Dnes, 8. března, se slaví po celém světě Mezinárodní den žen. V tento významný den si připomínáme stávku švadlen z roku 1908, které v New  Yorku vyšly do ulic a požadovaly volební právo pro ženy, lepší pracovní podmínky a zákaz práce dětí. MDŽ byl oficiálně uznán OSN v roce 1975, což byl Mezinárodní rok žen. V tomto roce MDŽ uznalo také mnoho národních vlád.

U nás nejčastěji bývá tento den spojován s komunistickým režimem, kdy se pořádaly pompézní oslavy, typické především rudými karafiáty, oslavami na pracovišti a verši představitelek Svazu žen. Právě kvůli spojení s bývalým režimem přestali v současné době někteří tento den slavit, neboť se podle nich jedná pouze o uměle vytvořený komunistický svátek. Skutečnost je ale jiná. Počátky tohoto významného dne sahají hlouběji do historie, mnohem dále než vůbec komunistické hnutí vešlo u nás ve známost.

Připomínat a oslavovat tento den je velice důležité, neboť to znamená podporovat a souhlasit s rovnými příležitostmi pro ženy a muže v zaměstnání, politice, vzdělání, rodině a ve veřejném životě vůbec. Tento den může být také připomínkou, že ačkoli došlo v určitých oblastech k výraznému zlepšení v postavení a právech žen, stále ještě není situace ve všech oblastech a také ve všech státech uspokojující. Je nutné dále prosazovat rovnoprávnost žen a mužů a v některých zemích je navíc nutné dále bojovat za ženská práva, kterých se tam ženám nedostává ještě ani nyní, v 21. století. MDŽ nám tedy připomíná, že boj za ženská práva a rovnoprávnost ušel už dlouhý kus cesty, dlouhý kus cesty má ale ještě před sebou.

Členky klubu Polární záře se rozhodly oslavit tento svátek výrobky s květinovým tématem a vy můžete vybrat tři nejmilejší. K tvorbě výrobků jsme si zvolily paletku

burgundy and red colors, color of berries, contrast, contrasting color combination, crimson-red color, dark green and burgundy color, dark green color, dark grey color:

Anketa se načítá ...

KyticeKvětDěkujeme KvětKytice

Za klub Polární záře sepsala

Vesn@