Děkuji všem, kteří hlasovali v anketě či vyslovili svůj názor v komentářích a „šli tak se svou kůží na trh“. Pokud člověk narazí na něco, co mu „nevoní“, má v podstatě jen dvě možnosti. Nechat to být a překousnout pachuť nebo se ozvat. V druhém případě musí počítat s tím, že bude podezírán z jedovatosti, závisti a ukřivděnosti. Jen podotýkám, že tyto pocity naštěstí nemám, neboť své umístění mezi tolika krásnými výrobky i tak považuji za čest.

Napsala jsem svou kritiku záměrně anonymně. Možná jen někdo podlehl pokušení „za každou cenu“ vyhrát a pak ho to s odstupem mrzelo. Možná.. A ruku na srdce, kdo nedal někdy bez přemýšlení hlas svému oblíbenci?

Negativním důsledkem této anonymity ale bylo to, že jsem tím zpochybnila umístění férových hráčů. A taky mi Olomoučtí právem dali co proto. Tímto se omlouvám všem, kteří soutěžili poctivě.

A teď k výsledku ankety

A/ Žádost o hlas je v pořádku. Tuto možnost má přece každý.

K tomuto názoru se nepřiklonil žádný účastník ankety.

B/ Pokud mne někdo požádá o hlas a výrobek se mi líbí, ráda vyhovím. Musíme si pomáhat.

1 hlas – s dodatkem, že se mu musí výrobek opravdu líbit.

C/ Každý si může hlasovat jak chce a nikomu do toho nic není.

15 hlasů – většinou s důrazem na svědomí hlasujícího

D/Taková soutěž nemá smysl, protože nic nevypovídá o skutečné oblíbenosti výrobku.

13 hlasů

E/ S tímto jevem jsem se už v soutěži setkal(a) a tak mně to znechutilo, že už se žádných soutěží neúčastním.

2 hlasy (P.S. - Holky, nenechte se otrávit!)

Některé hlasy vyplynuly z kontextu bez uvedení bodu, tak doufám, že jsem je správně zařadila.

Souhlasím s názorem, že soutěže nemohou být zcela objektivní, obzvláště ty, kde se netvoří ze stejného materiálu. Jejich význam tak spočívá spíše v motivaci a inspiraci. Ostatně, nejvyšším pánem na fleru je stejně Jeho Veličenstvo Zákazník.

Na druhé straně, pokud pomineme profesionály a lidi v nouzi, je většina z nás prodejců na fleru proto, že nám tvoření přináší radost. Vykřičník nemilujeme jen kvůli možnosti přivýdělku (stejně většinou skončí v novém materiálu), ale především proto, že se náš vypiplaný výrobek někomu líbí natolik, že si ho koupí. Tak si tu radost z tvoření nekažme lobováním a politikařením.

Myslím, že účastníci této ankety vyslali jasný signál – hrajme fér hru, jinak možná získáme lepší umístění v soutěži, ale ztratíme mnohem víc – úctu ostatních. Tvořme, vyrábějme, soutěžme a radujme se z toho, že můžeme být mezi stejně založenými lidmi. Pokud tento blog přispěl k tomu, abychom se tu cítili ještě lépe, splnil svůj účel.