Vzhledem k tomu, že český návod nebo celkové představení této mašinky nikde na internetu k dispozici není, rozhodla jsem se vám trochu přiblížit to, jak vznikají papírové výseky z mé nabídky.

Mašinku jsem si přivezla z Ameriky před 3 lety, je to tedy starší verze. Existuje už verze novější, liší se pouze v pár detailech, ale software i princip práce je stejný.

mašinka

K práci se Silhouette potřebujete počítač. Dlouho existoval software pouze pro operační systém Windows, ale už i já jsem se dočkala a pracuji na mém iMacu :) Což mi usnadňuje práci, protože windowsácký notebook už pamatuje nějakou tu chvíli a ne vždy se mu chce spolupracovat.

Po instalaci softwaru už stačí připojit strojek k počítači a do zásuvky. Otevřete si nainstalovaný software, který vypadá takhle.

software

Pracuje se s ním naprosto jednoduše. Můžete kreslit různé základní tvary, psát nadpisy, vybírat z knihovny tvarů nebo se připojit k internetovému obchůdku a vybírat z nepřeberného množství tvarů od nejrůznějších grafických designérů. Případně můžete vlastní tvary vytvářet a nahrávat do obchodu, k tomu jsem se ale zatím ještě nedostala :) Tvary stojí 0.99 dolaru, ale pokud si pořídíte roční předplatné, vyjdou vás ještě levněji. Někdy se poštěstí a jsou různé slevy, jako na Černý pátek (vyhlášený den v Americe, kdy chodí po Díkůvzdání všichni nakupovat) - všechny tvary stály pouze 50 centů.

Samozřejmě si ze začátku vystačíte i s 50 tvary, které jsou v softwaru předinstalované. Navíc oceňuji možnost vyřezat jakýkoliv font, který máte v počítači, získáte tak písmenka do alba téměř zadarmo.

Přistupme k samotnému procesu řezání. Stránku je třeba nastavit podle velikosti papíru. Nejčastěji využívám celou A4 a rozvrhnu si několik tvarů na celou stránku, abych využila každý kousek papíru. Poté nastavíte tloušťku papíru - můžete řezat od tenké samolepící tapety po silnější čtvrtky, ale je to třeba vyzkoušet, protože mašinka moc nemá ráda silné strukturované čtvrtky :) Nejvíce se mi osvědčila práce s papíry, ze kterých mám výseky v obchůdku. Papír se přichytí na speciální podložku, která je k mašince dodávána. Je na ní nepermanentní lepidlo. Nezanechává na papíře žádné stopy. Celou folii s papírem vložíme do mašinky.

novamasinka

Jakmile máte rozvrženou stránku, můžete vše poslat na řezačku - jako byste posílali dokument k tisku. A mašinka začne řezat a vydávat divné zvuky :) A za chvíli vám vyjede stránka plná tvarů. Stačí už jen odstranit nechtěné zbytky a je hotovo!

vetve

Tak to je celé tajemství této úžasné mašinky. Pokud byste měli zájem, vybírejte z tvarů ve fotogalerii nebo se přihlašte do mého klubu, ve kterém můžete vyslovit vaše přání.

Video, na kterém vám mašinku představí Američanka Erin, najdete tady.