… a asi také o mojí neschopnosti (volně inspirováno pohádkou o Slepičce a Kohoutkovi)

Tento týden se stal zázrak. Po několika letech meditací, rituálů a práce s hněvem se mi povedlo smírem uzavřít jednu náročnou sousedskou kapitolu plnou naschválů a nenávisti. A nebyla bych to já, kdyby mě takový úspěch nepoučitelně nenabil egomanským pocitem omnipotence (všemohoucnosti). Díky tomu jsem si troufla vyřešit další věc, která mi dlouhodobě trhá slezinu. Tou je můj vztah s Českou poštou.

Pokud totiž nejdu na balíkovou pobočku PSČ 100 00, zpravidla mě návštěva této státní instituce vyšroubuje otáček v červených číslech. Naposled před Vánoci jsem chtěla ušetřit čas a navštívila poštu, kterou jsem měla při cestě. Fronta připomínala předrevoluční čekání na banány a po asi 40 minutách jsem upadla do spárů úřednice otrávené jako houbová míchanice z muchomůrky zelené. Vztekle přeměřila bublinkovou obálku (pravda, měla v nejvyšším bodu 51 mm, ale na většině pošt mi taková obálečka projde za 52 Kč) a vytetovala mi za ni cenu stejnou, jako měl obsah. Umím být také patřičně odporná. Paní kontrovala vzteklým vrčením, že ona za mne poštovné doplácet nebude. Rozešly jsme se ve zlém a doporučená zásilka putovala na místo určení 10 dní.

Inu, nastal nejvyšší čas na Zásilkovnu, pravila jsem si, a když došlo k dalším prodejům, důvěřivě jsem se vrhla do stahování aplikací. Vezmu to hodně zkrátka a heslovitě:

+ Na mobilu staženo razdva, ale ouvej, v programu Mezi námi jdou posílat jen zásilky do 50x40x30 cm. Navíc potvrzovací kód pro ověření účtu nikde. Volám na infolinku a dozvídám se, že to někdy trvá.


+ Nevadí, mám IČO, stáhnu si tedy do počítače program pro e-shop. Jde to jako po másle. Paráda! Jak byste vnímali zprávu: Vítejte v Zásilkovně :) Gratulujeme! Právě jste se připojili k více než 18 000 spokojených klientů, kteří využívají našich služeb. Od podávání zásilek Vás dělí už jen přihlášení do uživatelského účtu :) Tak vzhůru do toho! Tož vzhůru do toho. Odpověď zní: Váš účet čeká na schválení, tralala! Další telefonát, za dva až tři dny se dočkám.


+ Druhý den ráno se v poště třepetá potvrzovací e-mail mobilní aplikace. Potvrdím a hurá do akce, aspoň ten jeden malý balíček pošlu novým, pracně vydobytým způsobem! Po marném pokusu najít v aplikaci zákaznicí zvolené výdejní místo zadávám jiné a ztroskotám na svém historicky prvním pokusu o internetovou platbu kartou (volám do banky, mám v bankovnictví nastavený limit nula, aha!). Tož přenastavím a když už budu všechno zadávat znovu (obzvlášť výživný je 43znakový e-mail k zásilce) volám na Zásilkovnu, jak to, že nemohu najít výdejní místo, když existuje. Dostávám telefon na technickou podporu, kde to nikde nebere.


+ Naštěstí už umím pracovat s hněvem. Místo rozšlapání notebooku i mobilu pokorně napíšu na balíky adresy a jedu na poštu. Za dva kousky v hodnotě 1000 Kč (celkem) vysolím jen díky zákaznické kartě 318 Kč (jinak 338 Kč). V tu chvíli mi volá technická podpora Zásilkovny a vlídně vysvětluje, jak se dobrat nabídky všech výdejních míst v daném městě.

+ Doma mě vítá další e-mail: Vítejte v Zásilkovně :) Gratulujeme! ... Od podávání zásilek Vás dělí už jen přihlášení do uživatelského účtu :) Tak vzhůru do toho!

+ Už nemám co poslat a navíc nemám ani nervy na hlubší pronikání do systému (v nové české televizní detektivce Vysoká hra mě zaujala věta: Sáhneš do systému, a ten tě sešrotuje. Tak nějak se po této anabázi cítím, možná ještě zavolám na linku důvěry :-)).

Pokusem ušetřit zákaznicím zhruba 200 Kč na poštovném jsem strávila tolik času, že bych si za tu dobu možná vydělala na poslání balíku vrtulníkem. Ale když už jsem došla až sem, stejně jako chrabrý podplukovník Krása v podání Richarda Krajča se nedám. Vzdorně pohodím čupřinou a…

… kdo se mnou jdete do příštího pokusu o proniknutí do systému :-D?

Jinak pochopitelně uvítám všechny vaše zkušenosti s jinými dopravci. Díky!

Pro milovníky České pošty jsem dnes objevila skvělou píseň :-D

... a v neděli v druhém dílu Vysoké hry Krásu nakonec zabili na letištním WC.

Ale mě systémy nedostanou, klíč k nim najdu!


A VÍTE, PROČ TO VŠECHNO BYLO?  Dnes (4. 2.) jsem mluvila s úžasným manažerem Zásilkovny (takhle kdyby fungovaly všechny státní instituce!) a opět doplácím na svou zálibu v jednoduchém a intuitivním Apple :-)) Pokud jsem to správně pochopila, většina aplikací se primárně programuje na většinový Android, což už jsem si kdysi bolestně ověřila u e-bankovnictví. Takže nejsem ani lempl, ani smolařka a už jen čekám, až budu moci vše prověřit v praxi. Zásilkovně a všem alternativním dopravcům zdar!