Zdravíme vás všechny, kteří jste navštívili tento blog TikŤakJinak.

Dlouho jsme přemýšleli nad tím, co kromě samotných výrobků by vás mohlo zajímat.

Už dlouho u sebe doma máme knihu, která nám vždycky imponovala svým vzhledem a což teprve obsahem. A protože obsah je opravdu obdivuhodný a zároveň zábavný (posuďte sami),  rozhodli jsme se proto s vámi o tyto jedinečné zážitky při čtení podělit.

Byli bychom zároveň rádi, kdybychom od vás dostali zpětnou vazbu, jak se vám blog líbí.

Rozhodli jsme se vydávat tento blog jako pravidelný čtrnáctideník. Každé pondělí naleznete na tomto blogu nové informace buďto z našich zdrojů nebo ze zdrojů našich kolegů blogerů, spolupráci vítáme….

Na rozehřátí vám nabízíme několik kreseb a textů z knihy Zneuznaní Edisoni vydané nakladatelstvím Svoboda. Možná že vás také nadchne pro svůj obsah a celkovou jedinečnost.  

PERNATÝ POMOCNÍK časté naší zapomnětlivosti jest nalezen! Neboť kolikrát v pospěchu dne zapomenou se natáhnouti hodiny? V tomto čase jest krásno spojeno s užitečnem k našemu pohodlí. Klec se stala v mnohých domácnostech nedílnou výzdobou salonu. Propojením klece s hodinami naskytla se přemýšlivé hlavě záminka využít ptačí přítomnosti k nepravidelnému sic, ale zaručenému natahování hodin. Poslouží k tomu houpavé bidélko zapojené patřičným způsobem na hodinové pero. V okamžiku, když jsou hodiny nataženy a dalším houpáním by hrozilo prasknutí pera, zvláštní zavírka přeruší převod; ale bidélko  slouží dále svému účelu. To jest proto, aby pták neodvykl houpání. 

PLACHTĚNÍ NA BRUSLÍCH jest objevný vynálezek letošní zimy. Nezbývá než přáti našim odvážným sportsmanům "Dobrý vítr do plachet!"

HODINKY BEZ RUČIČEK zajisté způsobí, že čtení času jest velmi snadné a rychlé, zároveň i bezpečné a určité, tak že se ani zmýliti nemůžeme. Hodinky tyto sestrojeny byly v Paříži původně jako zvláštnost a hračka, avšak nyní si ponenáhlu dobývají též uznání a rozšíření obecného.

My dlouholetým zvykem a častým cvikem osvojili jsme si čtení času na našich hodinkách tou měrou, že nemůžeme ani pochopiti, proč poznávání hodin činí dětem zprvu takovou obtíž. Jest s podivením, že často hoch až desítiletý nebo i dvanáctiletý nedovede podle našich hodin rychle a jistě určiti čas. Učitelům  ovšem je dobře známa tato nesnáz a také pochopitelna toho příčina, proč se tak děje.

Jen uvažme sami, jaká to složitost je v určení času, pravíme- li „za dvě minuty jsou tři čtvrtě na pátou“ nebo „schází ještě šest minut do dvou hodin a půle“!

Další nesnáz povstává začátečníkovi ještě na hodinových strojích tlukoucích. Jaký to zmatek v dětské hlavince způsobí, že např. 3 údery a 6 úderů znamená dohromady 6 hod. 45 minut.! A takových středověkých a starověkých copů máme hlavně v časomíře a v kalendáři veliký přebytek.

- čerpáno z knihy Zneuznaní Edisoni, nakladatelství Svoboda -

A nakonec pár vynálezů z naší domácí dílny: Nautilus a Čtyřivjednomkancelář