To jsem já, Varynoke 

Zdravím všechny čtenáře

Nejdřív bych chtěla moc poděkovat za vaše hlasy v soutěži a autorce tohoto blogu za příležitost kterou mi dala.

Dále se vám pokusím přiblížit můj drátovaný svět

 Kdo je Varynoke a jak se dostala k drátování?

Vždy jsem ráda kreslila, malovala a cokoliv tvořila… Jenže osud mě profesně zavál jiným směrem a já se stala něčím úplně jiným.

Jsou to asi dva roky, kdy jsem jen tak brouzdala internetem a koukala na obrázky ručně tvořených šperků. No a najednou na mě mrklo něco drátovaného. Začala jsem zjišťovat víc a víc, zkoumat techniku a potřebné vybavení….

Nakonec trvalo asi jen týden, než jsem běžela nakoupit nerezový drát, pár korálků a pustila se po hlavě do toho. První pokusy byly tragické, nebylo kde sehnat potřebné informace a tak jsem prostě zkoušela a zkoušela…

Asi po půl roce jsem narazila na partu nadšených dráteníků pod vedením zkušené drátenice Anny Monsterance. U té jsem měla tu čest absolvovat i pár živých kurzů a to mě posunulo v tvorbě zase o kus dál. V této skupině se mi podařilo navázat i nová a opravdu skvělá přátelství.

Nyní jsou drátované šperky velkou a důležitou částí mého života. Při tvorbě si dokážu nejlépe odpočinout. Drátování dává mé fantazii naprosto nekonečné možnosti.

Jaké materiály používáš nejčastěji?

Nejraději mám nelakovanou měď, protože se dá patinovat a to je prostě nádherné kouzlo. Ale neleknu se ani nerezu nebo osteofixu, jen je s nimi mnohem těžší a pomalejší práce.

Ráda své šperky zdobím skleněnými korálky české výroby. A obecně při nákupech podporuji hlavně naše eshopy.

Dále často používám minerální kabošony, krystaly nebo také korálky. Minerálům dráty prostě sluší. Šperky pak mají úžasnou moc pomáhat svému nositeli a podporovat ho v těžkých chvílích.

Moje inspirace

Svůj styl tvorby bych popsala jako chaotické freestyle motání. Nikdy totiž dopředu nevím, jak kus drátu mé ruce zamotají.

Časem se ukázala i má naprostá neschopnost přesně následovat návody a postupy, vždy mám naprostý originál. A považuji to za jednu ze svých nejlepších vlastností.

Při tvorbě mě nejčastěji inspiruje samotná příroda. Je úžasně kreativní a neopakovatelná.

Také mám moc ráda fantasy světy plné záhadných tvorů…

Kde mě najdete?

Mou tvorbu můžete najít tady na Fleru pod přezdívkou Varynoke.

 A jaké bude další téma naší soutěže? 

Od malička se mi moc líbí film Nekonečný příběh. No a ten bych chtěla navrhnout jako téma dalšího kola.