Zvu vás na malou prohlídku iluzivního dětského světa. Namaloval jsem ho v podkrovním pokoji tříletého Sebastiána na přání jeho a jeho rodičů. Vítejte v dětském snu...

Některá přání jsou nevyslovitelná... víme jen, že chceme být obklopeni bytostmi, která nás mají rády a rozumějí nám, v místě chráněném stromy sklánějícími se nad roubenou chaloupkou s mechovou střechou, kde se cítíme být doma. Malé útulné místo v krajině, která nám dává vždy možnost svobodného rozletu do tajuplných lákavých dálek. Maminka s tatínkem jsou zatím s námi a pomáhají nám nacházet lásku k domovu a odvahu k budoucímu cestování.

Červený Jeep, nezbytný prostředek pro získání klukovské důležitosti, zatím zaparkovaný u jezírka s kachní rodinkou.

 Táta kačer zrovna není doma. Jako správný otec někde zařizuje všechny ty důležitosti, jež otcům náležejí.

Přátelé, kteří jsou vždy nablízku, k nimž se můžeme přitulit, jejichž krásou a hbitostí se můžeme inspirovat a kteří nás dovedou ochránit.

O místo svěřené k životu se musíme umět postarat. K tomu jsme si vytvořili nářadí a nástroje, kořenáče a truhlíky pro pěstování semínek a další spoustu věcí, které jsou ukryté v kůlně. Důležité je, že všechno má své místo.

K vidění všech rozmanitostí života je někdy potřeba se sehnout k zemi. Co není příliš nápadné, často bývá velmi důležité. Ze Země pochází Život.

Přímo pod stromem je pelíšek na spaní. A tak se z peřin můžeme dívat do jeho koruny.

To se pak můžeme pozdravit s veverkou, která by možná chtěla okusit, jaké to je spát v poduškách. Přítomnost kukačky je trochu magická... kdo chce, zjistí si, co to znamená.

I tady jsou ochránci našeho klidu a bezpečí.

Pak už jen zbývá svůj pohled zaměřit ještě výš... až k nebi. Tam je prostor ptáků a našich vzletných snů. Stejně jako se ptáci dostanou tam, kam chtějí, třeba do vzdálených teplých krajin, mohou se naše sny dostat do krajin svého uskutečnění. Sebastianovým pokojem zrovna prolétá formace rorýsů, ptáků kteří ve vzduchu neznají žádná omezení. Jsou tu také proto, že jsou pro mne kultovní... a jsou tedy i lehkým podpisem mé přítomnosti. Bylo pro mne potěšením vstoupit na chvíli do Sebastianova světa.

Malý kvíz pozornosti:

Zkuste najít všech 41 bytostí. Nezapomeňte na toho, kdo bydlí v chaloupce. I čísla mají svůj význam.

Jeremiáš