Výstava orchidejí a motýlů

Dne 14. 3. 2017 jsme všichni uživatelé a zaměstnanci Sdružení Filia navštívili výstavu orchidejí a tropických motýlů v arboretu Mendelovy university.

Sešli jsme se ve vestibulu hlavního nádraží a odtud jsme dojeli tramvají na zastávku Lesnická. Prošli jsme areálem vysoké školy a po lávce přes silnici jsme vstoupili do arboreta. Při procházce zahradou jsme viděli různé dřeviny a jedny z prvních kvetoucích jarních bylin.

Vystáli jsme si dlouhou frontu na vstupenky, ale vyplatilo se to. Velmi se nám líbila návštěva skleníku s přírodními zátišími s krásnými tropickými rostlinami, jezírky s plavajícími želvami a vodopády. Nejzajímavější atrakcí pro návštěvníky tohoto skleníku byly různé druhy volně poletujících tropických motýlů, kteří byli většinou velkého vzrůstu a krásného zbarvení. Některým z návštěvníků se poštěstilo, že se jim motýl posadil na ruku. Návštěvníci všechny tyto pěkné scenérie pozorovali z můstku, na kterém byly také umístěny krásné orchideje a líheň motýlů v různých stádiích vývoje. Součást této výstavy tvořily také masožravé rostliny, akvária s rybičkami nebo skleněné vitríny s hmyzem. Jedna místnost byla věnovaná sukulentům, někteří si zakoupili jejich sazenice.

Návštěva arboreta se všem velmi líbila, nejvíce asi skleník s motýly.

                                                                                                                                        MartinV.