Ahoj,

vítám vás na své stránce „ Fotoalba Bára“.  Jmenuji se Bára a výroba fotoalb je můj velký relax a koníček.

Jak jsem se k výrobě vlastně dostala?

Pocházím z rodiny, kde se hodně fotografuje, fotí všichni a to tak, že hodně a všechno :). Někteří z nás dokonce profesionálně. Všechny společné akce, události, oslavy a dovolené. Desetitisíce fotek, plné počítače, plné disky,….

Já k tomu od dětství milovala knížky, deníčky. Tu jejich vůni…vůni papíru. Už na vysoké škole jsem si své učební materiály svazovala dohromady, zkoušela jsem vyrábět a šít diáře, vyráběla jsem si sešity a tahle kreativní práce mne moc bavila.

Doma se zatím vytvářely fotoalba plná fotografií a jiných materiálů z výletů, dovolených, ze života nás dětí od našeho narození do dospělosti (včetně doplnění stránek s našimi žákovskými knížkami :) - lépe nevidět), vytvářely se tištěné reportáže z kulatých narozeninových oslav, tvořily se dárky pro příbuzné a známé plné vzpomínek a zážitků…..a ta velká spotřeba kupovaných fotoalb a nekončící radost z nich.

Kdo z vás se vrací k prohlížení fotografií v počítačích? Kdo z vás se pochlubí se svými zážitky z dovolené, z rodinných oslav, z výletů z pevných disků? Jak předáte svému dítěti všechny jeho, s láskou uchovávané, fotografie? Jeho první pokusy o psaní, jeho první dopisy Ježíškovi, jeho školní úspěchy, diplomy, které si mnohdy schováváte někde v krabicích? Co udělá babičce největší radost k narozeninám nebo vánocům lépe než krásně a s láskou vytvořené album rodinných vzpomínek?

Jak lépe uchovat své zážitky tak, abychom se k nim mohli stále vracet a těšit se z nich?

A tak mne napadlo:……. „Proč nezkusit vyrobit album pro fotografie?

A najednou se mi tyto dvě vášně a lásky spojily…FOTOALBUM

Zpočátku jsem nevěděla, jak dlouhá cesta to bude. Kolik papírů a dalších věcí k tomu člověk potřebuje. Kolik času a trpělivosti. Kolik nepovedených pokusů, které po mnoha hodinách práce stejně skončí v koši. Ale když vás to baví a chcete to dělat, tak zkoušíte a nevzdáváte se….

Učím se u každého svého vyrobeného alba, pořád je a bude co zlepšovat. Je to ruční práce, která nebude nikdy dokonalá, jako by ji dělal stroj. Ale každé z mých alb je vyrobeno s láskou a mými propíchanými prsty od šití. :-D

Pokud se vám moje práce líbí, neváhejte mě kontaktovat. Alba je možné po domluvě dozdobit písmem (které píšu ručně), pásky, stuhy, dřevěnými ozdobami,...

Budu se těšit.

Bára

PS: Moje malá příhoda…

Když jsem začínala, chtěla jsem si sešít svoje učební materiály. Vzpomínám si, bylo to manažerské účetnictví, zřejmě tvrdý materiál J, cca 50 listů.  Papír šití a jehle statečně odolával a tak si jehla zvolila cestu menšího odporu a skončila hluboko v mém ukazováčku – jak se říká „durch“!  V první chvíli humor, poté drobná panika, když jehla nejde absolutně vytáhnout. Doma sestra, která se při pohledu na každý úraz sesune k zemi jako pytel….a ve fázi, kdy já zelená, sestra zelená se konečně objevila maminka. Zavelela ségře, ta se vzchopila a doběhla pro kombinačky a maminka jehlu vytáhla. V tu dobu už jsem byla těsně před omdlením. Když si na to vzpomenu, ještě teď to cítím. :-D