Dlouho jsem se k nim odhodlávala a přemýšlela, jak je využít. A tak dnes v hlavní roli – inkousty 

Budete potřebovat:

• Polymerovou hmotu (v mém případě perleťové a černé Premo)
Kovové plátky
• Alkoholové inkousty (červený, žlutý, fialový, modrý zelený)
• Pomůcky pro práci s polymerovou hmotou (strojek, nůž, podložka)
Náušnicové komponenty, vteřinové lepidlo (např. Loctite) bižuterní komponenty, hedvábnou šňůrku

Postup:

1. Na strojku si zpracujme obě hmoty na stejnou tloušťku.

image

2. Polymerovou hmotu přiložíme na kovový plátek a jemně ho k němu přimáčkneme. Po otočení uhladíme kovový plátek na polymeru a pro dosažení popraskaného efektu hmotu jemně roztahujeme do stran, případně ho projedeme na tenčím nastavení na strojku.

                            image    image

3. Na fólii začneme postupně kapat alkoholové inkousty, já jsem zvolila červeno-žluto-fialovou kombinaci na perleťový plátek a modro-zelenou na černý plátek. Inkousty se Vám na plátku hezky začnou prolínat. Počkáme, až inkousty na plátcích úplně zaschnou.

                           image    image

4. Teď máme přichystané plátky na další tvoření – já jsem zvolila půlkruhový přívěšek a ze zbytků pruhované náušnice.

5. Na přívěšek si vykrojíme dvě kolečka různých velikostí, které následně překrojíme uprostřed na dvě stejné části.

                          image    image

6. Doprostřed většího půlkolečka vmáčkneme spojovací kroužek a okolí natřeme tekutým polymerem a přiklopíme menším půlkolečkem. Přívěšek upečeme dle instrukcí výrobce.

                         image    image

7. Ze zbylých plátku si nakrájíme tenké proužky, které budeme k sobě přikládat, přičemž barvy budeme střídat.

                         image    image

8. Výsledný plátek přikryjeme pečícím papírem a jemným tlakem uhladíme bříšky prstu nebo pomocí válečku.

                         image    image

9. Na zadní stranu použijeme tenký plátek černé hmoty, který otexturujeme. Ke druhé straně přimáčkneme barevný plátek – tím nám vznikne plátek, který má přední část pokrytou fólii s inkoustem a zadní stranu ozdobenou texturou. A teď je už jen na Vás, co si z plátku vyrobíte.

                        image    image

10. Například pomocí vykrajovátek vykrojíme požadovaný tvar náušnic a upečeme dle instrukcí výrobce. Na upečené náušnice přilepíme vteřinovým lepidlem náušnicové zapínání s očkem a máme hotovo.

                        image    image

A celá souprava:

image

Krásné tvoření!

Maruška