Vítejte u prvního blogu klubu Poetika. Obklopila jsem se zajímavými tvořilkami, které nejenže vymýšlí krásné výrobky, také se chtějí podílet na našem blogu svými autentickými postřehy ze života. Základním stavebním kamenem a tedy výchozím tématem bude vždy některá z mých básní. Přejeme si, aby pokochání se vším, co zde najdete, bude pro vás i pro nás:

VZÁCNÁ CHVÍLE

Vzácná chvíle do šiku se nezařadí,

proletí jak běžec stromořadím,

natáhneme ruku ve snaze zachytit

okamžik tenký jak červená nit.

Navinout ji do kouzelné cívky,

z níž odvíjíme vzácné chvilky,

jsou nadýchané jak pírka ptačí,

nám dvěma ke štěstí stačí.

* * *

paraplicko-01

Vzácná životní chvilka? Tak to je jednoznačné. Je to narození mé, doslova vymodlené, dcery. Předcházela tomu spousta let vědomí, že nebudu smět mít děti. Každé vyšetření skončilo stejným verdiktem. Děti nepřichází v úvahu. Jenže pro mě byly a jsou smyslem života. Tak jsem učinila rozhodnutí, že buď to obě přežijeme nebo obě nebudeme. A JSME Miluju tě!Miluju tě! 

image

paraplicko-01 - Deka pro miminko

 * * *

Lucikar

Vzácná chvíle je jako sněhová vločka. Snese se na nás tiše a stejně tiše zmizí. Trvá jen chvilinku a je jen na nás, jestli si jí všimneme a na chvilku jí zachytíme. Může to být cokoliv. Kouzelný západ slunce nebo, když se najednou zvedne mlha po dešti. Pak jsou to ale i silné momenty v našem životě, jako je narození dětí, jejich první slova a krůčky. Některé chvíle máme zachycené na fotkách, ale některé to ani nepotřebují, protože jsou zachyceny hluboko v našich srdcích.

image

Lucikar - Sněhové vločky

* * *

Iva Korčáková

Dávno to vím,

že jsi jak vzácná chvíle.

Sním

v barvě i černobíle.

Když potkáme se spolu

vím.

Ta chvíle vzácná

ta chvíle chvil.

JE.

Je tu znovu

LÁSKA JE.

Iva Korčáková - Brož Láska je

* * *

matyma

Hlavou mi proběhl snad celý život, abych se zastavila u jednoho moc příjemného setkání. Vidím to jako dnes. Bylo typicky říjnové odpoledne a já podupkávala za svým stolkem s vystavenými šperky na Flerjarmarku na jednom brněnském sídlišti. Společně s jarmarkem se tam totiž odehrávaly i Svatováclavské hody. Bylo to zajímavé vidět tanečníky v moravských krojích, živou hudbu a celé to hodové veselí. Se zájmem jsem sledovala tanečníky, ale i další návštěvníky, kteří zase u mě prohlíželi šperky. No a pak to stalo, rychlým krokem se přiblížila žena a přesto, že jsem ji nikdy předtím neviděla, podle úsměvu mi bylo jasné, že je to Simča (autorka blogu). Byla to pro mě moc příjemná a vzácná chvíle, poznat tak milou a veselou dívčinu. I takové krátké setkání se mi dokázalo vrýt do paměti.

matyma - Korálkový náramek Russell

* * *

Timantii

Sedí v zaplněné čekárně v nemocnici, na rozviklané plastové židli, kolena se jí klepou.

Zářivka u stropu bzučí a problikává.

Ruce si mačká v klíně, jsou ledový.

Čeká na rozhodnutí a další postup, jak se bude ubírat dál její život.

Prohlíží si stejně vystrašené tváře okolo.

Najednou ze dveří ordinace vyjde on. Projde čekárnou, protože je odvolán k nějakému těžkému případu. Zastaví se před ní. Položí ruku na ty její a usměje se: „To zvládneme.“ Pak zmizí.

A ona v té chvíli cítí, jak se tříští ta šedá bublina strachu a zmatku. Ví, že to fakt zvládne. Má tuto vzácnou chvíli ve svém srdci navždy.

Tyto jedinečné a výjimečné okamžiky máme všichni schované a můžeme je kdykoli ze svých srdcí pozvat a čerpat z nich sílu, radost a lásku. Díky za ně.

