Pozdě ale přece přicházím s dalším tématem pro tvoření přáníček pro nadaci ADRA, tentokrát jsme se s paní Urbancovou rozhodly pro témata JARO a VELIKONOCE a DEN MATEK - k této příležitosti se přáníčka začnou i oficiálně prezentovat.

Do konce odeslání hotových přáníček zbývá ještě necelý měsíc, tak doufám, že se mi sejdou i nějaká přáníčka na toto téma. Vím, že hodně z vás už má hotovo a všechna přáníčka jsou na téma Láska a přátelství, které bylo vyhlášeno minule. Protože máme ale zájem na tom, aby si z nabídky vámi vyrobených přáníček vybral pokud možno každý, opravdu bychom uvítaly pestrost :-)

Také jsme se dohodly, že každé čtvrtletní kolo bude věnované jinému projektu, budete tedy vědět, pro koho vlastně tvoříte. Jako první bylo vybráno Moldavsko s projektem STREET CHILDREN - Děti ulice. Tady je malý úryvek s představením projektu přímo ze stránek nadace ADRA.

"Projekt „Street Children“ – Děti ulice, začal před necelými 10 lety. Hlavním motivem bylo už od počátku pomoci právě takovým dětem, najít jejich ztracené rodinné vazby, zvýšit jejich sebevědomí a připravit je na budoucí život ve společnosti. ADRA Moldavsko založila za přispění místního sponzora Centrum pro děti ulice ve městě Vadul lui Voda, ležícího nedaleko hlavního města Kišiněva. Toto Centrum slouží jako „dočasné“ útočiště pro skupinu 30 dětí po dobu jednoho roku. Budovu ADRA využívá zdarma, hradí ale náklady na údržbu, energie, personál, jídlo pro klienty, jejich oblečení atd. Děti zůstávají ve středisku dokud se nevyřeší jejich situace (návrat do původní rodiny, k příbuzným , do adopce, apod.). Během této doby s dětmi pracuje tým specialistů, děti se věnují běžným volnočasovým aktivitám a do celého procesu jsou zapojeny i osoby z venku, tzn. příbuzní dětí a další děti z okolí, aby tak došlo k oboustrannému obohacení. Cílovou skupinou těchto aktivit nejsou pouze děti, ale také dospělí – také oni se potřebují profesionálně vzdělávat. Zaměstnanci centra se tedy zúčastňují kurzů a seminářů zohledňujících poslední poznatky psychosociální problematiky mládeže."

A ještě fotečka - že by to byly moldavské "minihoplky" (pro nově příchozí - "hoplky" je překlepem vzniklé slovo, které už v našem klubu jaksi zdomácnělo - jsme to my holky, které stále plkáme o papíru  = hoplky... no a minihoplky jsou naše děti, které už pomalu, ale jistě a s velkým nadšením, berou do ruky nůžky a papír a zapojují se do našeho tvoření).

Tak... a nakonec něco málo organizačně - doma se mi sešlo už několik hromádek s přáníčky a jsou tu první poznatky z praxe:

  • moc prosím - nevkládejte hotová přání přímo do obálek (resp. aby necestovaly sem a tam, možná je ani příště nebudu posílat). Vzhledem k tomu, že přáníčka jsou hodně zdobená (kytičky, svorky, kartonové ozdoby...), dorazily bohužel některé obálky ne zrovna fit a budu je muset vyměnit. Ozdůbky se do nich obtiskly - některé barevně, jiné tvarově - a výsledek není 100%.
  • pokud má někdo zájem o sadu přáníček a ještě jsem neposlala - ozvěte se prosím! Sice vedu evidenci, ale jsem hlava děravá a nepořádnice v jednom, tudíž chybička se může vloudit. Velmi se tedy přimlouvám o připomenutí, děkuji!
  • také připomínám termín odeslání přáníček - 7. března.

A tady už je malá ukázka vašich výtvorů... Moc vám za ně děkuji!