V poslední době jsem začala ráda vyrábět domky ze dřeva.  Přemýšlela jsem proč. Napadlo mě, že symbol domku je pro mne pocit jistoty, touhy někam patřit....

Prostě být doma se svými blízkými, přáteli v bezpečí.

Často také u toho myslím na biblický verš:

Každý dům je ovšem někým postaven, ale ten, kdo postavil všechno, je Bůh. (Hebrejcům 3:4)

Co si pomyslíme, když uprostřed samoty v krásné přírodě objevíme útulný domek.

Asi nikdo by neřekl, že vznikl náhodou.

A přesto  je tolik rozšířený názor o vzniku života na zemi teorií náhody.

Pan Kos přestavující stodolu na domek ve filmu Na samotě u lesa říká:

" To máte plot, schody, ložnice, kuchyň, koupelna, obývák, garáž, záchod, špajz, sklep, chodba, vana..

Ale  co to zhltne materiálu:

písek, vápno, cement, tvárnice, překlady, krovy, latě, tašky, hřebíky, vruty, šrouby, dráty.. to máte dvojlinky, trojlinky, okapy, plechy, zemnící drát, elektroměr, pojistky, hromosvod, krabice pod vypínače, krabice odbočné..."

A na postavení si najal odborníka - poradce  pana Lorence.

A přitom takový domek se genialitou a složitostí nedá vůbec porovnat třeba s obyčejným stéblem trávy.

  Představte si dokonalou továrnu, která pracuje tiše, neznečišťuje okolí. Naopak, samotný její provoz životnímu prostředí prospívá.  Vyrábí něco, co je pro každého životně důležité. Pracuje na sluneční energii. Nepotřebuje žádné elektrické vedení ani dodávky uhlí nebo nafty.

Je  plně  automatizovaná, nepotřebujete  k obsluze žádného člověka. Sama se opravuje, sama se udržuje v chodu, a dokonce se sama rozmnožuje.

To je obyčejná tráva po které chodíme - zázrak fotosyntézy. Geniální továrna!

Zelené rostliny pracují na sluneční světlo, a z oxidu uhličitého, vody a nerostných látek vyrábějí potravu pro téměř všechen život na zemi. Při tomto procesu obnovují atmosféru. Odstraňují totiž oxid uhličitý a uvolňují čistý kyslík.

Tráva je také základem lidské i zvířecí potravy. Pro nás jsou nezbytné obiloviny, cukrová třtina, rýže, kukuřice... To vše je vlastně tráva.

Podle některých odhadů více než polovinu kalorií, které lidé na celém světě spotřebují, přijmou z trávy. 

 VětevList plachtící ve větruŠtěstí

Něco tak geniálního muselo mít přece svého geniálního láskyplného stavitele.

Pan Kos potřeboval pana Lorence. 

Já také potřebuji svého Stavitele nebo lépe Stvořitele.

Dává mi to jistotu a pocit bezpečí.  :-)