Timantii - Pro radost

* * *

Kashina

Ač se budu opakovat a možná to bude znít jako klišé, vzácnou chvílí pro mne bezesporu bylo narození dcery. Přesně si pamatuji tu chvíli, kdy jsem ji poprvé sevřela v náručí a úplně mě zaplavil cit, který jsem do té doby nepoznala. Dnes už to není malinkatý uzlíček a díky ní mě celkem často zaplavují pocity, které jsem zatím nepoznala a ne vždy jsou to pocity neskonalého štěstí a lásky Mrkáček Ale i tak jsou chvíle s ní a rodinou ty nejvzácnější. 

Kashina - náramek Vzácná chvíle

* * *

lendule53

Vzácná chvilka

je jako okamžik před západem slunce,

je třpyt kapky rosy na lístku trávy,

je padající hvězda,

je okamžik před prvním polibkem i rozloučení, kdy vám ukápne slza dojetím.

Jsem zamilována.

To je ta moje vzácná chvilka a přeji si, ať trvá co nejdéle.

Vzácná chvilka je pro mě každý okamžik, který cítím jako zachvění u srdce.

Život je vzácná chvilka.

lendule53 - kapsička Jakosněhové vločky

* * *

 Lenkasvíčky

Vzácnou chvíli já znám a s láskou přijímám.

Jen tak si sednout a jen tak být.

S kočkou se pomazlit a v duchu si říct:

„Vždyť vzácná chvíle nemusí být hned pryč!“

Může trvat i napořád.

Třeba tak dlouho,

jak plamen svíčky bude hřát,

nebo jak sami budeme si přát.

Lenkasvíčky - Vonné srdce

* * *

Mandle

Ač mladá holka k pohledání, zdravá jako ryba,

pět let téměř k uzoufání, snad genetická chyba.

Miminku se tělo brání, vyhání ho z těla ven,

naděje pár týdnů plane, pak oči pro pláč jen.

Zkusíme to naposledy, šeptám muži v objetí,

když nevyjde to, rezignujem, nebráním se dojetí.

Povedlo se, podařilo, nadšení jsme oba,

ale tohle tady mockrát bylo, a pořád jsme dva.

Přítmí, teplo ordinace, lékař zamyšleně mlčí,

jeho pohled zamračený, moji mysl mučí.

Soustředí se, vrtí hlavou, zkoumá každý stín,

tak doktore, já to snesu, řekněte to... ven už s tím.

Vzácná chvíle, nejvzácnější, zavrtaná do kůže,

tajím dech, nic krásnějšího prostě býti nemůže.

Ten zvuk, jež se znenadání rozezvučel ordinací,

není tónu krásnějšího, než tlukot dvou malých srdcí.

Malá srdce jsem si s něhou, pod tím vlastním nosila,

na vzácnou chvíli narození, tolik jsem se těšila.

Malým srdcím už jsou čtyři, čas letí hrozně rychle.

po tátovi jsou kudrnaté, po mamince chytré.

Mandle - Přání "Precious Moment"

* * *

baybla

Co je to vzácná chvíle? Třeba chvíle, kdy vám do života vstoupí člověk s velkým Č. Ovlivní váš život, vryje se do něj a prozáří ho jako blesk noční oblohu. Může to být váš životní partner, vaše láska, vaše právě narozené děťátko nebo váš kamarád, který nikdy nezklame. Někdo, o kom víte, že do vašeho života prostě patří. Čím víc těchto vzácných chvil zažijeme, stane se náš život bohatší, plnější a nádhernější, protože ne každé setkání je tou vzácnou chvílí.

baybla - náramek Putování hvězdnou oblohou

* * *

FMdesign

Před více jak 22 lety střetly se naše pohledy a já v tu chvíli věděla, že on je ten pravý.

Začali jsme se scházet, ale nám to nestačilo.

Pro mnohé bláznovství možná i nerozvážný krok, po měsíci jsme začali spolužít žít bok po boku v dobrém i zlém.

A tak společně jdeme dalšími dny, týdny, měsíci roky.

Během této cesty máme krásné a šťastné chvíle ale i chvíle zoufalství či smutku.

Minulý rok v jeden velmi sychravý podzimní den jsme se pohádali.

Já musela odejít ven pročistit si hlavu.

On musel po mém odchodu za chvíli odjed do práce.

Smutné srdce mi bušilo a po chvíli mi řeklo, „Běž domů.“ Poslechla jsem.

Při cestě zpět doufala jsem, že uvidím aspoň naše auto, až pojede do práce.

Byla tma, zima a pouliční svit lamp nedával prostor, aby člověk viděl dovnitř auta.

A v tu chvíli jsme ho uviděla. Ne auto, ale jeho. V té tmě se naše pohledy střetly a čas se zastavil. Ano, přesně jak je tomu ve filmech.

