KOLEKCE DUCHESS

Má první kolekce šperků. Proč právě náušnice? Má to hned několik důvodů. Prvním z nich je ten, že ze všech šperků, jsou to právě náušnice spolu s brožemi, jež tvořím nejraději. Druhý  je ten, že jsem v polední době žádné náušnice nevytvořila a měla jsem na ně vyloženě chuť.  Třetím je i ten, že na sutaškových náušnicích lze předvést spoustu "dobrého" v čem sutaškové šperky vynikají. Např.: za předpokladu, že na jejich výrobu nepoužijete těžké komponenty ze skla a použijete vhodný materiál, můžete vytvořit výrazné, dlouhé náušnice, které Vám neroztrhnou uchu a budou se pohodlně nosit. Další důvod je, že sutaškové šperky jsou stále originální, stále je to něco, s čím se běžně nesetkáváme. A tak se po všech stránkách stávají jedinečným kouskem ve Vaší šperkovnici.

V této kolekci jsem chtěla oslavit především ženskou krásu. Ve všech jejích podobách. A ať už si sama myslím, že ta největší krása a síla ženy je ukryta uvnitř, tady jsem povolila uzdu fantazii a odvaze a nechala to vyplout na povrch.

* Duchess of Sandringham*

O barevné kombinaci tohoto páru náušnic bylo rozhodnuto delší dobu dopředu. Do rukou se mi totiž dostala krásná červeno-zlatá metalická sutaška, která v kombinaci s tmavší modrou denimovou sutaškou vypadá dokonale! Velice žensky a sexy! Tvar náušnic je ohromně slušivý. Ve středu je ručně potahovaný knoflík. Chvilku jsem váhala jaký zvolit materiál...ale nakonec zvítězila hlava...vysvětlím...samozřejmě, že cílem tvůrce je zhotovit vždy něco úžasného, ale někdy se nesmí zapomenout, že aby byl výsledný pocit dokonalý, musí výrobek sloužit k tomu účelu, k jakému byl vytvořen. A v případě náušnic jde především o zvýraznění sebe samé. Proto ta snaha o odlehčení. Jsem šťastná, že se mi povedlo vytvořit něco naprosto výrazného. ale zároveň velice pohodlného.

Další a možná nejvýraznější roli tady hrají mačkané korálky v nejrůznějších podobách. Fascinuje mě kolik je tvarů a barevných kombinací. Chtěla bych je všechny! Stejně tak jako si k různým příležitostem dopřejeme drahý parfém, kašmírový svetřík nebo láhev dobrého vína, můžeme si dopřát neotřelé a výrazné šperky. Určitě to zkuste, nezklamou Vás!

**************************************************************************************************************

Odkud se vzal Sandringham? Tam, kde je vévodkyně, musí být i vévoda. Já osobně jsem se s tímto pojmem (konkrétně vévodou) setkala zcela fiktivně a to prostřednictvím knihy. Vévoda ze Sandringhamu byl jednou z mnohých postav v knize Cizinka (autor Diana Gabaldon). Kromě toho, že ho na konci druhého dílu stihl krutý osud(který si za své činy zasloužil :-) ), také stojí za zmínku, že sídlo Sandringham má v držení anglická královna Alžběta II.  a je to kromobyčejně překrásné místo. Mám ráda, když název šperku přijde sám a nemusím si s ním lámat hlavu. A tady to tomu tak bylo.

*Duchess of Devonshire*

Něha, jemnost a romantika - tím vším jsou tyto náušnice. Mým cílem bylo vyzdvihnout všechny zmiňované atributy. Nesou o nic  méně výrazné než pár ze Sandringhamu. A i přes to, že  jsem zvolila stejný tvar X jinou kombinaci barev, zanechávají zcela jiný dojem. I zde jsem zvolila potahovaný butonek, metalickou a denimovou sutašku. Zatímco metalická dává šperkům nádech elegance, tak denimová propůjčuje nádech ležérnosti. Na mačkaných korálcích jsem nešetřila. Doplnila jsem je ještě o korálky v matné úpravě v několika odstínech. Horní část tvoří obšitý Swarovski broušený kámen. Náušnice se do ucha upínají pomocí uzavíratelného háčku, který je ze stříbra Ag925.

Náušnice jsou nádherné samy o sobě, ale ve chvíli, kdy si je vezmete, se stávají něčím výjimečným...stejně jako Vy!

*************************************************************************************************************
S vévodkyní z Devoshiru jsem se setkala na filmovém plátně, kde ji ztvárnila anglická herečka Keira Knightley. Geogiana Cavendish vévodkyně z Devonshire, v mládí Lady Georgiana Spencer byla výraznou osobou anglické smetánky. Byla proslulá pro svůj smysl pro módu, kterým udávala tón ve společnosti. Neměla na růžích ustláno, ale to už je asi úděl vévodkyň . Každopádně, když jsem vybírala jméno pro tyto náušnice, byla to zcela první a jediná možná volba! :-)

Na třetí pár náušnic se můžete již brzy těšit!

Děkuji za Vaší chvilku a přeji krásné a pohodové dny!

Zdeňka