Jednou ze spoluprací, kterou bez zaváhání označím za spolupráci snů, je práce na PF pro nakladatelství Smart Press.

Měla jsem naprosto volné ruce. Kdo někdy pracoval na zakázku, ví, že to se tak často nestává. Takže: mohla jsem se naprosto volně rozmáchnout nejen v technice, ale i v motivech.

Prostě, pohádka a radost v jednom!

Díky tomu všemu mi ani moc nevadilo, že jsem se na zimní náladu musela ladit během horkého léta. Všechno muselo být hotovo s hodně velkým předstihem, abychom stihli tisk a vše kolem.

Takže mezitím, co se děti chladily zmrzlinou, já promýšlela kompozici se jmelím a vánočním cukrovím.

Redakci  Smart Press vévodí nádherný, ručně vyráběný stůl. Ten jsem v péefku chtěla mít. A protože celý Smart Press je prosycen přátelskou a rodinnou atmosférou, chtěla jsem i tu zachytit.

Na stole tedy nechybí kniha, šitíčko, domácí cukroví, rozkrojené jablíčko a jmelí jako odkaz na štědrovečerní tradici. K tradici odkazuje taky kultovní český cibulák.

Barvy jsem zvolila hřejivé, klidné, domácké.

image

Nejdřív jsem chtěla malovat kvašem, ale nakonec jsem vše přepracovala akvarelem, tady konkrétně mými vlastnoručně vyráběnými akvarely a doplňkově akvarely zn. Renesans.

Protože jsem celou kompozici malovala ručně, poprosila jsem o svolení přemalovat logo nakladatelství Smart Press tak, aby ladilo s celým PF.

Hotové logo jsem pak umístila do ilustrace, stejně jako text na péefko, který jsem psala ručně.

PF jsem nakonec upravila do dvou verzí. Jednu tištěnou a jednu pro web.

Tištěné PF má text upravený tak, aby se vešly vlastnoruční podpisy všech, co v nakladatelství pracují.

Verzi pro web si můžete prohlédnout na stránkách nakladatelství.