Když jsem na jaře při prvním velkém lockdownu po letech objevila v komoře krabici různých odstřižků, zbytků vlny a rozbitých dávno nenošených kousků bižuterie, přemýšlela jsem, co s nimi. Najednou mi bylo líto se jich zbavit. Tou dobou jsem se nemohla věnovat své hlavní práci, pletení copánků, tak jsem samozřejmě přemýšlela, co s nabytým volnem. Nejprve jsem začala vyrábět copánkové gumičky (díky kterým jsem se rozhodla založit si svůj Flerový účet) a po nálezu oné krabice nejrůznějších galanterních zbytků, tou dobou vznikly mé první hairwrapy. 

Vzpomněla jsem si na ně celkem náhodou, když jsem listovala fotkami ze starých  holčičích skautských táborů, kde jsme si na jednom z nich právě takové pramínky pletly. Tehdy jsme je naplétaly z barevných vln přímo k vlasům. Kamarádka tohle motání objevila na studijním pobytu ve Francii a těmhle pramínkům se říkalo atebasy. Jejich tenčí obdobu z bavlnek, jsme si do vlasů zaplétaly už dřív a vždycky jsme pak takový ozdobný pramínek ve vlasech hrdě nosily několik měsíců.

Začala jsem googlit a zjistila, že v zahraničí takovéto ozdobné pramínky celkem frčí, říká se jim anglicky "hair wraps" a já najednou pochopila jejich, pro mě skvělý potenciál, a to možnost zrecyklovat tu krabici odstřižků z komory. A tak vzniklo prvních pár kousků.

Aby šly snadno přidělat, na jejich konec jsem zapletla gumičku, která mi tu zbyla ze šití roušek.

Cílem bylo vytvořit ozdoby do vlasů, které půjdou snadno nosit na normálních vlasech, ale udělají parádu i na rasta copáncích a dreadech. A také jsem na ně začala používat odstřižky ze šátků na nošení dětí, které mi tu zbyly po šití látkových čelenek,

Atebasy chápu jako takové talismany, které můžete nosit ve vlasech. Můžete v sobě probudit svého skrytého hippíka, divoženku, nebo prostě mohou být jen originální ozdobou. Každý hairwrap tvořím s láskou a každý symbol, korálek, nebo přírodnina v nich umístěná, pro mě mají až magický význam :) 

Líbí se vám?