Mozaika je technika známá už od starověku. Výsledný motiv vzniká skládáním různobarevných drobných částeček (kamenů, střepů z keramiky, sklíček...). Mozaika je náročná, ale krásná technika s velkými možnostmi. Nechme se tedy inspirovat a vytvořme si vlastní malé mozaiky, které vyużijeme při tvobě papírových projektů; přáníček, scrapbookových stránek atd.

Mnozí z nás se již určitě s podobnou technikou setkali ve škole, školce při sestavování obrázků z natrhaných papírů, koleček z děrovačky, listů, těstovin, semen, luštěnin... tak se teď na to pojďme podívat dospěláckým okem.

Na tvorbu mozaiky můžete využít zbytky papírů; buď jako výseky, například již zmíněné puntíky, nebo nastříhané/natrhané kousky, quillingová kolečka...

...ale také jiné materiály, jako knoflíčky, perličky, tekuté perly, flitry...

...materiály zkombinovat, nebo dokonce "mozaiku" nakreslit.

Můžete vytvářet konkrétní obrázky..

... nebo si s pohrát s abstrakcí, třeba jen jako pozadí nebo i jako hlavní motiv.

Nechte se inspirovat klasickou mozaikou, vitráží, výšivkou, korálkováním... Další nápady najdete na mojí nástěnce nebo si do hledání zadejte "mosaic".

 A tady je pro příklad jeden návod z pinterestu:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Pro ty, kteří rádi soutěží, je připravena samozřejmě taky soutěž PAPÍROVÝ PROJEKT S VYUŽITÍM MOZAIKY 

Zadání soutěže: Vytvořte papírový projekt (přání, stránku, taštičku, album...) s použitím techniky mozaiky. Mozaika může být z papíru, ale i z jiných materiálů.

 Téma, barevnost ani jiná omezení nejsou dána, každá autorka si je volí podle svého záměru.

Fotografie soutěžních i nesoutěžních výtvorů posílejte na mou fler-adresu do 29. února 8:00. Poté budou všechny vystaveny na blogu a ze soutěžních bude hlasováním vybrán vítěz.

 Pro JNT připravila Margotkab