k dárkům pro nás. Následující článek je ukázkou z knihy Británie v útržcích novin. Snad ve Vás vyvolám kapku soucitu, když Vám sdělím, že autora tohoto článku mám doma...

---------------

Byl bych velice nerad, kdyby to vyznělo sexisticky či dokonce vychloubačně, ale muži mají oproti ženám spoustu talentů, kterých ony nejsou nikdy ani zdaleka schopny dosáhnout. Tentokrát nenarážím na otřepané poznámky na řízení auta či navigaci. Jednak proto, že jsem sváteční řidič, jednak proto, že chci hovořit o mnohem skrytějším daru – balení dárků.

Můj osobní postoj k balení je založen na ekologickém principu – balení je jen na chvíli a je proto zhola zbytečné kvůli tomu mrhat papírem. Přestože je tento přístup občansky vyspělý a environmentálně uvědomělý, nesetkává se vždy s pochopením. Není jistě bez zajímavosti, že téměř výhradně u žen. Během let jsem vypozoroval, že když předávám dárek muži, vůbec jej nezajímá povrchní obal, ale výlučně obsah láhve, její ročník či přívlastek. A reakce ženy? Zpravidla uštěpačná poznámka, že jsem jí ten Jar mohl alespoň zabalit. Přestože si stále myslím, že hodnotný obsah je důležitější a potěší i bez balení, dospěl jsem nakonec ke kompromisu v podobě opakovaně využitelné dárkové tašky, která řeší skutečnou příčinu mé nechuti k balení – prostě to neumím. Tedy neuměl jsem!

Pokud zavítáte na stránky internetového obchodu firebox.com, při vyplňování objednávky zjistíte, že si můžete nechat zboží dárkově zabalit. Možnosti jsou následující: vánočně, zlatě, stříbrně, s hvězdami, pruhovaně a „CrapWrap™“. Pokud umíte anglicky, přeložíte si to jistě sami. Pro ostatní bych si dovolil uvést hned několik možností – mizerně, hnusně, hajdalácky, odporně - zkrátka a dobře nejhůř, jak to jen jde. Zkrátka a dobře jak to umí jen muž, který má k tomu od přírody patřičné vlohy.

Celý nápad CrapWrap™ vznikl původně jako pokus o vtip. Firma svolala svých dvacet řidičů vysokozdvižných vozíků a skladníků, výhradně mužů, a postavila je před nelehký úkol – zabalit dárek co nejstrašněji. Vítězem se stal Kevin Smith, který byl také na svůj nezvyklý triumf patřičně hrdý. Následně firma tento způsob balení nabídla svým zákazníkům a zájem několikanásobně předčil veškerá očekávání. Jen za první týden si tuto novinku vybralo na 500 kupujících. Tisková mluvčí společnosti Claire Woodová překvapivý úspěch komentovala slovy „CrapWrap lidé chtějí téměř stejně jako klasický typ balení. Ženy jsou rády, když si muži dají práci a zabalí dárky sami. I když to vypadá příšerně.“

Je pravdou, že pokud žena obdrží takto zabalený dárek, bude jen stěží předpokládat, že jej balil někdo jiný než její drahý. Tento důležitý bod však v praxi společnost zároveň poněkud popírá, protože k dárkům přidává ještě nálepku, že tento typ balení byl objednán. Je to nicméně celkem pochopitelné, protože o věci neznalého zákazníka by se mohl pokoušet infarkt, kdyby dostal poštou balík, který je:

  • zabalený do laciného balícího papíru tak nešikovně, že je na několika místech vidět obsah
  • přelepený kilometrem hnědé izolepy, na které jsou sem tam vlasy
  • papír je křivě ustřižený nůžkami na nehty, špatně ohnutý a místy natržený

Pro perfekcionisty je pak v nabídce i možnost nechat papír zabalit do hnědého poštovního balícího papíru, navíc převázaného patřičně příšernou růžovou stuhou.

Firma na svých stránkách dále všechny ujišťuje, že vyrobit záměrně hrůzostrašný obal vyžaduje značnou zručnost. Své zákazníky proto ujišťují, že vše je před odesláním řádně zkontrolováno. Doslova cituji: „Abychom zajistili autenticitu, namazaný chlápek v boxerských rukavicích a s pytlem přes hlavu na konci na to svinstvo vrazí originální nálepku CrapWrap™“.

Geraldine Jamesová, ředitelka nákupu vánočních dárků v obchodním řetězci Selfridges, nicméně odmítá základní předpoklad, že by muži nebyli schopni balit dárky řádně. Doslova říká „Muži jsou plně schopni balit dárky pěkně. Předstírají však, že to neumí, aby to nemuseli dělat. Nejraději by nic z toho, co se s dárky pojí, nedělali. To zahrnuje nakupování, balení a napsání kartičky. Na čem ve skutečnosti záleží, je kvalita dárku – ne jak je zabalený.“

Tak to vidíte, měl jsem pravdu! Není vůbec potřeba zapojovat jedinečný talent na balení dárků, který je mužům tak vlastní, a složitě kopírovat nejnovější trendy z Británie. Zabalte své dary jak umíte, i kdyby to nedej bože mělo vypadat pěkně. Sváteční koště s brilianty každá žena ocení bez ohledu na obal!

Martin Horský, Británie v útržcích novin