Když mě napadla myšlenka na obraz " Krab s perlou ", zrodil se také nápad, že tento obraz bude určen výhradně k reprodukci na plátno. 

Tento obraz jsem se rozhodl oproti jiným malovat čistě digitální technikou. Použil jsem k tomu program, který je volně k dispozici. Jmenuje se KRITA a pokud chcete vyzkoušet jaké to je malovat digitálně, zde si můžete kliknout na její stránky, kde si ji můžete stáhnout. www.krita.org 

Oproti tradiční malbě však vyvstává problém. Co je originál? Pravděpodobně ten digitální soubor a každý tisk pak reprodukcí. Když se ale něčeho dá vytisknout nekonečné množství.... Tohle řešim v tomto případě limitovanými edicemi. Ale zpět k obrazu Krab s perlou.

Na počítači se myší maluje ... no upřímně neumím si to představit. Proto se používají grafické tablety. Klasikou a zároveň zárukou kvality jsou ty od firmy Wacom. Koupíte je od jednoduchých modelu za takřka pár korun až po modely za desítky tisíc. Já osobně používám úplně základní model a jestli to stačí, posuďte sami z mé práce.

Takže úplně na začátek jsem zvolil formát 30*40 cm a jelikož jsem maloval digitálně musel jsem zvolit tiskové rozlišení alespoň 300 ppi (dpi). To aby to pak na tisku bylo krásné a hladké bez kostiček a zoubků. Lze zvolit i vyšší, ale pak se zvláště při vysokých rozlišeních zapotí i kdejaké nadupané výpočetní dělo. Jsou prostě štětce, které při větších velikostech spolehlivě zasekají i počítač s nadprůměrnou výbavou.

Jakmile jsem si nastavil dokument, zvolil první vrstvu a do té si naskicoval představu, kterou jsem si již dříve zhmotnil na papíru.

Ač to možná bylo zbytečné v případě použití této techniky v dalších vrstvách jsem si vytvořil podmalby tak jako bych maloval olejem. Prostě jsem jen experimentoval a netvrdím, že jsem tak postupoval po celou dobu tvorby obrazu. Digitální technika mu tu jedinečnou výhodu, že můžete pracovat ve vrstvách, kdy vrstva nad může ovlivnit barevné schopnosti vrstvy pod ní, ale když to náhodou není ono, jde to kdykoliv nedestruktivně odstranit. Na tomto obraze je konkrétně zhruba něco okolo 130 vrstev a maloval jsem jej dva měsíce. Za to vděčím mnoha detailům, kterých si člověk na první pohled vůbec nevšimne, ale kdyby tam nebyly, nebyl bych to já.

 

Po domalování jsem nechal obraz vytisknou na plátno a napnou na rám. Plánuji jej ještě zarámovat, ale pokud kdokoliv z Vás o obraz projeví zájem i bez rámu ( dá se pověsit tak jak je) může být Váš.