Naším snem bylo zrekonstruovat si klasickou loď z 20.-30. let minulého století.  Buď máte dost financí a loď si necháte postavit, což není náš případ. Takže zbývá varianta vše si udělat sám. Jedná se o několik tisíc hodin práce. Je důležité, aby to byl sen celé rodiny, protože je to velice časově zdlouhavá a náročná akce. Rodina se musí smířit s tím, že minimálně 3 roky nebude žádná dovolená, děti musí pomáhat a manželka nesmí peskovat :-) a spíš lakovat. Zkrátka podpora rodiny je jeden z nejdůležitějších předpokladů ke splnění snu.

Několik let jsme hledali s Tomášem vhodnou loď. U nás i v zahraničí. Na mnoho lodí jsme se byli podívat, ale vždy se jednalo o moc velká sousta. Byly to lodě s délkou okolo 20 metrů a taková loď by se musela rekonstruovat v loděnici nebo v přístavu a dojíždění tam je časově velice náročné. Člověk tam nemá zázemí domácí dílny a spousta lidí si chce neustále povídat, což zdržuje od práce.

 

loď

Na Ebay se objevila loď podle našich představ asi za 4000 Euro. Po několika týdnech postupně zlevnila až na 1000 Euro, což byla částka, kterou jsme měli a tak jsme se hned rozjeli do Berlína. Jednalo se o holý prolezlý trup s kormidlem, vrtulí a hřídelí. Loď byla totální vrak takže přesně něco pro nás :-). Plácli jsme si s majitelem a zaplatili zálohu. Doma jsme zjistili, že se jedná o bývalou policejní loď z 30. let. Délka 12,5 metru a šířka 2,5 metru byla přesně tím maximálním rozměrem, který nám umožnil, abychom loď mohli rekontruovat na naší zahrádce. A je to i velikost, která umožňuje bezproblémovou přepravu po silnici. Domluvili jsme dopravu a za týden jsme si pro loď jeli. Velikým překvapením pro mne bylo, že jsme k lodi dostali i starší motor, lodní převodovku a pár dalších pokladů. 

Jelikož jsme již jednu loď dali dohromady ( více o ní zde https://www.fler.cz/blog/renovujeme-stare-lode-37108 ), bylo nám jasný, že na to musíme jít trochu jinak. U první lodě jsme neznali Ebay, asi jsme v té době neměli ani internet. Vždy jsme šli do specializované marine prodejny a všechny komponenty jsme velice draze kupovali a pak dlouho šetřili na další. Tentokrát jsme prakticky vše pořídili za pár euro nebo korun. Někdy až opravdu překvapivě málo a spoustu úžasných kousků jsme dostali i od našich kamarádů. Spoustu věcí jsme nakoupili na bleších trzích u nás i v Německu a na inzertních českých servrech. Nakoupili jsme spoustu lodních oken, světel, hrdla k nádržím, přepínače, plechy na výměnu obšívky apodobně. Kolikrát nejenže se jedná o levné řešení, ale jsou to i staré unikátní kousky, které se s těmi novými kvalitou a designem nedají srovnat.

Po náročné přepravě lodě domů jsme začali s rekounstrukcí.

 Nejprve bylo potřeba opravit obšívku a žebra lodi.

 vyřezání kovové obš.

loď před renovací

 Po několika týdnech dřiny máme hotové nové dno i žebra:

Pomáhají nám po volných odpolednech i naše děti ( a zatím rádi ♥ ). Musíme připravit trup na pískování:

 Toto náš synek za pomoci letlampy škrábal ve velké zimě několik dní. 

Po vyvaření lodi následuje pískování trupu ( tím se odstraní veškerá barva a zjistí se případné malé dirky, které nejsou na první pohled vůbec viditelné):

pískování

Zinkování trupu:

Následuje základovka zvenku trupu:

 Zevnitř je to složitější:

Po náročné cestě z pískovny dáváme loď na zahradu:

Z venku na trup lodi jsme stříkli bílý polyuretanový základ a mícháme barvu na trup lodi.

Máme stříknuto a vyrábíme dřevěné oděrky a mosazné kování. Kování Tomáš udělal ze starého mosazného štítku ze dveří a vyleštil ho do vysokého lesku:

Vyrobili jsme si baden plato, pro pohodlné nastupování po koupání z vody na loď:

Začínáme dělat práci se dřevem a na tu se už moc těšíme, hlavně Tomáš :) .

Přední kajuta:

Zrenovovali jsme původní staré rozpadlé kormidlo( fotku před renovací jsme bohužel ale nestihli pořídit)  :

 

Pokračování zase příště :) .

 

    Ahooooj

                  Martina