Jaké jsou nejčastější překážky v kreslení? A jak neskončit dřív než vůbec začnete? V článku vám přináším pár tipů pro začínající kreslíře.

1. Motivace

Pokud to s kreslením myslíte vážně, doporučuji si položit otázku proč. Je vaším snem prodávat a vystavovat? Chcete si tvořit s dětmi pro radost nebo si toužíte vyzdobit stěnu? Doporučuji si ujasnit jaká je vaše motivace a co je vaším cílem. Jedině správná vnitřní motivace bude vaším hnacím motorem.

2. Talent

Nenechte se odradit talentovanějšími/zkušenějšími jedinci. I oni se to museli naučit a nikdy nevíte kolik práce předcházelo fázi, ve které jsou teď. Proto se s ostatními neporovnávejte, všímejte si pouze vašich vlastních pokroků.

Kreslení není jen o talentu, ale také o trpělivosti a osvojení si správné techniky. Pokud má někdo přirozený talent, možná mu to půjde s menším úsilím rychleji, ale kreslit se opravdu může naučit každý.

3. Čas

Nemusíte strávit kreslením hodiny. Doporučuji si pořídit blok, mít ho stále při ruce a ideálně každý den chvilku věnovat kreslení. I kdybyste si vyhradili třeba jen 10 minutna rychlou skicu. Vaše oko a vnímání se vycvičí a vy se budete rychle zlepšovat

4. Nápady

Svoje nápady si hned zapisujte nebo v rychlosti načrtněte do bloku (ten máte přece stále při sobě ;)). Ze své zkušenosti můžu říct, jak rychle nápad přijde, stejně rychle zase zmizí. Pokud vám něco zajímavého proletí hlavou, doporučuji si to hned zaznamenat a nejlépe nápad rozvést i do větších detailů.

5. Pomůcky

Zapomeňte na drahé pomůcky, doporučuji začít s těmi úplně obyčejnými. Začněte s běžně dostupnými tužkami, levnějším blokem papíru nebo třeba s obyčejnými školními vodovkami. Vyzkoušejte si, co vás bude bavit, osahejte si základy a teprve poté investujte do kvalitnějších pomůcek. 

Pokud po něčem toužím, ale nechce se mi za to utrácet, dám tip rodině k narozeninám nebo k Vánocům. ;-)

6. Prostor

Pokud obdivujete na sociálních sítích prostorné ateliery plné světla už zběhlých umělců, věřte, že každý začíná u jídelního nebo psacího stolu. :) 

Navíc kreslit se dá všude a téměř za všech okolností. Využít lze čas během vyučování ve škole, nudného telefonátu, cesty vlakem, dovolené na pláži... Jistě toho vymyslíte mnoho. ;-)

A poslední tip - svoje práce (i když si myslíte, že nejsou dobré) si označte datem a uložte si je. Hlavně je nevyhazujte, ať se k nim můžete po čase vrátit a zhodnotit o jaký kus jste se již posunuli. Jednak z nich můžete čerpat inspiraci a hlavně vás dokážou zase nakopnout a motivovat