Tak som sa v novom roku rozhodla, že dorobím všetko to, čo som ku konci roka nestihla.

Pri práci s deťmi, nielen v lesnej škôlke, som si znovu uvedomila, aký dôležitý je náš vzťah k prírode. A hlavne aké dôležité je, aby si deti uvedomovali svoje miesto v nej. Ja les milujem... bývam v ňom a je to pre mňa, ako tvorivého človeka, hrozne inšpirujúce. Tvorila by som toľko, keby žijem v meste?... Na krúžkoch sa snažím deti nadchnúť pre aktivity v prírode. Pozorujeme vtáky, odlievame stopy, všetko čo nájdeme skúmame mikroskopom... veď tam je toho toľko, čo objavovať a prežívať.

A tak sa už dlhú dobu pohrávam s myšlienkou, že spravím veľký projekt o lese a prírode. (pexesá, poznávacie kľúče, omalovánky, pracovné listy...) Aby bol náučný ale aj aby rozvíjal kreativitu a predstavivosť u detí. Už natom pracujem... :)

Už dlho máme na obchode pexeso malá háveď. K ilustráciám sú aj názvy, ktoré si môžete vystrihnúť a priradiť k obrázkom. Chcela by som, aby k nemu pribudla aj pidi encyklopédia na vyfarbenie týchto drobcov. 

Ďaľším pexesom je tak trochu nezvyčajné stromové pexeso. Les je pre mňa kúzelné miesto plné kúzelných bytostí, preto v tomto pexese tvorí pár strom a škriatok, ktorý sa o daný strom stará. Škriatok má vždy atribúty stromu, ku ktorému patrí. Na tomto pexese sú tiež názvy stromov, ktoré si môžete vystrihnúť a priradiť ku správnemu páru. Alebo si pexeso môžte zobrať von a hľadať listy alebo kôru daných stromov. K tomuto pexesu bude aj malá encyklopédia na vyfarbenie so stromami a škriatkami. 

A ďaľšie pexeso bude tiež o škriatkoch. No o škriatkoch, ktorí sa starajú o les. Sú tam tvorčekovia starajúci sa o rastliny, huby, machy a lišajníky, vtáky, zvieratá i o vodu, pôdu či kamene. Dokonca sa o nich aj kde-čo dočítate, lebo súčasťou pexesa je aj krátky text o škriatkoch. Pár tvorí škriatok a k nemu jeho dvojča na vyfarbenie. K tomuto pexesu bude aj malá knížka, omalovánka o živote škriatkov v lese. Už sa teším, až mi prvá várka príde z tlačiarne. 

V neposlednej rade chystáme pexeso z BQprojektu o ktorom som písala už v minulom blogu. BQprojekt je moja najobľúbenejšia spolupráca- s mojim bratom Benjamínom. Na toto pexeso sme si obaja museli počkať, keďže ho jeho ruky občas neposlúchajú a nechcú kresliť čo i len malé obrázky. Nakoniec sa to však podarilo... Toto pexeso teda vzniklo z jeho ilustrácií, z čoho mám fakt obrovskú radosť. Súčasťou pexesa bude aj pidi omalovánka z jeho obrázkov. Ešte chýba text no na ten sa chystám a potom už len huraaaaaaaaaaaa do tlačiarne. 

Na ktoré pexeso sa tešíte najviac? Ja na všetky. :)