My se dívali jeden druhému do očí a říkali si „Miluji Tě.“

Tato vzácná chvíle zaryla se do našich srdcí. Víme, že naše děti, které jsou naše světlo, mají dobrý základ dvou lidí, kteří spolu jdou bok po boku v dobrém i zlém.

FMdesign - fotoobraz Souznění

* * *

JanineFragments

Nemusí to být nic velkolepého v očích "světa", ale něco, co žijeme, co zahřeje bez ohledu na to, kde jsme ...

Objímající pocit, který si uvědomíme třeba během procházky a neseme si ho v sobě ještě dlouho poté. Dech, pohlazení větru, zázrak přírody, pulzující srdce, jedinečnost, kterou jsme. Nekonečné propojení s vesmírem ... Země, která nás vyživuje ...

Stačí vstoupit do proudu života.

Do prázdného plátna naplněného očima malíře jakoukoliv barvou, která volá naší duši a otevírá lásce ...

 JanineFragments - Tam, kde se srdce stává širším

 * * *

jari.ticha

Vzácných chvil nezažijeme za život mnoho a proto si je dobře pamatujeme. Zmínim dnes tři nejdůležitější. První je narození mých dětí. I když je to už 30 let, pamatuji si první chvíle s nimi, jako by to bylo dnes. Být mámou je to nejvíc.Miluju tě!

Druhá vzácná chvilka mě potkala před třemi lety, kdy jsem z mámy povýšila na babičku. Když jsem držela v náručí maličkého vnoučka, v duchu jsem mu říkala, co všechno ho naučím, co spolu budeme dělat a jak ho budu milovat. Užívám si každou chviličku s ním a jsem vděčná jeho rodičům, že mám jejich plnou důvěru, protože z okolí moc dobře vím, že to nemusí být samozřejmostí.

Poslední vzácný okamžik není zrození, ale naopak smrt. Před 4 lety zemřela má babička a já měla to štěstí, že jsem se s ní stihla rozloučit. Něco v hlavě mi napovídalo, abych za ní jela, že už jí další dny třeba nemusím vidět. Seděla jsem u její postele, hladila jí po ruce a vyprávěla, co všechno se stalo. Velice špatně se jí dýchalo, tak jsem ještě pootevřela okno, aby měla lepší vzduch. Odešla jsem a za hodinu mně volali, že babička zemřela. Strašně to bolelo, ale zároveň jsem byla šťastná, že jsem jí stihla a že jsem otevřela okno, aby její duše mohla v pokoji odletět.

jari.ticha - Světýlko ve tmě

* * *

Simasen

Můj příspěvek o vzácné chvíli měl být úplně jiný. Měl mít zbrusu novou fotku, kterou jsme chtěli s Pavlem fotit tento týden nejlépe v zasněžené krajině. Těšila jsem se jako velká holka, protože ty se umí těšit víc než malé. Leč Sima míní, život mění. Focení se konat nemohlo a o nedostatek sněhu nešlo. Sáhla jsem tedy do své fotobanky a vkládám výrobek, který jsme spolu fotili někdy na podzim. No jo, ale o čem budu psát, letělo mi hlavou? A při hledání vhodného obrázku mi to najednou celé došlo. Ptáte se, co? Že čas strávený při focení s tímto skvělým parťákem jsou pro mě velmi příjemné vzácné chvíle. Jsou současné, smějeme se, vymýšlíme, jak fotku nejlépe pojmout a užíváme si je. Když jsem ho oslovila k focení poprvé někdy loni v květnu, tak jsem trochu čekala, že mě pošle do háje. Neposlal. Jak z vánočky rozinky si pro svou duši vyzobávám tyto hezké okamžiky a schovávám si je někde uvnitř sebe do své šperkovnice drobných radostí. Je moc fajn mít někoho, kdo si o mé tvorbě nemyslí, že jsou to jen takové čmáranice. Nebo možná i myslí, nicméně mě v ní podporuje. Pomalu se začínám těšit na další blog a příští vzácné chvíle, až budeme spolu zase fotit novinku, kterou do té doby vytvořím.

Simasen - Skvělá trojka

* * *

Právě jste se pročetli naším lednovým blogem až na samý konec a my už pomalinku krůček po krůčku pracujeme na blogu únorovém, který vyjde v neděli 20.2.2022. 

Máte-li chuť napište nám do komentářů o vaší vzácné chvíli, protože těch není nikdy dost.

Pokud byste chtěli být v příštím blogu, není nic jednoduššího než se přidat do klubu Poetika. 

Pěkný den všem.

Sima Smutná

ÚVODNÍ FOTO:  FMdesign