Konečně to mohu zveřejnit, výstava, která se chystala více než rok ve spolupráci s La Universidad de Ciencias y Artes de Chiapas, se za čtrnáct dnů uskuteční!  Moc děkuji přátelům v Mexiku za všechnu práci kolem, bez nich by to vůbec nešlo!

Součástí vernisáže bude houslový recitál Tomáše Vejvody a jeho studentů. K vidění budou akvarely Simony Vejvodové a moje, výstavu doplní enkaustiky Evy Břečkové.

Jsem docela dost zvědavá, jak se bude výstava líbit, přeci jen, tamější publikum je naladěno na jásavější barevnost :). Simona, která v Tuxtle studuje umění, vystavuje hlavně akvarely labutí. Věděli jste, že v Mexiku labutě neznají? :)

Moc mě potěšilo, že kurátoři byli nadšeni hlavně akvarelem "Nahlédnu", který je oslovil barevností, stylizací i tématem. Dostal se i na plakát k výstavě. 

"Nahlédnu" jsem původně malovala jako soutěžní příspěvek k Mařence na téma "Za barevnou cikánskou duší". Odchýlila jsem tedy od své oblíbené - lehce tlumené - barevnosti a pohrála si s texturami, patinou i plátkovým zlatem.  Prý je v Mexiku oslovilo právě to zlato :).

<span>Nahlédnu... | <a href="https://static2.flercdn.net/i3/products/5/4/4/113445/1/1/2/7779211/dlnltrsolqgvbz.jpg" target="_blank">Zobrazit plnou velikost fotografie</a></span>

"Nahlédnu" bude na výstavě vystaveno v originále, na ručním bavlněném akvarelovém papíře, který doplňuje charakter díla, v reprodukci by to nebylo ono.

Nahlédnu...

Na výstavě bude také k vidění "Kolibřík z planiny Nazca" a další tisky mých akvarelů.

Kolibřík z planiny Nazca

Kdybyste tou dobou měli cestu do Tuxtly Gutiérrez, hlavního města státu Chiapas, srdečně vás zvu. :)

image