Muchomůrka červená byla známá od pradávna i její účinky znali ji už staré árijské kmeny v Indii a Afganistánu, které ji uctívali a nazývali ji sóma. Její účinky znali i Vikingové, berserkové byli bojovníci oděni v medvědí kůži a vynikali nesmírnou statečností a divokostí svých útoků, která byla vyvolána konzumací muchomůrky červené, ve 12. století byli berserkové nordickým právem zakázáni a prakticky zcela vymizeli. Zajímavá je informace v době války mezi Švédskem a Norskem 1814 kdy byli vojáci pluku Varlemand natolik rozzuření před bojem že jim šla pěna od úst, historici to přikládají muchomůrce červené nebo lysohlávce kopinaté, která je ve Skandinávii hojná. Známý je také požívání muchomůrky červené na Sibiři a Kamčatce, některé kmeny zde pijí odvar z plodnic, nebo žvýkají sušené houby a zapijejí vodou, připravuje se zde i nápoj ze směsi houby, listů vlochyně a vrby malolisté. Účinná látka se vylučuje močí a pije se i moč omámenných.

Muchomůrka červená chutná i sobům,když ji sežerou hledí vytřeštěně před sebe a nakonec upadne do hlubokého spánku, když domorodci najdou takto omámeného soba, svážou mu nohy a nechají vyspat a teprve až účinky houby pominou zvíře zabijí, kdyby zvíře zabily ve spánku jeho maso by mělo stejně omamné účinky jako muchomůrka. Jsou známé i případy kdy muchomůrku pojídají medvědi a potom vyvracejí stromy, napadají se mezi sebou a nakonec upadnou do spánku.

Krásný název pro muchomůrku má slovenština, muchotrávka, dříve se muchomůrka používala k hubení much, kousky houby se nalámali do mléka a dali na stůl, mouchy se napily mléka a uhynuly.

Hlasujte prosím pro 3 výrobky (hlasy mají stejnou váhu). Budeme se těšit i na Vaše případné komentáře.

Hlasování bude ukončeno 24. 01. 2021 ve 12:00.

Děkujeme

Anketa se načítá ...