Asi stejně jako ostatní maminky, co mají děti školou povinné, které jsou momentálně doma, čím dál hůř hledám chvilku pro sebe. Po dlouhé době jsem si vyšetřila chvilku času na malování.

V námětu se mi spojilo stoleté výročí naší státní vlajky a povinnost nosit roušky. Svojí slečně jsem tedy namalovala roušku jako vlajku.

Vlajka slaví!

Předevčírem měla naše státní vlajka stoleté narozeniny. Je docela zajímavé a poučné uvědomit si, co vlastně znamená. Společně s velkým a malým znakem, trikolórou, vlajkou prezidenta republiky, pečetí a hymnou patří nejrozšířenějším výsostným znamením našeho státu.

Její barvy odkazují ke slovanskému původu. Bílá a červená jsou tradičními barvami českého království. Modrý klín, který vždycky sahá až do půli listu, byl přidán jako symbol Slovenska.

Věděli jste, že ale mohla vypadat úplně jinak? Třeba T. G. Masarykovi se nelíbila a chtěl místo klínu na vlajku přidat hvězdy.

V době svého vzniku (r. 1920) byla tehdy ještě československá vlajka jednou z prvních oficiálních vlajek na světě, která na sobě měla prvek klínu. Právě díky němu je na celém světě jedinečná a nezaměnitelná.

Také světoví odborníci na vlajky a prapory – vexilologové – vlajku hodnotí jako jednu z nejzdařilejších.

Omalovánky

My, maminky, máme teď práce nad hlavu. Mezi šitím roušek a běžné péči o rodinu suplujeme navíc školu a školku.

Budu moc ráda, když si přesto všechno najdete chvilinku i na sebe a třeba si odpočinete u vymalovávání. Obrázky jsou schválně hodně holčičí a ženské.

Vzhledem k situaci jsem zvolila formu obrázku ke stažení. Já, ani vy, nemusíme přidělávat práci pošťákům. Obrázek máte po zaplacení hned u sebe.

Ke každým zakoupeným omalovánkám dostanete právě Slečnu s rouškou k vymalování jako dárek. ♥