Prijať pomoc

Nedávno sa stala taká vec. Čiastočne z hnevu, čiastočne zo zúfalstva som rozbila bateriu v kuchyni. Zostali mi v kuchyni trčať dve deravé trubky, voda v celom dome odstavená. K tomu som si nevšimla, že mi tenkým čúrkom ešte vyteká voda z bojleru, lebo ten som samozrejme nezavrela. Zistila som to, až keď som v kuchyni mala naozajstnú plávaciu podlahu. Predstava, že musím vyťahať voncelú kuchynskú linku, lino, všetko ťažké, mokré...vtedy som sa normálne zrútila. Vynadala som všetkým okolo mňa, (nikto za to nemohol, to ja s kladivom) a plačúc som šla behať. Tak dobrý čas som už dávno nemala, a predsa to nezabralo. Medzitým bývalý chcel pomôcť, vytiahol lino, povytieral. Keď som sa vrátila, vynadala som mu zas, že prečo sa teraz vôbec stará. Bečala som ďalej. Chudák mi len asertivne pripomenul, že sa mi pred časom ponúkal, že mi tie baterie opraví...čo ma naštvalo ešte viac. Šla som sa s bečom osprchovať. Potom som sedela pred barákom a bečala. (Teraz je to do smiechu, ale vtedy som to naozaj prežívala) hlavný problém bol v tom, že dostať k nám vodára na takú malú opravu je takmer nemožné, neoplatí sa mu to, je to preňho malý kšeft, a stratený čas. Do toho sa pokazilo auto, a niekoľko ďalších vecí, proste katastrofa na katastrofe. Neskôr som zistila, že snáď boli škvrny na slnku, pretože susedia a známi boli na tom podobne. Teraz, po dvoch týždňoch hodnotím situáciu nasledovne: pseudohrdinsky som si nenechla pomôcť, jednak som nechcela obťažovať, jednak som to chcela zvládnuť sama. Úplne trapne som sa hrala na silnú, samostatnú, dospelú (ale tak dospelá asi som, myslím…..) a neuvedomila som si, že k riešení je vždycky viac, a že nieje hanba ani obťažovanie prijať ponúkanú pomoc. Minulý rok som s týmto hodne bojovala, dnes si myslím, že minulý týždeň som sa posunula zase o kus ďalej. Ono to vlastne patrí do schopnosti prijímať to, čo je, o čo sa tak snažím, prijať život, aký je a nebojovať s ním, ani proti nemu. Psala som o tom ešte na jar niekoľko blogov, a teraz sama takto pohorela, som sa potom velice ospravedlňovala všetkým) Takže odteraz: kto chce, môžete mi pomáhať!.) rada vašu pomoc prijmem! Jupi-jáá-jéé!!!